Ik ben benieuwd of jullie ook van die mensen kennen (of weleens online ontmaskert hebben) die op een forum een heel ander leven schetsen te leiden dan in het echte leven of zich heel anders voordoen dan ze werkelijk zijn? Voorbeelden: zeggen dat ze lang slank en blond zijn en met een show je outfit foto een foto van een klein dik donker harig vrouwtje zien. Foto's van hun vakantie / woonplaats / huis posten terwijl dat geen eigen foto's zijn omdat ze op google gewoon te vinden zijn van andere mensen (is ook al eens gebeurt hier met iemand met een foto van een speelkamer geloof ik, kwam uit een zweeds magazine) Zeggen dat ze in het buitenland wonen terwijl dat helemaal niet waar is en ze gewoon in NL wonen (die heb ik vaker voorbij zien komen) Verhalen over Nanny's, high sociaty, luxe, over de top, alles duur duurder duurst en vooral beter dan bij een ander en dan diegene op 2ehands babyspullen op facebook zien bieden (niets mis met 2e hands overigens maar past niet in het plaatje). En jullie hebben vast nog wel voorbeelden om dit lijstje aan te vullen.... Ik ben benieuwd of dit soort dingen nou alleen mij opvallen of jullie ook? En waarom zou iemand dat nou doen? Zal iemand zijn eigen leven dan zo ruk zijn dat ze doormiddel van een fake forum leven nog een beetje geluk hebben of zo een beetje in een droomwereld leven van hoe ze hadden willen leven? Ik weet wel dat als het me eenmaal opvalt ik wel extra op ga letten, af en toe wat terug lees en dan ook echt alles in twijfel trek wat eerder door zo een persoon geschreven is.
Geen ervaring. Ik denk dat mensen dat inderdaad doen omdat zij graag het leven hadden willen leiden dat zij schetsen online. Alhoewel, met verdrietige verhalen is het weer anders natuurlijk. Dan een stukje aandacht? Sommige mensen zijn graag zielig natuurlijk of juist heel wat. Hoewel ik het ergens belachelijk vind, vind ik het ergens ook wel weer zielig.
Oh, haha, nee, dat zie ik echt niet... Daar ben ik denk ik te naïef voor... En te nuchter, want kan me geen reden bedenken waarom je jezelf zo voor zou liegen. Dat je je liever wat anoniem houdt, kan ik nog wel begrijpen, maar we zijn geen fantasierijke kleuters meer... Denk ik dan... Maar das mijn mening
Ik zou het niet zo snel doorhebben. Het kan natuurlijk makkelijk op een forum. Heb je íemand in gedachten dan?
Ja ik zie weleens leden voorbij zien komen waarvan ik dingen in twijfel trek. Maar je kan niks bewijzen, althans ik ben geen inspector gadget. Maar vroeg of laat komt zoiets denk ik toch wel uit. Ik ben gewoon mezelf. Ik heb geen reden om me anders of beter voor te doen.
Niet uit mijn omgeving...maar wel van " mensen" die hier hele nare verhalen of ziektes hebben vertelt die hun kind had. Verhaal van Benthe bijvoorbeeld. Of een dame die foto's van een meisje uit Amerika had gejat en deed dat het haar kind was. Meisje had kanker en was zelf al overleden. Er zullen hier vast nog velen posten die niet de waarheid spreken. Maar zo is het internet.
Ik ben nu wel benieuwd of je specifiek iemand in gedachte hebt? Maar mij zou dat niet opvallen geloof ik. Ik zie niet wie wat in welk topic heeft geplaatst. Dus ik merk ook geen tegenstrijdigheden van iemand.
Nou die zielige verhalen was ik inderdaad vergeten. De verhalen die gewoon zo heftig waren dat ze niet waar konden zijn. Dan is de verklaring vast aandacht.
Klopt ja, toen was ik alleen nog meelezer hier maar dat klopte niet. Ze spreek zichzelf tegen. Maar meer recent ben ik dat ook tegen gekomen dus echt met hard bewijs zeg maar.
Om eerlijk te zijn maakt het mij weinig uit of iemand zich veel beter voor doet op een forum. Ik word er niet beter van en niet slechter. Ik word er niet jaloers van want ik ben tevreden over mijn leven. Natuurlijk twijfel ik wel eens aan verhalen die ik lees. Maar dan denk ik ook ach dat is niet mijn probleem. Waar ik wel moeite mee zou hebben is als iemand nare verhalen zou vertellen die niet waar zijn, want daar kan ik soms wel even mee zitten. Of bijvoorbeeld crowd funding voor een zielige situatie die gelogen is. Dan vind ik het schadelijk worden.
Van 1 iemand weet ik het maar ik vind het vooral grappig en vermakelijk om te lezen wat diegene allemaal plaatst. En er zal vast een deel waar zijn maar doordat dat andere deel niet waar is ga ik over alles twijfelen.
Zo viel het mij dus ook op met die twijfels tot ik ineens bewijs zag. Maar dat hou ik wel voor me omdat ik het wel vermakelijk vind en weet ook zeker dat het eens wel uit zal komen!