Gelukkig...ik ben niet de enige die er geen moeite mee heeft.. Mijn man snapt t probleem ook niet.. die krijgt t ook zonder knoeien voor elkaar.. ( ik heb er nog eens op gelet, bij mezelf, maar ik leg t lepeltje op de rand ( de laagste kant) van de fles en dan kantel ik hem zo om..)
Je kan ook de fles een beetje scheef houden, zodat de opening recht komt ! Misschien is dat iets om te proberen? Wij doen het overigens gewoon op de "Adi manier" zoals meerdere !
Ja maar, ja maar!!!! Dan ligt er nog wat water op de rand en dat komt dan op het schepje met nog veel naarderderder gevolgen dan een beetje poeder op het aanrecht!
Pffffff, heb je haar weer.... Shows what you know van andermans situatie maar altijd vooraan staan om dit soort dingen te zeggen. Bah. (jaja, ik weet, het is je mening en die mag je zeggen en ik hoef natuurlijk niet te reageren en het zullen de hormonen wel zijn maar ik krijg echt een punthoofd van dit soort steekjes onder water altijd)
Dan mag ik ongetwijfeld even lekker terug zuchten! En een steekje onder water, nee hoor totaal niet zo bedoeld, gewoon bedoeld zoals het er staat ! Ik snap echt niet waarom je zo lang zou wachten met het maken van een fles, maar ik snap wel meer dingen niet wat mensen (met hun kinderen) doen ! Ieder zn eigen ding zou ik maar zeggen he !
ieder zijn eigen mening tegenwoordig vul ik een torentje en als hij dan de fles wil is het erin schudden en klaar! en toen ik het nog met schepjes deed , deed ik het via de onderkant die kan er toch niet voor niks af
ik heb nooit problemen, ik hou het flesje en klein beetje schuin en schep met de andere hand met bijgevoegd schepje van de friso de poeder erin.
Hanneke is perfect , weet het niet hoor maar mijn kind heeft ook wel eens eerder honger en ff huilen is niks mis mee hoor pfff. Dus ik ben een slechte moeder Ik gebruikte in het begin de difrax en die hield ik altijd schuin
OMG zeg, ging het totaal niet om. Maar als het voor jou goed voelt om je kind te laten janken, lekker doen hoor, heerlijk van dat gejank genieten, ieder zn ding, ben blij dat mijn kinderen dat niet hoeven! En nee hoor ik ben totaal niet perfect, maar hier op het forum mag je absoluut niet zeggen dat je vind dat kinderen niet hoeven te huilen. Dat word maar weer eens duidelijk.
Jij doet nu net of moeders die hun kinderen even laten huilen slecht zijn... Jou kinderen huilen nooit nou dat geloof ik niet , hier huilt ze ook weinig maar het kan soms wel eens voor komen dat ze wat eerder komen dan normaal . en dan heb je niet binnen 5 sec een fles klaar dus een minuut huilen is niks mis mee. En ik zeg niet dat je niet mag zeggen wat je vind ieder heeft zn eigen mening
En dat maak je er dus helemaal zelf van. Ik zeg alleen dat ik vind dat je erg laat bent wanneer je op het moment dat de kleine al huilt. Vind je dat zelf niet, nou ook best. niks aan veranderen dan en zo laten. Maar je wil toch niet zeggen dat het kindje van de ene op de andere seconde ineens honger heeft en gaat krijsen van de honger? Ja de kinderen huilen weleens ja, als ze gevallen zijn, maar niet omdat ze honger/trek hebben, daar hoeven ze hier niet voor te huilen.
