met een tweede op komst en de nieuwe baan van mijn mijn waarbij hij de auto voortaan mee moet, heb ik besloten dat ik toch graag een fietskar wil voor mijn eigen vervoer en de boodschappen. gisteravond en nacht continue bezog geweest met hoe die dingen werken, wat handig is, wat veilig is en wat ook nog eens betaalbaar is! nu hebben we op zich een mooie wagen uitgezocht, maar ik vraag me af hoe jullie dat ervaren met het gebruiken van een fietskar als wandelwagen tijdens het boodschappen doen. ze zijn natuurlijk behoorlijk breed en ik vraag me af of ik de albert heijn bijvoorbeeld wel in en uitkom. wat is een handige maximale breedte of een betaalbare degelijke fietskar voor 2? wij hebben nu de croozer kid for 2 op het oog met een peuter en babyschaal. in totaal zijn we hiervoor 400 euro kwijt en dat vind ik ook wel genoeg eigenlijk.
Ik heb zo'n ding werkelijk nog nooit in de supermarkt gezien. Lijkt me ook nogal onhandig. Wij gaan voor de Amsterdamse bakfiets
die gaat helemaal lastig de winkel in hoe doe je dat in de winkel dan? ik moet echt iets hebben wat mee naar binnen kan, aangezien ik in februari een pasgeborene en een van 14 maanden heb.
Wij zijn pas bij de eerste dus ik zou het niet weten Onze tweede komt hoogst waarschijnlijk ook niet zo kort op de eerste. Je zou je eerste in het zitje van de winkelwagen kunnen doen (bestaan die dingen eigenlijk nog wel?) en de tweede in een draagzak?
Wij hebben een kidcar met wandelfunctie voor onze kinderen (tweeling). gebruiken hem heel vaak. Makkelijk te gebruiken in een winkel. is net zo breed als een tweelingwagen. je kan gewoon naar binnen. Alleen wel even de juiste kassa uitzoeken bij betalen (rolstoelkasse). Ik ken die van jou niet. Belangrijkste is voor mij hoe breed is die en kan je hem ook als wandelwagen gebruiken (wij hebben een extra wiel erbij en een duwstang... wel meerkosten natuurlijk, maar de moeite waard)
de croozer wordt standaard geleverd met jogger wiel en buggy wiel. daar hebben we hem ook voor uitgezocht. de wagen is in z'n geheel 89 cm breed, maar ja, dat zegt me nou juist zo weinig haha datb hij thuis niet door de deur past weet ik, maar hoe breed rolstoel doorgangen zijn?! ik heb geen idee! de kidcar past dus wel.... ga ik daar eens informatie over opzoeken over de afmetingen! ze gaan hier wel absoluut in een wagen, welke dan ook. een pasgeborene doe ik niet in een draagzak. voor de kleine vind ik dat niet goed, maar ook voor mijn rug niet. daarbij wil ik er ook mee de naar de stad kunnen of zo, en dan wil ik de de eerste niet noodgedwongen overal aan de hand mee naar toe moeten nemen, áls hij dan ueberhaupt al loopt.
Oei 89 cm klinkt wel breed.... Volgens mij is de kidcar 78 cm en die kan in ieder geval bij ons wel door de voordeur ook! Nog een optie om een goede 2e hands te zoeken op marktplaats?
heb net mijn vriendin aan de lijn gehad, die hebben een kidcar comfort begreep ik. die is 78 cm breed. zij ahd zich al helemaal ingelezen, dus had nog wel wat goede tips. nieuwe deuren zijn tegenwoordig 90 cm breed, oude echter maar 80 cm. in ons huis zitten iig 80 cm deuren en in de stad ken ik een hoop winkels met smalle deuren. @Claudia: heb jij daar geen problemen mee, met de breedte van de wagen? de croozer is voor ons dus afgevallen. onze tweede keus is de nordic cab. die was enkel tweede keus omdat ie smaller is. nu eigenlijk dus meer een eerste keus haha. die 73 cm breed, dus een stuk practischer denk ik, aangezien ik em ook heel veel in winkels zal gaan gebruiken als mensen nog andere punten of tips hebben dan hoor ik het graag natuurlijk!
Wij hebben de croozer voor 2 kids. Super wagen, ben heel tevreden. Gekocht bij www.12gotrading.com voor 309,-, scheelt toch bijna 100! Achter de kar zit een soort kofferbak waar ik mijn buggy gewoon inzet, zo kan ik met de buggy in de winkels en laat ik de kar lekker buiten.
hij lijkt me op zich ook fantastisch, maar ik denk toch dat ik em te breed vind. hij komt hier thuis al nergens door en of een tweelingwandelwage achterin past.....?! we gaan bij nader inzien toch voor de nordic cab. is een slagje duurder, maar een stuk praktischer voor ons en dat is toch ook wat waard! wel leuk dat iedereen zo mee denkt!
Claartje heb helemaal geen problemen met de breedte...fiets overal gewoon langs of tusendoor hoor! Hij past ook nog net door ons deurkozijn, dus zo super breed is tie niet...
Ik heb de Winther Dolphin XL Deluxe, die is 79 breed, bij de AH kon ik er een keertje niet uit hihi. Die rolstoelkassa was gesloten ofzo. Dus moest omrijden naar de ingang. Winkelen gaat op zich wel, sommige winkels past ie wel, sommige niet.
@ claudia: ik weet al te veel plaatsen waar ik er niet mee binnen kom te beginnen bij ons thuis. hij pas hier vanuit de brandgang de tuin niet in, komt het huis niet, bij de ah hebben we overal detectie poortjes, dus ook dat wordt lastig, de lift bij de H&M gaat niet lukken, de hema bij mijn vriendin in 't dorp waar ik vaak kom past niet, de fietsbrug naar mijn ouders wordt lastig en zo zijn er nog een heeeeeeele hoop meer zaken die een probleem geven haha nee, voor ons écht geen croozer meer, hoe mooi ik em ook vind en heerlijk ruim voor de kleintjes. als ik er nergen mee heen kan heb ik er nog niks aan
Ik heb ook heel lang een fietskar gehad, maar die heb ik maar al te graag ingeruild voor een bakfiets, veeeeeeeeeeel ruimer, handiger en ik vind het fijner dat ik de kinderen kan zien.
haha, ik vind jullie meedenken echt heel lief, maar ik begin wat gerichte adviezen te missen. met een bakfiets kan ik toch écht de albert heijn niet in hoor! ik ben er uit, ik vind het lief dat jullie mee gedacht hebben en vind het leuk om te horen dat zoveel mensen tevreden zijn over een fietskar. hier wordt het een nordic cab en dit topic mag dicht. dank jullie wel