Een neef van mij wil een simpel, maar correct mailtje naar een winkel in Duitsland sturen. Nu kan ik wel wat Duits, maar ben bang dat het stukje 'correct' een probleem gaat worden.... Wie kan een correcte formele mail in het Duits maken? Onderstaande tekst is de mail die hij wil versturen, in het Nederlands: Beste....., Ik heb interesse in de Toyota Yaris uit 2014 die u op marktplaats aanbiedt. Heeft u deze auto nog? Zo ja, kan ik hem zaterdag komen bezichtigen? Wat zijn de openingstijden aankomende zaterdag? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijk groet,
Sehr geehrte(r)...., Ich habe Interesse in der Toyota Yaris aus 2014 von Ihnen auf Marktplaats. Haben Sie diese Auto noch? Wenn ja, ist es möglich diese zu besichtigen? Was sind Ihre Öffnungszeiten kommenden Samstag? Vielen Dank im Voraus für Ihre Antwort, Mit freundlichen Grüßen, Mijn grammatica is niet hoogstaand maar ik kan vrij vloeiend Duits haha
Hele mooie vertaling van @duitshollandsmeisje , het dikgedrukte zou ik nog wat aanpassen. Ik schrijf en praat bijna dagelijks Duits, gramatica is bij mij ook niet helemaal perfect.