fles weigeren? Tips?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lizab, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Gisteravond had ik een etentje/vergadering en toen ik ong. 2 uur weg was belde manlief dat hij een krijsend kind had en dat hij geen fles wilde. Ik had 2 voedingen gekolfd klaarstaan zodat ik lekker een glaasje (of 2) wijn kon drinken en die had ik dus net op. Balen.

Maargoed, ik ben naar huis gereden, heb live de borst gegeven (heel even) en daarna de fles er weer bij gepakt. Toen pakte hij hem wel, maar hij heeft max. 30 cc gedronken. Vorige week/vorige keren was het ong. hetzelfde verhaal, toen heeft hij ook amper gedronken, tot nu toe is het eigenlijk maar 1 keer echt goed gegaan met de fles bedenk ik me nu.

We zijn vanaf ong. 4 weken begonnen met af en toe een flesje, zodat we geen flesweigeraar zouden krijgen. Nu hebben we helaas toch een kindje wat of de fles weigert, of er amper uit drinkt.

Wat kunnen we hier aan doen? (we hebben nu een difrax fles) andere speen proberen, of zijn er andere mogelijkheden?

Ik moet voor mijn werk als gemeenteraadslid 's avonds echt regelmatig weg, en over een maandje begin ik ook weer met werken bij mijn andere baan en gaat F. naar het kdv dus zal hij ook een fles moeten hebben. Op zich vind ik het niet zo''n probleem dat hij even iets minder drinkt en het daarna weer aan de borst inhaalt, maar ik heb nu een man die ik aardig overspannen aantrof en die hier echt niet tegen kan. (voor mij ook niet leuk, want ik krijg de verwijten dat ik hem overdag te vaak oppak, te weinig laat huilen en dat ik hem maar mee moet nemen naar die vergaderingen etc.)

Dus.. Wie kan ons helpen?

2. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Dat was hier precies hetzelfde verhaal..
    wij hebben nu een nubby fles, de speen hiervan lijkt op een tepel.
    Uit deze fles drinkt hij wel goed, moesten wel een extra gaatje bijprikken in de speen.

3. fafje

fafje Niet meer actief

breastflow echt heel goed!!!...al pakt mn zoontje ook makkelijk avent!...die goudkleurige fles daarvan ...helpt paar druppels melk eerst op de tong niet?....soms kijkt die van mij ook heel raar...omdat het natuurlijk niet voelt als een tepel, maar zodra hij melk proeft begrijpt ie t...

4. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden dat ook, Avent, breastflow, alles werd geweigerd tot mijn vriendin met Playtex aan kwam, dat is een hele kleine speen, ik geloof niet verkrijgbaar in Nederland helaas. Gelukkig was dit voor ons wel de oplossing, ga nu proberen ze in de UK te bestellen.

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter pakte alleen de brede 310 ml flessen van difrax, alle ander weigerde ze ook. Zag er niet uit 90cc in een flesje van 310, maar goed ze dronk :) De nuby (die ook op de borst lijkt) wilde ze nadat ze eindelijk uit die difrax dronk ook wel pakken.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Een berg tips. Bedankt!

Ik was net bij mijn schoonouders en die hadden nog een nieuwe aventfles staan, met nieuwe speen, dus die ga ik nu eerst proberen.

En anders idd maar eens die nuby. Die zag ik voglens mij bij de DA hangen. Breastflow is alleen via internet verkrijgbaar toch?

Gister heb ik eerst een beetje borst gegeven en toen de fles (en hem overgedragen aan manlief) zodat hij echt wel wist dat er melk in zat. Hij dronk echter nog steeds amper.

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn zoontje weigerde de fles ook. Helaas geen tips voor je om het te 'verhelpen' want bij ons werkte het allemaal niet. Heb alle verkrijgbare flessen in NL gehad, ook de breastflow. Zelfs een fles uit de USA, maar dat ging ook niet werken. Ook de tips van de lactatiekundige mochten bij ons niet baten. Wij hebben het 'opgelost' door live te voeden onder werktijd. De creche zit naast mijn werk, dus ik ging 2 keer per dag heen en weer. Op papa-dagen kwam mijn vriend met ons zoontje op mijn werk langs voor de voedingen. Wij hadden de gelegenheid om het zo op te lossen.

