Pijn rond schaamlippen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Pineapple, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Op 1 april ben ik bevallen van een prachtige dochter.
    De bevalling is prima verlopen, ben wel wat uitgescheurd naar achteren maar dat ziet er nu allemaal prima uit.

Toch heb ik sinds vandaag best veel pijn rond de schaamlippen en clitoris. Herkent iemand dit??

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb lichte pijn rond mijn clitoris gehad. Bij jou is het nog erg vroeg allemaal! Komt zeker weten doordat alles toch een soort van 'gekneusd' is. Geef het gewoon de tijd om te genezen.

En ga weer aan de slag met het trainen van je bekkenbodem, altijd goed.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben twee dagen na jou bevallen, en heb ook nog behoorlijk veel last van mijn schaamlippen. De hechtingen zijn er uit gehaald, dat gaf al wel verlichting. Zeker als ik wat meer gedaan heb (gelopen/huishouden), dan merk ik dat de druk te hoog is geweest en neemt de pijn toe.

4. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    mag ook echt nog wel. heb ik best veel last van gehad na de laatste. heb af en toe nog het idee dat mijn litteken trekt. heeft tijd nodig

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    De verloskundige gaf me vandaag als tip, om over een week als ik helemaal niet meer vloei, iedere dag even te masseren met een beetje olie. Dat bevordert de doorbloeding en daarmee het herstel van het litteken.

6. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hallo,

Ik heb dat ook! van de hechting zelf weinig last gehad maar vooral tussen de schaamlippen. Rond plasbuis en clitoris. Dit komt omdat het tijdens de bevalling zo bol staat dat er sneetjes inkomen. Dit voel je ook by plassen. Word vanzelf minder.

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Had iemand je dat van te voren maar verteld hè?
    Ik heb er ook erg last van gehad, het voelde een soort van stijf en dat heeft echt wel een week of 2 geduurd. Wat bij mij verlichting gaf was Calendula creme van VSM, ook voor het trekkerige gevoel van de hechtingen.
    Vanaf dag 13 ging bij mij het herstel ineens heel erg snel en inmiddels kan ik (opgelucht) zeggen dat ik nergens meer last van heb. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.

8. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik herken dat ook. Voelde bij mij echt heel erg beurs voelde me clitoris als ik gewoon ging zitten. Heeft wel een tijdje geduurd (weet niet meer hoelang) is nu over!

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ja hier is mn onderkant ook nog erg gevoelig. .erg trekkerig na lang staan.. (ben ook ingeknipt) en heb als tip gekregen het litteken in te smeren met p-cl-e crème van Biodermal eind van de week..dat zei de kraamhulp. .ben benieuwd wanneer k pijnvrij ben..maar moet t de tijd geven..

Maxime91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina