poeh

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door joja, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik even klagen?
    De kleine man (6 weken oud) drinkt heeeeeel erg vaak vandaag. Vreet momenteel echt al m'n energie op. Dit weekend had hij nog meer krampjes dan anders. Hield me vast aan het feit dat hij 6 weken is, het hoogtepunt van krampjes.
    Maar vandaag ben ik op.
    Bestaan er kinderen die borstvoeding krijgen en een soort ritm ontwikkelen zonder de hele avond te clusteren?
    Help mij aan positievev verhalen om me weer een beetje moed te geven.......

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Klinkt als een regeldag meid! hoort erbij, ik zou zeggen filmpje erinn en lekker op de bank met de kleine!

Tspijt me dat ik dit moet zeggen maar Mark clusterd nog steeds 's avonds tussen half 7 en half 8. Ik ga lekker met hem op de bank zitten dan en geniet van de kleine :D

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het wordt beter! Tenminste bij mij;)
    Rond de 6 weken vond ik het ook pittig. Idd vaak een regeldag en veel clusteren.

4. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zitten momenteel aan de dora op tv. En jongste slapend op mijn buik.
    Grote nadeel is dat we een slechte slaper hebben die z'n tijd nodig heeft. Dus daarnaast een kleintje die clusert is niet praktisch.
    Oudste liet nooit lang tusen een voeding, had veel eczeem en bronchitis. Bleek allergie te zijn.
    Nu vraag ik me af of he ook makkelijk kan. Je leest zo vaak kids met bv die nit slapen 's nachts en met kv wel. Dus zoek motivatie om door te gaan....

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik denk dat je je moet vast houden aan de gedachte...dat de 1e 3 mnd gewoon het zwaarst zijn!...met van alles en nog wat..
    dat ie vaak drinkt kan ook door de krampjes...de warme melk verzacht de pijn...en anders tja regeldag/en

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zwaar he, die eerste tijd? Maar het wordt beter! Of liever gezegd: op een gegeven moment is de BV echt zoooo ontzettend makkelijk en leuk! Je kindje kunnen voeden met je eigen lichaam, niets mee hoeven slepen en altijd genoeg hebben, niet aan een max zitten en bij allergieen of de kans daarop een extra boost gezondheid! :)
    Wat wil je nog meer? ;)

(Helpt dat? ;) :D)

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    onze man heeft heel af en toe een dagje geclusterd, maar bijna nooit! en ik moet zeggen dat het volgens mij al zeker 4 maanden niet meer is voorgekomen... (en hij is nu 6,5 maand!)
    je moet maar in je achterhoofd houden dat het steeds makkelijker wordt...
    ook al is het nu heel erg vermoeiend en kost het tijd en energie, je geeft het beste aan je kindje, dat is toch ook wel ergens mooi...
    sterkte!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat denkt men. Of het ook echt zo is, valt niet te bewijzen. Feit is dat borstvoeding lichter verteerbaar is en je baby eerder een lekker warm gezond slokje melk bij zijn lieve mama wil halen; dat is meer dan voedsel alleen he! Het wordt echt beter en leuker. Ondertussen geef jij je kind wel het gezondste dat er is!;)

9. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor de lieve reacties. Dat sterkt.
    Tja wij hebben bij de oudste 2 maand eczeem gehad zonder dat iemand ons 'wilde' helpen. Toen dat rustig werd kreeg hij 4 maand oorontsteking. Dus wij hebben een heel slechte slaper (nog steeds). En dan hoor je van die kids die al doorslapen en dan wil ik dat ook....
    Maar gister namiddag liet hij er ineens weer 3 uur tussen. Vannacht zelfs 4,5 uur en kwam toen ook echt maar voor een slokje (lag binnen 10 minuten weer in bed) en ook vanochtend om kwart voor zes wederom een slokje en een bijna lege luier. En om kwart voor zeven uitgebreid gedronken. Heerlijk ik kan er weer tegen!
    Dus hij slaapt nu al beter dan de oudste de eerste 9 maand heeft gedaan!

10. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Joja, was dus een echte regeldag zo te horen. Fijn dat hij er nu weer wat langer tussen laat en dat je er weer tegen kunt!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Juist bij eczeem, oorklachten etc. is het zo belangrijk borstvoeding te blijven geven! Kom op; je kan het!;)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wordt beter hoor.

Zo herkenbaar. Julian heeft ook in het begin veel geclusterd.

Nu een redelijk ritme.

Maar het wordt echt minder zwaar.

Even doorzetten.

O en Julian slaapt ook door op BV. Misschien niet 8 a 9 uren maar zeker 6 a 7.

13. fafje

fafje Niet meer actief

zoonlief slaapt hier ook "door" van 23:00 tot 05:00 ..
    kwam eerste weken altijd rond 2/3..

het slaapje ervoor of erna kan ook nog wel een uur of 4/5 zijn...dus van 19:00u-23:00 of 05:30 tot 10:30

Deel Deze Pagina