man mag niet met vrouwen werken, hoe om te gaan met deze jaloezie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    #1 Ssaarr, 24 mei 2016
    Laatst bewerkt: 24 mei 2016
    Mijn beste vriendin is nogal jaloers, waarschijnlijk komt dit uit haar verleden, ze heeft er jaren lang therapie voor gehad want niet alleen voor haar man maar ook voor haar is het heel vervelend dat ze continu angst heeft voor alle vrouwen...
    Gister was ze bij me en vertelde ze me dat haar man een andere baan wil.
    Hij werkt nu in een bouwbedrijf waar geen enkele vrouw werkt, zei wil dus dat hij opnieuw een baan zoekt waar geen vrouwen werken.

Hij heeft een andere baan gevonden, maar daar werken dus ook vrouwen...
    M'n vriendin was gister helemaal overstuur en zei dat ze bij hem weg wilde.
    Ik vond het echt heel heftig om dit zo mee te maken, dat ze zich zo voelt.
    Ik wist ook niet wat ik hier mee moest op dat moment.
    En nu blijft het maar spoken in m'n hoofd..
    Hoe ga ik hiermee om?

Hoe zou jij in zon situatie reageren?

2. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Haar laten inzien dat zij een probleem heeft en haar helpen om hier hulp bij te zoeken.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Lastig hoor! Je vriendin kan echt niet van haar man eisen dat hij een goede/leuke baan weigert omdat er ook vrouwen werken. Maar het is natuurlijk rot voor haar dat ze zich zo voelt, dat doet ze waarschijnlijk niet bewust. Ik zou haar aanraden een goed gesprek te voeren met haar man, hem vertellen hoe moeilijk ze het heeft en ik denk dat ze ook weer in therapie moet gaan. Dit gedrag is namelijk echt niet gezond. Ze zal er iets mee moeten want dit is voor beide geen doen. Hoe staat haar man er in?

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    Niet er in mee gaan en adviseren zo snel mogelijk hulp te zoeken. De hulp die ze gehad heeft, heeft blijkbaar niet geholpen.

Vervelend voor haar maar de helft van de wereld bevolking is vrouw.

Behalve hem opsluiten in de kelder is er geen enkele mogelijkheid om ze te vermijden.

Wat heftig ook voor haar man zeg.

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oei.. wat zit ze in de knoop:(

Laat haar hulp zoeken, hier komt ze echt niet alleen uit!
    Ik heb het van dichtbij meegemaakt en ziekelijke jaloezie kan vreselijk uit de hand lopen.

6. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Nou dat gaat wel heel ver....
    Ik denk dat je haar duidelijk moet maken dat het probleem bij haar ligt. Dat het heel erg is dat zij blijkbaar geen vertrouwen heeft in haar man en hem met deze extreme jaloezie alleen maar juist van zich wegduwt.

Weet je, als hij verkeerd zou willen dan hoeft hij geen vrouw op te pikken op zijn werk, vrouwen zijn overal. Je kunt hem moeilijk ook gaan verbeden om naar winkels, restaurantjes, sport, bieb, tankstation te gaan....

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mee eens.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    in de bouw komen ze ook bij vrouwen thuis.... overal lopen vrouwen... of ze moet aan haar probleem gaan werken of ze is gewoon echt nog niet klaar voor een relatie... heel jammer dit, voor haar en haar man...

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Heel simpel: zij heeft een probleem, niet hij. Hij moet gewoon normaal een baan naar zijn keuze aan kunnen nemen. Of daar wel of niet vrouwen werken, is een belachelijke voorwaarde om te stellen.
    Dat weet ze echt wel en dat moet ze horen van haar omgeving, als zij werkelijk zodanig de weg kwijt is dat ze zich dit niet meer realiseert.
    Zij moet in therapie, hij moet de baan aan kunnen nemen.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oef, dan ben je ver heen!

Ik heb ooit in mijn eerste baan een hysterische vriendin van een mannelijke collega geregeld achter me aan gehad. Schelden, bedreigen, knettergek mens. Ik schaamde me zo erg dat ik het nooit heb durven bespreken in het bedrijf, mijn collega bood wel telkens zijn excuses aan en schaamde zich ook. Overigens vond ik die collega erg aardig maar in geen 100 jaar dat ik die vent meer dan een hand voor zijn verjaardag wilde geven. Sterker nog, al was het de laatste man op aarde liet ik hem staan.

Die vrouw is altijd knettergek gebleven...

11. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, dit gaat zoveel verder dan 'gewone jaloerse gevoelens'. Dit gevoel lijkt wel ingebakken bij haar, wat hij ook doet. Het heeft helemaal niks met hem te maken. Ze zou het waarschijnlijk bij een andere partner ook hebben. Wat rot voor beiden! Maar als ze hier vanaf wil moet hij zich absoluut niet aanpassen (dan is het einde zoek) maar moet ze serieus met zichzelf aan de slag. TS, pas op dat je niet in de valkuil trapt en steeds gaat uitleggen dat hij echt niks doet. De aandacht moet niet bij hem liggen, maar bij haar. Blijf het steeds bij haar terugleggen, dat is wat ik zou doen. Succes!

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Inderdaad. Ze verneukt hiermee niet alleen haar eigen leven maar ook dat van haar man. Het is een vorm van mishandeling, vrijheidsberoving. Wees daar volstrekt helder over. Of het nu bewust gebeurt of niet, dit is een heeel end over de grens van tolerabel gedrag.

13. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ow haha dat was ik dan vergeten 😇
    Maar de situatie is nu wel iets anders...

Klopt ze hebben zich gered, dit omdat hij werk had waar geen vrouwen werkte, voor haar dus geen stress. Nu is er een baan voor hem waar wel vrouwen werken

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Zij moet terug gaan krijgen dat het hoog tijd wordt om iets aan haar probleem te gaan doen.
    Jemig, twee jaar terug was dit dus al een item en het is nog steeds geen barst veranderd?
    Ze mag god op dr blote knieen danken dat die man nog bij haar is, als zij zo doet.
    Oh, enneh.... zij gaat zelf wel met mannen om?

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

" Die vrouw spoort niet " vind ik wel een erge uitdrukking, want behalve haar onzekerheid en jaloezie is het een schat van een meid. Ze heeft een probleem, maar ze spoort wel hoor:)

Schreef je twee jaar geleden!

Ze spoort idd niet en dat is zielig maar niet zo ontzettend zielig als vriendin of je bemoeid je er niet mee laat ze het samen uit zoeken en twee jouw advies aan je vriendin moet en zal moeten zijn dat het ( probleem) bij haar ligt en ze een goede therapie nodig heeft .

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat vraag ik mij dus ook af...

17. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    De zijn al 15 jaar samen, hij is er wel aan gewend dat ze zo doet.
    Ze is als klein meisje altijd behandeld alsof ze niks was, ze was dom en kom niks ( volgens haar ouders ) ze had erge astma, niemand durfde op haar op te passen omdat ze bang waren dat ze een aanval kreeg, mede daarom mochten kinderen niet met haar spelen.. Op school werd ze veel gepest. Ze heeft een aantal vriendjes gehad die allemaal vreemd gingen. Sja dan is het niet zo gek dat je zo geworden bent..

18. shay78

shay78 Actief lid

29 jan 2015
    113
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ze is nu een volwassen vrouw, ze hoeft niet zo te blijven! Het is echt haar probleem en haar man moet dit ook tegen haar zeggen en niet mee gaan in haar gedrag.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dan nog... ik heb ook niet echt een super jeugd gehad, maar dan hoef ik het leven van mijn partner niet zuur te maken. ik vind dat echt de hoogste tijd voor haar om er wat aan te doen, want dit gaat een keer fout... die man moet constant op zijn passen letten... dat al die jaren lang... dat is voor niemand gezond... rijp voor de opname denk ik zo. desnoods gedeeltelijke opname, dit is toch geen leven zo?

Deel Deze Pagina