dubio over bijvoeden (baby 3 1/2 maand)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kikkert, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hallo allemaal,

ik zit een beetje in dubio, onze dochter sliep al sinds nacht 2 door tot sinds 1 week geleden. eerst dacht ik dat ze het koud had dus ben ik een dikkere slaapzak gaan kopen maar nee hoor dit was niet het probleem helaas.

om 20uur krijg ze haar laaste voeding en daarna gaat ze naar bed en valt ze meteen vast in slaap om vervolgens rond 3uur s'nachts weer wakker te worden voor een voeding. ze lijkt met de voeding van 20uur genoeg te hebben maar ik heb het idee dat het niet genoeg voed/verzadigd waardoor ze s'nachts wakker word. nu ben ik vandaag bij het cb geweest en zij was een beetje wazig qua advies en zei ja kijk zelf maar hoe en wat :(. nu ben ik dus aan t twijfelen geslagen wat zal ik doen????

na de voeding van 20uur nog bv 30 a 40 cc flesvoeding (hypoallergeen) aanbieden???

ik weet overgins wel dat ik s'avonds niet zoveel melk meer heb en vooral niet nu ik weer sinds 2 weekjes aan t werk ben(wat ook een rol zal spelen hier in).

hebben jullie tips voor mij want ik weet het echt niet meer.....chayenna groeit overgins prima dus daar ligt het niet aan het gaat zich echt alleen om de nachten.

alvast bedankt voor alle reacties

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Kun je geen late avondvoeding geven dan, of ga je zelf ook vroeg op bed? Hier deed ik dat toen nog wel hoor. (Nog een nachtvoeding en een paar keer troosten maar da jouw zorg niet ;)) Vind het wel lang voor zo een kleine baby.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap dat het vervelend is om nu toch weer 's nachts je bed uit te moeten, zeker in combinatie met je werk. Maar ik denk ook dat het op deze leeftijd helemaal niet zo gek is, 1 nachtvoeding. Je hebt denk ik gewoon ongelofelijk veel geluk gehad dat ze al zo snel doorsliep!
    Ik zou het gewoon nog even aankijken. Misschien dat ze er door een aantal gelnachten wel weer voor zorgt dat je productie weer wat toeneemt. Over 1 of 2 weken komt ze misschien wel weer met de avondvoeding toe. (En ik denk dat je dan blij bent dat je niet met bijvoeding bent begonnen.)

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38

nee heeft geen zin heb ik al geprobeerd.

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ja geluk das zeker ;) (ken ook de andere kan...onze zoon kwam 10maanden lang 5x pernacht ;) )

wat jij zegt zit idd een kern van waarheid in en heel eerlijk gezegt sta ik ook niet 100% achter bijvoeden vooral omdat ze zo goed bijkomt

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja... sluit me aan bij wat Tupp al zegt en verder: met 4 maanden hebben veel vrouwen een dip in de borstvoeding. Die zit er ws een beetje aan te komen bij je en dat zou de nachtelijke voeding wel verklaren.
    Ik zou daar gewoon aan toegeven en in mee bewegen: die nachtelijke voeding krikt je productie meer op dan als je overdag eens extra aan zou leggen, (maar als ik het zo lees, gaat die dame van jullie toch niet drinken als ze geen honger heeft? ;)).

Bijvoeden met KV zou betekenen dat je je lijf het signaal geeft dat er genoeg geproduceerd wordt, je dochter zou vervolgens wat minder gaan drinken, (want de KV ligt veel zwaarder op de maag), je lijf krijgt het signaal dat er minder gemaakt kan worden, je dochter heeft weer meer nodig wat je dan met een flesje gaat geven en op die manier loopt de BV bij veel vrouwen die bij gaan geven met KV, helemaal dood.

Dus, lekker die nachtvoeding erin houden en zorgen dat je af en toe met de kippen op stok gaat! :)

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik zou niet gaan bijvoeden hoor en ook geen fv geven. het ritme van die kleintjes wisselt nou eenmaal...
    onze man sliep al vrij snel van half 8 tot een uur of 5-6 zelfs soms 7, maar ook rond de 3-3,5 maand is dat weer veranderd in zeker 1x per nacht rond 3 uur en de laatste tijd zelfs 2x per nacht drinken. hij groeit goed en ik weet ook dat mijn melk nog gewoon goed is, dus het is gewoon het ritme dat zich aanpast en het kan ook zo weer veranderen.
    ik zou (als het voor jou vol te houden is) gewoon die nachtvoeding geven en ze stopt er vanzelf wel weer mee...

8. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Wat ik nu doe is rond 22 uur nog even kolfden. Dan kolf ik zo'n 100 cc en dat geef ik na de voeding van 19 uur nog na.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Oh, ik zou zeker niet gaan bijvoeden hoor. Je kindje doet het harstikke goed en laat er al een heel lange tijd tussen 's nachts. Ik zou het lekker zo laten en op de dagen dat je moe bent eens tegelijk met hem naar bed gaan, kun je mooi een heel lange ruk aaneen slapen.

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    dank jullie wel voor alle reacties

immiddels heb ik besloten niet te gaan bijvoeden en het gewoon even zo te laten vooral omdat ze genoeg groeit.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat een herkenning. Julian sliep al best snel door. maar sinds een paar dagen komt hij ineens weer rond 4 a 5 uur.

En ik geef ook nog om 23.00 uur.

De tip van mama van Isabella vind ik wel wat. Dat ga ik denk ik ook maar eens proberen .

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    ik vind het al heel netjes hoor van 8-3! hier werkte late avondvoeding ook niet. nu komt ze zelf wel s avonds nog weer. en hier ook nog minstens 1 nachtvoeding.

Deel Deze Pagina