tandarts in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door minni, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb een vraagje over Giulian.

Hij heeft nu eindelijk 4 tanden en op 1 van de boventanden zit een plekje. Er lijkt wel een stukje tand te zijn afgeschimpt. (is dat ff lekker, die tanden zitten er nog maar net een paar weekjes!)

Moet ik hiermee naar de tandarts? En kan de tandarts er iets mee, of zal het (hopelijk) uit zichzelf herstellen?

http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... ic_id=3252
    http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... ic_id=3253
    (moeilijk een duidelijke foto te maken)
    voor de kijker gaat het om het rechtse tandje (Giulian zn linker tand dus).

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Als er alleen een stukje afgeschimt is zou ik niet naar de tandarts gaan.
    Het lijkt mij niet dat hij stil blijft zitten en netjes in zijn mond laat kijken.
    Daarbij is het een melktand en gaat hij er over een jaar of 5 toch uit.
    Als hij er nu pijn aan heeft wordt het natuurlijk een heel ander verhaal, ik vraag me trouwens ook af of een tandarts er dan wel wat aan doet omdat hij nog zo jong is.
    Maar goed ik ben geen tandarts, sterker nog ik ga er liever niet eens naar toe maar ja je moet wel elk half jaar.

Groetjes

3. Patries

Patries Actief lid

22 feb 2006
    127
    0
    0
    IS ie misschien net voor dat dat tandje door kwam erop gevallen?
    HEt lijkt gewoon een "defect" in het tandje te zijn en daar doet een tandarts niets aan.
    Ten eerste omdat ie nog te jong daarvoor is (daarmee kweek je alleen maar angst voor de tandarts) en ten tweede omdat het niet echt een "gaatje" is ofzo, het zit gewoon in zijn tandje ;)

4. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Bij mij is ooit een stukje van mijn voortand afgebroken en dat heeft de tandarts een beetje bijgevijld omdat het een scherp randje had. Maar goed, ik was toen al volwassen (dronk iets te enthousiast uit een flesje bier 8) )

5. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    ik geloof niet dat de tandarts er wat aan doet omdat het de melktandjes zijn.
    je kan er naar informeren, maar meestal is het nu nog te vroeg en word de kleine er alleen maar bang van als er nu al wat gedaan word.

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    wat ontzettend balen dit zeg.

Hij is nu al net zo vlot als zn mama was met tanden krijgen en als deze trend voortzet, dan moeten we 10 jaar aankijken tegen een lelijke tand (die ik notabene zelf misschien heb veroorzaakt, vorige week viel hij toen ik tegen hem aanstootte en hij brulde zn longen uit zn lijf en dit tandje wat nog nauwelijks zichtbaar was had n gaatje in zn lip geprikt en dat bloedde ook nog es als n rund)

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nah dat denk ik niet hoor minni dat jij dat hebt veroorzaakt

en net wat de andere zeggen het is een melktandje dus waarschijnlijk doet de tandarts er niets aan
    als het maar geen zuigflescarriƫs is

zelfs melkkiezen waar een gaatje in zit vullen ze niet meer

als je twijfel even afspraak maken bij de tandarts
    ik ben trouwens met mijn 2 oudste naar de tandarts gegaan toen ze tandjes kregen

kiddies zijn ook niet bang voor de tandarts ik vind dat hoort er gewoon bij tandjes/tandarts

hopelijk valt het mee meis succes

8. Niet meer actief

euhm ze vullen nog wel degelijk melktandjes hoor....
    Mijn dochtertje van 4 heeft vanmorgen net een vulling gekregen in haar kies...
    Ik nam mijn kids van kleins af aan al mee naar de tandarts als ik zelf op controle moest....
    Daar worden ze niet bang van daar leren ze juist hun angst van overwinnen...
    Mijn dochtertje heeft hele slechte voortandjes ook door een ongeluk (ze is toen ze 3 was keihard tegen een ijzeren buis aangerend) en moet om de drie maand voor controle naar de tandarts...
    Ze vind er niets engs aan en vind het juist leuk....
    Het ligt er ook aan natuurlijk hoe de ouders er zelf mee omgaan...
    Ik zou hem ff meenemen naar de tandarts als je op controle moet minni dan kan je het gelijk ff vragen of hij/zij er ff naar wil kijken...

liefs sas

9. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    heeft hij onlangs een peneceline kuur gehad ? dit kan ook de veroorzaker zijn,dan zal de tandarts er zowiezo niks aan doen

groetjes gemma

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    ooow!
    Ik heb 2 kuren achter elkaar gekregen, terwijl ik nog borstvoeding gaf. Met de laatste kuur ben ik gestopt met de borstvoeding,zodat hij zo min mogelijk van die troep binnen kreeg.
    Wat nu? Krijgt ie dan nu nog meer van dit soort plekken op zn tanden?

11. Patries

Patries Actief lid

22 feb 2006
    127
    0
    0
    Het soort peniciline wat verkleuring op de tanden veroorzaakt wordt bijna niet meer gegeven.
    En zeker niet aan kinderen of mensen die borstvoeding geven ;)

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    op de bijsluiter stond dat ik geen bv mocht geven (had een nierbekkenonsteking met de 2e kuur), maar de ha zei dat het wel mocht, Vanwege de tegenstrijdigheden heb ik toen zelf nauwelijks nog bv gegeven en ben ik dus gestopt met het voeden.

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dat is dan per tandarts verschillend misschien
    want onze doet het dus niet , misschien scheelt het ook wel aan de leeftijd mijne zijn pubers en zijn bijna alle melktanden en kiezen al kwijt

en daarvoor op jou kindje der leeftijd hadden ze geen gaatjes

dus dat zal het wel zijn

14. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    als het van de penecelinekuur komt hoef je niet bang te zijn dat er meer plekjes komen,ik denk dat je hem gewoon bij je volgende afspraak eens mee moet nemen naar je tandarts

groetjes gemma

Deel Deze Pagina