Ongemakkelijk gevoel in onderbuik

Discussie in 'De lounge' gestart door yelthe, 2 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yelthe

yelthe Nieuw lid

2 sep 2021
    3
    0
    1
    Dag dames,

Mijn naam is Yelthe, en samen met mijn man ben ik nu bijna drie maanden aan het 'oefenen' voor een baby. Ik heb gisteren deze site ontdekt omdat ik op zoek was naar lotgenoten, en intussen heb ik al uren allerlei dingen gelezen en opgezocht hier. Wat een mooi initiatief, mijn complimenten aan de makers!

Ik hoop dat het ok is dat ik hier ook een vraag stel. Meer zelfs, het is niet alleen een vraag maar ook een uitdaging want noch mijn dokter, noch mijn gynaecoloog kunnen me verder helpen en ik heb dit al sinds ik mijn man heb leren kennen.

Het heeft niet echt wat te maken met zwanger worden dus ik zet mijn vraag hier even neer, indien nodig moet het beheer 'm dan maar verplaatsen.

Mijn probleem is dat ik elke keer nadat ik seks heb gehad met mijn man, ik last krijg van een vervelend, ongemakkelijk gevoel in de onderbuik, ik vermoed ergens rond mijn baarmoeder of bovenste deel van de vagina. Soms lijkt het op lichte menstruatiekrampen, soms is het gewoon een hardstikke vervelend en zeurend gevoel. Ik heb ook de indruk dat hoe meer opgewonden ik was of hoe langer ik geen seks heb gehad, hoe meer last ik krijg. Het lijkt soms alsof de opwinding ergens 'geblokkeerd' blijft ofzo. Na een dagje is het gevoel weg. We zijn beiden liefhebbers van een lang en uitgebreid voorspel maar dat slaan we nu over om het voor mij wat comfortabeler te maken. Dat helpt, maar neemt uiteraard een stukje weg van de intimiteit.

Ik ben al helemaal binnenstebuiten gekeerd door de huisarts en de gyn en getest op allerlei dingen maar niks gevonden. Geen ontstekingen, geen infecties, niets.

Herkent iemand wat ik schrijf? Of heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen laten testen of nakijken?

Bedankt!

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Is je vent groot geschapen?

3. yelthe

yelthe Nieuw lid

2 sep 2021
    3
    0
    1
    Neen, niet bepaald. :roflmao:

4. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.948
    1.711
    113
    Vrouw
    Ligt je baarmoedermond misschien erg laag? Dat kan soms namelijk wat onprettig zijn.
    Heb je tijdens de pentratie ook pijn of alleen erna?

5. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Liesbreuk?

Als je op de rug gaat liggen en je man druk met zijn vingers op je onderbuik, even ingedrukt houden en dan snel loslaten.
    Hier had ik last van en was erg vervelend.
    Na een paar jaar onderzoeken bleek ik een liesbreuk te hebben.
    Matje in de buik geplaatst en nooit meer last gehad.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Erg gevoelige baarmoedermond? Dan kan t ook knap irritant worden.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Ok ik kan hier een heleboel nuttige vragen over stellen, maar dat moeten je behandelend artsen ook al gedaan hebben, en die hier en public te beantwoorden lijken mij erg persoonlijk worden. Heb je al eens een seksuoloog gesproken?

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Je kan een liesbreuk ook testen door je mond over je hand te zetten en hard te blazen (dus terwijl de lucht nergens heen kan). Bij een liesbreuk krijg je dan meestal een zwelling in de lies, door de hoge druk in je buikholte.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Dat werkte dus niet bij mij....

10. Is het niet rond de tijd van je eisprong?

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wellicht overactieve bekkenbodemspieren?
    Een onderzoek bij een bekkenbodemfysiotherapeut(e) kan hier uitsluitsel over geven.
    Je kunt (mits je in NL woont, weet niet hoe het in andere landen is) zonder verwijzing een afspraak bij een bbfysio maken. Eventueel kan hij/zij dan oefeningen meegeven waardoor je klachten als het goed is verminderen. En als je geluk hebt is het onderzoek an sich niet eens nodig, op basis van je klachten kunnen ze namelijk ook al een hele hoop betekenen.

12. LinneP

LinneP Lid

23 aug 2021
    21
    23
    3
    Vrouw
    Ben wat gegeneerd bij het stellen van de vraag, maar kom je überhaupt wel klaar tijdens de seks? Want jouw symptomen lijken erg op wat ik heb als m'n man me erg lang opgewonden houd tegen het randje van een hoogtepunt aan. Dan heb ik net hetzelfde gevoel en dat is knap lastig als je (zoals ik) maar heel moeilijk over 't randje heen kunt om ook daadwerkelijk klaar te komen.

13. yelthe

yelthe Nieuw lid

2 sep 2021
    3
    0
    1
    Neen, nooit eigenlijk :oops: Ik heb zelf nooit het verband gelegd. Zou het hierdoor kunnen komen?

Deel Deze Pagina