Ander leven op forum dan irl

Discussion in 'De lounge' started by DQueen, May 28, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik ben benieuwd of jullie ook van die mensen kennen (of weleens online ontmaskert hebben) die op een forum een heel ander leven schetsen te leiden dan in het echte leven of zich heel anders voordoen dan ze werkelijk zijn?

Voorbeelden:

zeggen dat ze lang slank en blond zijn en met een show je outfit foto een foto van een klein dik donker harig vrouwtje zien.

Foto's van hun vakantie / woonplaats / huis posten terwijl dat geen eigen foto's zijn omdat ze op google gewoon te vinden zijn van andere mensen (is ook al eens gebeurt hier met iemand met een foto van een speelkamer geloof ik, kwam uit een zweeds magazine)

Zeggen dat ze in het buitenland wonen terwijl dat helemaal niet waar is en ze gewoon in NL wonen (die heb ik vaker voorbij zien komen)

Verhalen over Nanny's, high sociaty, luxe, over de top, alles duur duurder duurst en vooral beter dan bij een ander en dan diegene op 2ehands babyspullen op facebook zien bieden (niets mis met 2e hands overigens maar past niet in het plaatje).

En jullie hebben vast nog wel voorbeelden om dit lijstje aan te vullen....

Ik ben benieuwd of dit soort dingen nou alleen mij opvallen of jullie ook? En waarom zou iemand dat nou doen? Zal iemand zijn eigen leven dan zo ruk zijn dat ze doormiddel van een fake forum leven nog een beetje geluk hebben of zo een beetje in een droomwereld leven van hoe ze hadden willen leven? Ik weet wel dat als het me eenmaal opvalt ik wel extra op ga letten, af en toe wat terug lees en dan ook echt alles in twijfel trek wat eerder door zo een persoon geschreven is.

2. Liselou

Liselou Bekend lid

Jan 1, 2019
    898
    1,131
    93
    Geen ervaring. Ik denk dat mensen dat inderdaad doen omdat zij graag het leven hadden willen leiden dat zij schetsen online. Alhoewel, met verdrietige verhalen is het weer anders natuurlijk. Dan een stukje aandacht? Sommige mensen zijn graag zielig natuurlijk of juist heel wat:p. Hoewel ik het ergens belachelijk vind, vind ik het ergens ook wel weer zielig:oops:.

Lolalili and DQueen like this.
  3. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Oh, haha, nee, dat zie ik echt niet... Daar ben ik denk ik te naïef voor...
    En te nuchter, want kan me geen reden bedenken waarom je jezelf zo voor zou liegen. Dat je je liever wat anoniem houdt, kan ik nog wel begrijpen, maar we zijn geen fantasierijke kleuters meer... Denk ik dan...
    Maar das mijn mening ;):|

DQueen likes this.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Was dat niet Dirksmama die ooit zei dat ze in het buitenland woonde en wat niet klopte? o_O

DQueen and bosi333 like this.
  5. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,959
    3,838
    113
    Female
    Haha nee nog nooit iemand betrapt.

DQueen likes this.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Ik zou het niet zo snel doorhebben. Het kan natuurlijk makkelijk op een forum.

Heb je íemand in gedachten dan?

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ja ik zie weleens leden voorbij zien komen waarvan ik dingen in twijfel trek. Maar je kan niks bewijzen, althans ik ben geen inspector gadget. Maar vroeg of laat komt zoiets denk ik toch wel uit.
    Ik ben gewoon mezelf. Ik heb geen reden om me anders of beter voor te doen.

Biny, Salentein, Sado and 2 others like this.
  8. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,959
    3,838
    113
    Female
    Waar is zij eigenlijk? Moest laatst nog aan haar denken.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Niet uit mijn omgeving...maar wel van " mensen" die hier hele nare verhalen of ziektes hebben vertelt die hun kind had.

Verhaal van Benthe bijvoorbeeld.

Of een dame die foto's van een meisje uit Amerika had gejat en deed dat het haar kind was. Meisje had kanker en was zelf al overleden.

Er zullen hier vast nog velen posten die niet de waarheid spreken.
    Maar zo is het internet.

Salentein likes this.
  10. Oona

Oona Actief lid

Jul 2, 2018
    436
    518
    93
    Ik ben nu wel benieuwd of je specifiek iemand in gedachte hebt?

Maar mij zou dat niet opvallen geloof ik. Ik zie niet wie wat in welk topic heeft geplaatst. Dus ik merk ook geen tegenstrijdigheden van iemand.

DQueen likes this.
  11. DQueen

DQueen Niet meer actief

Nou die zielige verhalen was ik inderdaad vergeten. De verhalen die gewoon zo heftig waren dat ze niet waar konden zijn. Dan is de verklaring vast aandacht.

Liselou likes this.
  12. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Ik heb geen idee waar zij is eerlijk gezegd.

13. DQueen

DQueen Niet meer actief

Klopt ja, toen was ik alleen nog meelezer hier maar dat klopte niet. Ze spreek zichzelf tegen.
    Maar meer recent ben ik dat ook tegen gekomen dus echt met hard bewijs zeg maar.

14. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Soms denk ik wel eens, klopt t wel. En ik denk dat ik wel weet waarom jij dat ook wel eens denkt ;)

DQueen likes this.
  15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Om eerlijk te zijn maakt het mij weinig uit of iemand zich veel beter voor doet op een forum. Ik word er niet beter van en niet slechter. Ik word er niet jaloers van want ik ben tevreden over mijn leven. Natuurlijk twijfel ik wel eens aan verhalen die ik lees. Maar dan denk ik ook ach dat is niet mijn probleem.

Waar ik wel moeite mee zou hebben is als iemand nare verhalen zou vertellen die niet waar zijn, want daar kan ik soms wel even mee zitten. Of bijvoorbeeld crowd funding voor een zielige situatie die gelogen is. Dan vind ik het schadelijk worden.

dds, Salentein, Nic1976 and 3 others like this.
  16. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    *volgen voor juicy verhalen

17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Van 1 iemand weet ik het maar ik vind het vooral grappig en vermakelijk om te lezen wat diegene allemaal plaatst. En er zal vast een deel waar zijn maar doordat dat andere deel niet waar is ga ik over alles twijfelen.

Ysabella likes this.
  18. Oona

Oona Actief lid

Jul 2, 2018
    436
    518
    93
    Waarom dan :D We zijn nu natuurlijk wel heel nieuwsgierig!

DQueen and Whoopy like this.
  19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Zo viel het mij dus ook op met die twijfels tot ik ineens bewijs zag. Maar dat hou ik wel voor me omdat ik het wel vermakelijk vind en weet ook zeker dat het eens wel uit zal komen!

Strandbal and Ysabella like this.
  20. DQueen

DQueen Niet meer actief

geen idee! ze is wel nog lid, maar al heel lang niet meer actief geweest (zag ik een tijd geleden).

Share This Page