Iemand tips voor snelle gerechten in de avond binnen een halfuur?

Discussion in 'De lounge' started by louisedereageerder, Mar 21, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. louisedereageerder

louisedereageerder Nieuw lid

Mar 21, 2024
    4
    0
    1
    Female
    Gewoon voor de woensdag 3 kinderen moeten sporten. Flink gehaast dus! iemand tips voor de recepten binnen een halfuur?

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,882
    6,408
    113
    Ik maak 2x per week genoeg voor 2x eten, dan maak ik porties in de koelkast en warm ik het op wanneer het nodig is. Is max 5 minuten werk op de dag zelf, dan kunnen ze eten. Dingen als spaghetti, nasi, stevige soep (en dan brood erbij), curry, stamppotten etc. Ik maak soms op andere dagen ook genoeg om wat achter de hand te hebben in de vriezer, zelfde idee.

Spectre likes this.
  3. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Ik kook de dag vooraf ook wel eens dubbel, soms dubbele portie, maar dan eet je twee dagen hetzelfde in de week. Maar ook wel eens naast de bijv AGV voor de dinsdag er nog boerenkoolstamppot naast voor woensdag. Die kun je in de koelkast doen en de volgende dag makkelijk opbakken. Spekjes erbij bakken en/of worst erbij en je bent klaar. Of bijvoorbeeld naast AVG pastasaus maken, volgende dag opwarmen en pasta koken.

het is, voor mij, echt een kwestie van vooruit plannen, zeker met zelf werken op sportdagen van de kinderen.

Spectre and Eefje00 like this.
  4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Nasi: dag vooraf rijst koken, kip snijden en marineren en beide in de koelkast bewaren.
    Dag zelf even een zak chinese roerbakmix bakken, kip erbij, eitje erbij bakken. Rijst en nasi kruiden erdoor. Even kort doorbakken en binnen 20 min zit je aan tafel.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,375
    30,673
    113
    Female
    Binnen 10 minuten:
    - Zakje aardappel partjes (of aardappels in partjes snijden en even voorkomen, maar dan is het niet meer binnen tien minuten)
    - Paar flinke eetlepels pesto
    - Bakje kipblokjes of een vega-variant
    - zakje Italiaanse groenten (of andere groentemix of zelf groenten snijden die je lekker vind, maar dat kost dan ook weer tijd)

Alles in een grote wok mikken en op hoog vuur roerbakken.

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,375
    30,673
    113
    Female
    Snelle pasta:

Courgette, paprika en tomaat (of andere groente die je lekker vind.) met een paar lepels pesto en Italiaanse kruiden in de blunder tot een saus mixen.

Gehakt rul bakken
    Saus erover gieten en rustig laten pruttelen.

Ondertussen pasta koken.

Als je kinderen wel gewoon groente eten kan je een deel ervan of alles ook in stukjes snijden en met de pasta mee roerbakken.

7. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,384
    867
    113
    Eigenlijk kun je heel veel maken in een half uur.
    Wat ik maak binnen een half uur:
    Gewoon aardappels, groente, vlees. Van te voren aardappelen al schillen en groente in een pan.
    Bami/nasi/macaroni/spaghetti
    Krieltjes, groente en een snitzel/hamburger/vissticks
    Wraps met mexicaanse vulling of ijsbergsla en krokante kipsnitzel of kipkorn
    Soep met stokbrood

Neuzeke likes this.
  8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik maak eigenlijk zelden iets dan langer dan een half uur duurt. En dat is dan toch behoorlijk divers. Van pasta naar gva en van rijstmaaltijden tot stampots of wraps.

Cornflake likes this.
  9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O, haha. Dit dus :)

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,135
    8,868
    113
    Veel pastagerechten zijn snel klaar.

En anders vooruit koken en opwarmen. Of bv. overschotel of quiche ofzo al klaarzetten, zodat je het enkel hoeft af te bakken.

11. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,542
    113
    Female
    Schil je de aardappelen/groenten dan een dag van te voren?
    Soep is hier ook echt niet klaar in een halfuur, we nemen vaak een verspakket en dan moet je toch eerst de groenten snijden.
    Zelfde met soepballetjes draaien of kip snijden voor de nasi...

Wel maken we vaak een grote pan om er 2 dagen van de eten. Zodat we op de dagen met weinig tijd enkel maar hoeven op te warmen.

12. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

Jan 16, 2022
    2,887
    4,160
    113
    Female
    Noedels volgens verpakking, zak wokgroenten in de pan bakken met vlees/vega naar keuze erbij, flesje (teriyaki, hoisin, zoetzuur) saus erbij gooien.

13. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,243
    11,821
    113
    #13 Syane, Mar 23, 2024
    Last edited: Mar 23, 2024
    Traybake: voorgesneden groente, gehaktballetjes/worstjes en voorgekookte krieltjes. Wat olijfolie en kruiden er op. Ongeveer 25-30 minuten in de oven.

Burritos. Scheelt veel als je dan blokjes kipfilet pakt. Alleen nog de paprika’s zelf snijden. Mais er bij. Saus en kruiden er bij. In de wraps doen en dat even met geraspte kaas in de oven.

Broodje hamburger met salade er bij.

Je hebt ook verspakketten die al voorgesneden zijn.

14. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Mijn lukt koken in een half uur ook niet, tenzij ik echt heel simpel alles in de airfryer mik. Dat doe ik dan ook wel eens :p. Maar veel vaker sta ik wel echt een uur te koken. Daar reken ik alle voorbereiding bij, alles snijden etc. Ik kook altijd vers en minimaal 2 soorten groenten dus dat vraagt vaak om iets meer snijden en verschillende garing of bereiding.
    Op zondag kook ik voor 2 dagen. Dus zondag en maandag eten wij hetzelfde, want maandag moet meteen op te warmen zijn ivm tijd.
    De vriezer ligt ook vol met soepjes. Lekker brood en rauwkost erbij en dat is voor ons ook wel een makkelijke maaltijd.

15. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Nou dit dus. Een half uur is zo voorbij hier en dan heb ik nog geen maaltijd op tafel staan :o:

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,669
    18,737
    113
    Female
    Vlees met groenten een aardappelen kunnen sowieso binnen die tijd.
    Kies gewoon de juist producten
    Je moet geen verse rode kool nemen of gebraad natuurlijk :D.

Soep heb je van die snelle soepen.
    Snelle witloof soep: witloof , ui, water, bouillon
    Sneller paprika soep; paprika, ui, water, bouillon.

Wrap.
    Tomaat, komkommer salade als groenten en kip snij je al fijn zodat het snel gaat.

Pasta met kip,broccoli en pesto sausje.

Tja eigenlijk zoveel dat kan.
    Ik ben wel gewoon van vaak te koken en vaak binnen een beperkte tijd.
    Dus je leert dit wel.
    Een uur in de keuken sta ik maar zelden of nooit.

17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Wij eten op dagen dat we minder tijd hebben gewoon makkelijke dingen. Ik noem maar wat ideeën:
    -spinazie a la crème/broccoli/bloemkool/rode kool/boontjes (van die dozen/zakken uit de vriezer, niet uit pot hoor, is verser dan die los te koop uit de winkel en is al gesneden en schoongemaakt). Aardappeldingen (bolletjes, partjes, röstirondjes) uit de airfryer en iets van vlees (hamburger, vissticks, kipschnitzel, enz). Wat dat betreft al variatie genoeg om niet elke week hetzelfde te hebben.
    Allemaal geen culinaire gerechten, maar prima voor een keer in de week dat we weinig tijd hebben en de kinderen eten dit ook nog eens t beste.
    Verder nog dingen als, gesneden kip, zak voorgesneden groente, woksausje en woknoodles.
    Pasta tonijnsaus (snelle roux maken met bouillon, knoflook, uitje, blikjes tomatenpuree, blikjes tonijn, kruiden), pasta erbij. Als groenten een makkelijke salade bijvoorbeeld, de kinderen willen hier altijd erwtjes uit pot bij :roflmao:.
    En dan de dingen als hierboven zoals andere pastasaus, nasi, bami, maaltijdsoep etc die je eerder in grotere hoeveelheid maakt.

Spectre likes this.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,820
    113
    Pulled chicken, zeker als je de kip eerder al even kookt. Kant en klaar naanbrood en je bent zo klaar. Salade erbij.

Neuzeke likes this.
  19. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Ik schrap ook gerust de wortels en schil de aardappelen al op dinsdagavond tijdens dat het eten op staat, voor de volgende dag. In een bakje met water in de koelkast en de volgende dag alleen nog koken of stomen. Vlees of vis erbij bakken en ook vrij snel klaar omdat je het direct op kunt zetten. Kan niet met alle groenten, maar wel met verschillende. Bietjes kookik bijvoorbeeld ook in grote porties en dan verdelen in de vriezer, hoeven daarna ook alleen maar ontdooit en opgewarmd. Gewoon eens even voor gaan zitten en een lijstje maken voor jezelf wat voor jullie haalbaar is, met alle tips uit dit topic als startpunt. Succes!

20. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Idem

Share This Page