Poeder in difrax s-fles doen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pelikaantje, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik vind het altijd zo'n gedoe om poeder in difrax s-fles te doen. De opening is zo klein ;). Wordt zo'n knoeiboel. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor???

2. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik maak het altijd in het flesje van de borstkolf en giet 'tdan over. Poeder eerst in zo'n torentje doen, waarin je het ook mee kan nemen of het een speciale trechter erin doen kan ook (toren o.a. bij de Hema, trechter geloof ik ook, Prénatal heeft 'em zeker..)

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij gebruiken idd het deksel van die Hema-toren (zonder dopje iteraard ;)) als trechtertje om het poeder zonder al te veel knoeien in de S-fles te krijgen.

4. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    vooraf in de poedertoren doen en dan in de fles.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij doen nutrilon in de s fles, dat gaat prima, t ken net. we hadden het er vanochtend nog over.

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zet de fles met de hoogste kant naar mij toe, dan mik ik t lepeltje uit de Nutrilon bus er zo "in"

Moet toegeven in t begin had ik t ook overal op t aanrecht, maar al doende leert men..
    ( ik had flessen van Avent en Tommee Tippee er bij in t begin en die hebben een hele wijde opening..)

7. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het eerst in zo'n bol van de hema (soort torentje maar dan in bolvorm, voor 4 voedingen) en dan gaat het makkelijker. Soms gaat er nog een klein beetje naast maar niet meer zoveel als eerst.

Vooral met een hongerige baby op mn arm schoot ik nog wel eens uit als hij trapte of duwde.. gevolg: klein beetje in de fles en de rest op het aanrecht en geen idee hoeveel precies dus dan moest alles weer opnieuw..

8. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Wij hebben ook altijd standaard die torentjes van de hema klaar staan. Voor 3 bakjes betaal je maar 1,50... En dat gaat idd erg makkelijk!

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    :D:D:D Ben ik de enige die t gewoon met t schepje vanuit de bus voor elkaar krijgt, of lijkt dat zo??:(:(

10. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Nee, hoor, hier lukt het ook prima. Tenzij ik maar 1 hand vrij heb, dan vind ik met de poedertoren net wat makkelijker.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha Annemarie! :D

Ik word gewoon echt ontzettend kriegel van maar 1 korreltje op het aanrecht, hihi. Ben daar echt een muts in (want verder echt absoluut niet poetserig ofzo)! :)

12. jettepet

jettepet Niet meer actief

Haha bekend probleem....ik maakte de voeding ook wel klaar in de litermaat, wel eerst het water in de fles in de magnetron dan.
    Toen ik er eenmaal rijstebloem bij ging doen, heb ik de brede fles van Difrax gekocht, die opening is lekker groot.
    Heb ook Avent geprobeerd, maar als je difrax gewend bent, liggen deze niet fijn in de hand vindt ik.

13. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    daar heeft difrax lekker over na gedacht dan?!
    Ik gebruik de avent flessen, dus heb er geenlast van, maar lijkt me nogal lastig dan! Vooral met een hongerige baby op de arm!

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik doe het altijd via de onderkant?
    water in de fles, dop erop en dan de onderkant opmaken die opening is veel groter ;)

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    nee hoor, hier dus ook

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij doen het wisselend, ene keer gewoon met het schepje in het flesje kiepen, gewoon goed mikken en rustig doen dan gaat er eigenlijk niks langs.

Andere keer doen we het via de poedercontainer (avent) die we gevuld hebben staan, gewoon erin leeg kiepen.

Hier overigens nooit flessen gemaakt met een huilende hongerige baby op de arm, je bent mi redelijk laat wanneer je dan pas met de fles aan de gang gaat, maar zal persoonlijk zijn.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat is niet iets waar difrax 'lekker' over na gedacht heeft, dit heb je met elke smalle fles. Het is gewoon heel verschillend of je kindje goed uit een brede of uit een smalle speen en dus fles drinkt. Een smalle fles/speen kan nooit een grote opening hebben zoals een brede fles/speen heeft.

18. adi

adi Niet meer actief

Hier gaat het gewoon prima met het maatschepje direct in de fles. Het trucje is dat je niet vanuit de hoogte poeder erin 'gooit', maar het schepje tegen de kant van de opening afklopt naar binnen. Geen idee of ik het zo goed vertel, maar zo werkt het bij ons prima.

19. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij ons ook ;)

20. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja adi zo doe ik het ook...
    Nu we friso extra gebruiken dan weer niet meer want die moet met kokend water gemaakt worden. Dan plakt de helft van het poeder aan het lepeltje. Dan gebruik ik wel een containertje want dat gaat dan beter.

Via de onderkant is ook een idee ;)

En ik heb idd nooit een hongerige baby op de arm. Haha dat kan ik niet, dan ook nog een fles maken...;)

Deel Deze Pagina