Volgens mij is mijn bv zo goed als weg, ben zondag en maandag lekker wezen stadten en omdat dochterlief heerlijk lag te slapen maakte ik haar niet wakker voor een voeding, er zat dan wel 5 uur tussen. Maar er begint ook al een hoektandje door te komen en kauwt sinds enkele dagen ook al mijn hele tepels blauw. Dinsdag had ik haar gevoed en lekker in badje gedaan en inneen begon ze te jammeren, ik dacht krampjes maar het duurde en duurde, en kwam er achter dat ze honger had. Tot mijn schrik waren mijn borsten leeg heb snel een fles gemaakt waar ze nog 50 cc van heeft gedronken. S'avonds wel gewoon om de 3 uur kunnen voeden, maar snachts werd ze wakker voor voeding (terwijl ze eigenlijk vanaf haar geboorte zo goed als doorslaapt) en gelijk 3 uur drna weer en toen ben ik met dr in slaap gevallen aan de borst en is ze verder de rest van de ochtend blijven sabbelen, heb aldoor toegegeven en af en aan, aan beide borsten in de hoop de productie op te krikken maar helaas, ze heeft gisteravond 2 flessen gehad, en heeft vannacht wel weer langer geslapen, en borsten waren wel weer wat gevult heb haar dus aangelegt maar ze lijkt gewoon niet verzadigt te zijn met de bv, dus maar weer fles aangemaakt en nu is ze wel lekker vol. Moet ik me er nu maar bij neerleggen dat het klaar is, of zou het nog kunnen dat de voeding weer op gang komt als ik even rust geef, aangezien ze mn borsten helemaal kapot kauwt.
dat zijn regeldagen. aanleggen aanleggen aanleggen! komt t vanzelf weer goed. geen kv geven dan meerdere borsten aanbieden 3,4,5 etc...
Je kindje is 2 maanden, die krijgt nog lang geen hoektanden hoor! Borstvoeding draait om vraag en aanbod. Ik vind het zo zonde dat kersverse moeders vaak denken dat de borsten leeg zijn en de baby honger heeft. Als je flesvoeding gaat geven, zal de borstvoeding afbouwen; je legt je kind dan immers minder vaak aan, dus je hersenen ondervangen dat signaal dat er minder melk aangemaakt moet worden. Dit zijn regeldagen! Als je de bv wilt laten slagen, moet je haar zo veel mogelijk aanleggen, tussen de 8 en 12 x per dag. Ik snap ook het "kapot kauwen" niet zo goed. Leg je wel goed aan? Anders eens een deskundige mee laten kijken?
borstvoeding ging vanaf dag 1 goed ik had altijd teveel melk dochterlief heeft het zelfs voormekaar gekregen 300 gr in 1 dag aan te komen ik voed ook altijd maar 1 kant Het is geen regeldag ze reageert heel anders en blijf dr zo ie zo steeds aanleggen, ze krijgt nu fles maar haar zuigbehoefte laat ik haar bij mij uitsabbelen toch lijkt het niet te werken terwijl ik haar nu aan 2 kanten laat "drinken". en ik weet wel zeker dat dr hoektandjes doorkomen.! en dat kauwen, ze bijt gewoon echt hard op mijn tepels zodat de pijn wat verzacht word denk ik voor dr tandjes.
Verwar je het niet met spruw? Hoektanden komen pas nadat de voorste 8 tanden zijn doorgekomen. Plus dat een baby van 2 maanden die echt niet kan krijgen. Witte punten, harde tandvlees, en het drinkgedrag van je dochter wijzen veel eerder op spruw.
nop geen spruw, mijn zus had ook als eerste de hoektanden. Ik dacht eerst ook dat ik gek was, maar mn vriend zag het ook en vrienden van ons zagen ook dat daar een tandje zit, er zit al echt een bobbeltje en wil ook constant daar kauwen op mn vinger of speentje mondje is verder gewoon in orde, fles drinkt ze wel gewoon, en de voeding die ik zelf beschikbaar heb drinkt ze ook gewoon, alleen begon ze vanaf vorige week aan het einde van de voeding te bijten waardoor ik nu zulke pijnlijke tepels heb dat ze constant zeer doen.
Dat kan wel, maar niet zo vroeg! De hoektanden komen normaal gesproken pas na de 8 snijtanden en de 4 eerste kiezen, bij 16 tot 22 maanden! Bij 2 maanden is dat uitgesloten.
niet lullig bedoelt ofzo, maar ik weet toch echt wel zeker dat mijn dochter haar hoektand erdoor krijgt, dit is dan wel mijn eerste kindje, maar mijn vriend heeft al een dochter die ik praktisch heb opgevoed, en heb op kdv op een babygroep gewerkt weet dus wel het een en ander van baby's af.
Mijn oudste leek met 3mnd ook een hoektand te krijgen witte punt en een bobbel. het kan best aan het werken zijn. uiteindelijk zijn die hoektanden gewoon met 15 mnd doorgekomen. dus ja het kan werken. maar of het daadwerkelijk doorkomt zul je vanzelf wel zien. ik voede eerst ook 1 kant maar je bv is de eerste maanden nog instabiel dus kan het idd ineens niet genoeg zijn. dus als je het wil (en ik neem aan dat je advies wil als je een topic opent.) dan veel aanleggen 2 kanten en komt het vanzelf weer op gang. (geen kv!) het kan idd zijn dat ze het nu te weinig vind daarom zo reageerd.. maar daar moet je even doorheen. hoort er bij. als je het niet wil tja. dan vrees ik ook dat het over gaat. maar waarschijnlijk is dit maar een paar dagen en is het zo over. succes verder
Het kan zelfs zo zijn dat een baby geboren wordt met een doorgekomen tandje. Kans is klein, maar bestaat wel degelijk. Rnate, als je het nog ziet zitten om borstvoeding te geven, misschien kan je je productie dan proberen op te krikken met een handkolf, als het aanleggen even te pijnlijk is. Met een kolf worden je borsten ook gestimuleerd.
Ik zou proberen om 2 kanten per voeding te gaan geven. Zo krijgen je borsten het signaal om rond de 3 uur nieuwe voeding aan te gaan maken. Het klinkt zeker als regeldagen, en aanleggen en nog eens aanleggen is de enige optie om je produktie op te krikken. Als je zeker denkt dat je dochter een tandje krijgt en hier last van heeft kan je misschien wat Homeopatische druppeltjes gebruiken die de ergste 'pijn' wegnemen. Ik zou proberen om de kv niet meer te geven maar gelijk aan te leggen als je ziet dat je dochtertje honger heeft. Misschien lijkt het net of je borsten leeg zijn, maar dat is normaal, je borsten blijven echt niet altijd zo vol aan voelen. Als je nog steeds twijfelt kan je misschien een lactatiekundige inschakelen, die je kan helpen.