Ik zou de lactatiekundige nog even vragen voor tips. Wie weet helpt het bij jullie wel, en is jullie uk niet zo hardnekkig in het weigeren...
    Heel veel succes.

8. fafje

fafje Niet meer actief

balen ;)

breastflow is binnen 1-2 dgn in huis! En werkt echt als een borst precies zelfde zuigtechniek...heel cool om te zien!

Nuby is geloof ik ook in de aanbieding bij Kruidvat!

Wat ik soms hier lees over avent flessen/spenen dat kindjes die flessen zo snel leeg hebben en last van krampjes krijgen...hier totaal niet het geval...drinkt em best langzaam...
    Vind het sowieso wel fijne flessen heb namelijk ook daarvan het kolfaparaat+bewaarbakjes systeem, ideaaaal!

9. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lizab, je hebt PB

10. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Engel, je hebt pb terug. :)

Fafje, hier ook de avent kolf en het bewaarbakjes systeem, dus in dat opzicht zijn de avent spenen idd handig.

Nou, de kleine man is aan het wakker worden, in de weer met de fles dus.

11. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lizab, maak van de fles alsjeblieft geen strijd, dat is in mijn ervaring het ergste van allemaal. Je raakt er beide gefrusteerd door. CB adviseerde hier de kleine dan maar te laten huilen tot ze voldoende honger had. Dat die dame wel over d'r bureau kunnen trekken. LK adviseerde gewoon rustig te proberen en als het niet wilde ook niet aandringen.

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    het is gelukt. hij heeft gewoon moeite met de fles goed te pakken, het weigeren viel deze keer wel mee. gewoon even geduld. Ik denk dat een breastflow dan idd wel eens de oplossing kan zijn.

engel, je hebt weer pb. ik heb het al kunnen regelen.

13. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi, nog even een paar ervaringen delen, wie weet heb je er wat aan :)

mijn dochter drinkt wel uit de fles, heb eerst Avent geprobeerd omdat ik die bij mijn zoontje ook had (die dronk heeeeel goed uit de fles, beter dan uit de borst ;))
    Mijn dochter vindt de Nuby fijner drinken en ik vind het zelf eigenlijk ook prettiger dat ze uit een fles drinkt die meer op een borst lijkt. Zo accepteert ze beide. Heb weleens het idee dat dat bij mijn zoontje het probleem was, die weigerde 'lege' borsten en wilde dan liever uit de fles (wel mm), ging immers lekker snel.

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    tja... met mijn oudste problemen gehad, is uiteindelijk een echte flesweigeraar geweest.

Nu met mijn dochter leek het heel goed te gaan. Dronk super uit de nuby. Zaterdagavond begon ze ineens te weigeren en nu net ook weer... nee he? Niet weer!!!

Zei laatst nog tegen mijn man wat super dat ze gewoon uit het flesje drinkt! Nou das dus einde verhaal.
    Ik geef gelukkig Live voeding op het kdv. Maar ookal heb ik mijn zoontje 10 maanden gevoed. Deze keer had ik het plan om na 6 maanden te stoppen omdat ze letterlijk en figuurlijk alle energie uit me zuigt. Ze begint te zuigen uit de fles en dan is het net of ze schrikt dat er melk uit komt. Iemand ervaringen?

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Appelsientje, dat is balen. Helaas kan ik je niet helpen. Zou het niet gewoon een periode zijn??

Hier behalen we ondertussen redelijke resultaten met de breastflow. Hij drinkt maar een cc of 60/70 (geen idee wat normaal is, maar ik vind het zo weinig aangezien ik zo 90/100 cc of meer uit 1 borst kolf)

In ieder geval weigert hij hem niet meer.

Bedankt voor alle reacties!

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat ook nog zou kunnen helpen is dat je een doekje met jouw geur hebt en dat je man die vlakbij zijn neusje houdt. Dan drinkt hij jouw melk en heeft hij jouw geur. Dus spuugdoekje/tutteldoekje lekker een paar nachten mee slapen zodat je geur eraan zit. Wellicht kun je hem op die manier 'foppen'.

Deel Deze Pagina