T is idd soms ff mikken, poeder in de S fles, maar als ik t met beleid doe dan krijg ik t er prima in zonder te mikken. O en ook hier een kind wat weleens huilt van de honger....waarom, omdat ik nu eenmaal niet helderziend ben! En Tim geen ingebouwde klok heeft, maar dan om de 3 uur komt en dan om de 4. En als ie in bed ligt, ga ik niet in de deur opening staan wachten tot hij beweegt en ik er snel een fles in kan proppen. Dan begint hij idd te huilen! Of ik moet m 6 flessen op een dag gaan geven, weet ik zeker dat hij niet meer huilt van de honger....maar wel van de buikpijn
Ik ben het vaak zat (totaal) niet eens met Hanneke, maar in dit geval dacht ik eigenlijk exact hetzelfde toen ik dit topic doorlas Mijn zoon hoeft ook nooit te huilen van de honger, omdat ik ervoor zorg dat ik in ieder geval ruim op tijd alles zo ver mogelijk klaar heb staan voor als de eerste signalen komen. Natuurlijk ging het ook hier wel eens 'fout' en moest hij behoorlijk huilen, maar dan liet ik hem wel in de box liggen, zodat ik nog enigszins rustig (hahah, dat lukt lekker met een brulllend kind op de achtergrond) de fles kon maken. Ik raakte daar wel zo gestresst van dat het me nu echt niet meer zal gebeuren. Overigens laten ze hem op het KDV best wel eens huilen, ook als hij honger heeft, en dat vind ik niet erg, maar thuis probeer ik het altijd voor te zijn. Goed, terug on topic: mij lukt het bij de S-fles ook echt niet zonder knoeien, dus ik gebruik al heeeeel lang de poedertoren. 2e voordeel van die toren is dat ik bij twijfel over het aantal scheppen gewoon opnieuw kan beginnen; dat lukt niet als de poeder gelijk bij het water gaat
Weet je wat het punt is wb het laten huilen? Natuurlijk zijn er veel kindjes die eerst een heleboel signalen geven voordat ze gaan huilen etc. De indruk wordt alleen gewekt door Hanneke dat alle kinderen altijd hetzelfde reageren en dat alle moeders en vaders hetzelfde moeten reageren op alle kindjes omdat ze gewoon niet kan of wil begrijpen dat niet iedereen hetzelfde is wat bovendien weer de indruk wekt dat zij altijd alles goed doet en iedereen die het anders doet wel even flink afwijkt van de norm. En dat hoef je niet letterlijk zo te zeggen om die suggestie te wekken. Maar weet je? Baby's zijn, geloof het of niet, nét mensen met elk hun eigen persoonlijkheid en 'gebruiksaanwijzing'.
Proest! Opgelucht nu? Hoop het voor je! Wij liggen hier in ieder geval helemaal dubbel om jouw reacties! Juist omdat je blijkbaar totaal niet begrijpt wat onze visie op het opvoeden van onze kindjes is. Vriend had nog een goede tip voor je, maar die heb ik maar even weggehaald, vind het wel best hier, toedels! En nee hoor, je hoeft echt niet allemaal hetzelfde te reageren, ieder kindje is anders, maar als ouder goed naar je kindje luisteren en observeren is toch wel het minste wat je kan doen. En voor de een is het op de ene manier, en voor de ander op de ander manier, ik vind het prima ieder zijn/haar keuze, maar hoef ik het nog niet te begrijpen.
En weet je...? Papa's en mama's zijn ook net mensen met elk hun eigen persoonlijkheid en 'gebruiksaanwijzing' Dus inderdaad; ieder zijn eigen manier. Ook helemaal mee eens! EDIT zie nu Hanneke's laatste reactie Vind het jammer dat ik net heb toegegeven het ooit met haar eens te zijn geweest. Bah, wat kinderachtig, dit!
Achja wie is er nou kinderachtig he maar vooruit zal dat ene stukje weghalen, bij intresse mag je een pb sturen, dat netter dan !
Heel volwassen inderdaad, mensen uitlachen als ze een andere mening toegedaan zijn dan jijzelf of (blijkbaar) vervelende dingen zeggen en ze terug nemen... En nee, dat interesseert me helemaal niks, je pb't je maar helemaal suf met jezelf, have fun.