obstipatie en af en toe steken in de buik

Discussion in 'Eerste symptomen' started by rachel30, Aug 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rachel30

rachel30 Lid

Aug 12, 2009
    68
    0
    0
    Hallo meiden,
    ik heb sinds ik zwanger ben last van mijn darmen. Heb bij alles wat ik eet een reactie zeg maar, in de vorm van wat krampen.
    Nu had ik voor ik zwanger werd een spastische darm. Niet zo erg actief, maar het lijkt wel alsof dat ding weer op komt zetten.

Ik kan dus heel moeilijk naar de wc. Ik eet veel vezels, drink meer dan ik normaliter doe (en ik dronk nooit veel) ik drink nu ook actimel. maar het blijft vervelend.

Omdat de krampen zo nu en dan onderin de buik zitten vrees ik dan het ergste, gewoonweg omdat ik met 4 en halve week een paar dgn wat licht bloedverlies had. De testen blijven echter flink positief.

wat kan ik nu nog meer doen dan wat ik nu doe om de darm weer normaal te laten werken?

2. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Hoi!

Ik ben morgen 7 weken zwanger en herken die steken goed. Ik heb ze vooral onder in mn buik en bij mn liesen.
    Erg vervelend, maar ze zeggen dat het geen kwaad kan. Maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Doe ik zelf ook wel een beetje.
    Het is allemaal ook nog zo nieuw!!

Ook ik heb last van mn ontlasting. Het ene moment is het erg dun en het andere moment kan ik er niet vanaf komen. Normaal heb ik hier ook last van, maar nu is het gewoon erg lastig. Ik eet veel fruit en drink Roosvice Laxo. Bij mij werkt dit wel, zolang ik dit maar blijf doen en veel drink.

Succes ermee en hopelijk kan je wel beetje genieten...

Groetjes Bianca

3. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Volgens mij is het een "gewoon" verschijnsel dat je darmen op kunnen spelen.
    Merk het zelf ook.
    Ik zou gewoon even de vk bellen en vragen wat zij ervan vinden...

Succes!

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier een zwangere met prikkelbare darm. Ik kan je zeggen dat het in het begin en middenstuk van mijn zwangerschap ook erg opspeelde! En heb ik normaal de "rennen-versie" nu heb ik dus vooral obstipatie. En de hele zwangerschap al buikpijn.

In het begin dachten we zelfs nog even dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Maar het was allemaal afkomstig van mijn darmen. Daarnaast is het met een prille zwangerschap sowieso gebruikelijk om steken in je onderbuik te hebben. Het is je baarmoeder die gaat groeien en later ook bandenpijn. En ook last van de darmen, die onder invloed van je hormonen ook wat anders gaan werken, hoor je veel van zwangere dames. Wij met PDS hebben het alleen in het kwadraat...

Opstipatie is vervelend! Ik heb van mijn dokter zakjes metamucil gehad. Dat zijn extra vezels die je met een glas water inneemt en je mag dat ook gewoon gebruiken in je zwangerschap. Misschien is dat een idee om eens te proberen?

5. rachel30

rachel30 Lid

Aug 12, 2009
    68
    0
    0
    hellen, ja heel herkenbaar..
    als dit zo door blijft gaan dan vraag ik het wel aan mijn ha.

het is trouwens mijn 2e zwangerschap, mijn 1e is wat traumatisch verlopen met een spoedkeizersnede met 34.2 weken
    mijn zoontje van bijna 3 doet het erg goed, maar ik blijf nu onder behandeling van een gyn.
    we zaten trouwens sinds 4 mnd bij de fert arts, omdat het na 12 mnd niet echt lukken wilde. ik stond al op de lijst voor een kijkoperatie, ivm heftige pijnen tijdens menstrueren.
    arts zei toen dat ik het zwanger worden maar even moest laten voor wat het was.. en zie daar..
    dezelfde mnd zwanger..:)

zijn er super blij mee, maar willen het op de beide ouders na niet verder vertellen eer er een echo is geweest..
    deze is 4 sept.

heb behalve zeer pijnlijk strakke borsten en dus die krampen van de darmen weinig kwaaltjes.. tot nu toe.
    bij mijn eerste was het zo erg dat ik bijna werd opgenomen door het vele spugen en niets binnen houden

Share This Page