Poeier jij ze makkelijk af?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Dan moet je een baksteen (of iets anders heel zwaar, oude tijdschriften ofzo) meesturen. Dat kost hun veel geld aan portokosten. Ben je zo van ze af. En ja...ik spreek uit ervaring.

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.108
    113
    Ik zeg gelijk dat ik geen interesse heb

3. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Ik zeg meestal dat degene die ze zoeken recentelijk is overleden...

4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik vraag altijd of ze hun target al gehaald hebben , en of ze denken dat ik hij daarmee ga helpen . Dan ga ik ze een beetje pesten met vragen terug stellen 😊 altijd lol als die teflon gaan

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb echt geen zin in dergelijke gesprekken. Niet per telefoon en niet live.

Dus zodra iemand begint, zeg ik dat ik er niet van gediend ben en of hang op of gooi de deur dicht.

Dikke doei zeg.

6. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik woon in Spanje en hier gaat het heel anders... Ik probeerde eerst beleefd te zeggen dat ik niet geïnteresseerd was. Ik bleef volhouden, want de andere partij ook.
    Uiteindelijk werd de ándere partij boos en hing míj op :$:(!! WTF ?

Dus nu ben ik niet meer zo erg beleefd :D. Kun je begrijpen ;).

Soms bellen ze 20 duizend keer van 1 bedrijf, terwijl ik ze al gevraagd heb me niet meer te bellen. Dan neem ik gewoon niet op.
    Op ik hang ze gewoon op, midden in hun zin. Sorry, ze hebben geen genade hier. Dus ik nu ook niet meer.

7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb jaren terug zelf in een callcenter gewerkt, dus ik blijf altijd beleefd en hou me aan de callcenter-regeltjes. Ik weet uit ervaring dat wij toendertijd gewoon heel veel terugbelafspraken planden wanneer iemand de hoorn erop gooide, onder het motto 'oeps, verbinding werd verbroken!' ;)
    Daarnaast, die mensen doen ook gewoon hun werk, en het is echt niet leuk om de hele dag uitgescholden te worden, het is echt een kleine moeite om gewoon op een normale toon aan te geven dat je niet geïnteresseerd bent, dan bellen ze ook niet meer terug :p

Aan de deur vind ik een heel ander verhaal, er hangt een sticker en wanneer ze dat niet respecteren heb ik ook geen respect meer voor hun.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb zelf als telefonisch enquêteur gewerkt, dus weet hoe het is om mensen lastig te vallen :p.
    Zelf zeg ik gewoon 'nee bedankt, geen interesse'. Gaan ze toch door dan gooi ik vaak gewoon de deur dicht of hang op.
    Overigens heb ik zelf zo'n sticker op de deur met 'nee, geen verkopers of geloofsovertuigers'. Collectanten vind ik niet erg, zolang ze met een collectebus komen en niet met een heel verhaal en een kaartje waarop er minimaal 5 Euro wordt afgeschreven en ik daar aan vast zit. Die krijgen ook betaald om die deuren af te lopen.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Wij hebben een stikker op de deur dus verkopers en collectes komen eigenlijk niet. Komen ze wel, wijs ik de stikker aan en doe ik de deur dicht.

Aan de telefoon zeg ik dat ik geen interesse heb of als ik tijd zat heb beantwoord ik alles en zeg ik uiteindelijk, oh nee vriendelijk bedankt.
    Al vind ik die link die ik hier zag ook geniaal :D

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben daar heel slecht in, haha! Ook op straat en aan de deur. Die mensen geven ook totaal geen ruimte om snel aan te geven dat ik toch echt niks ga kopen/tekenen/overstappen etc. En dan teleurgesteld dat ze hun hele verhaal moesten opdreunen...
    Maar goed, ik ga mezelf beteren en in het vervolg meteen zeggen dat ik niet geinteresseerd ben! Scheelt mijzelf ook frustratie.
    Aan de telefoon kan ik het wel beter trouwens, vooral in persoon niet.

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    #31 ShineBright, 26 aug 2016
    Laatst bewerkt: 26 aug 2016
    Pas geleden weer iemand aan de deur en het eerste wat ik tegen hem zei 'ooh jij komt mij weer wat aansmeren' mijn schoonmoeder kwam niet meer bij die binnen zat. Heb hem vriendelijk bedankt en succes gewenst al probeerde hij het natuurlijk nog wel maar ja zo kan ik alles wel steunen of kopen.

Dus ik poeier ze makkelijk af hoor, zo geen zin in!

Ook nog toen ik net bevallen was en in mijn kraamweek zat stonden er Jehova's voor de deur. Dat ik god nu dankbaar mocht zijn voor dat kleine wezentje en dat hij daarvoor gezorgd had blablablabla nou ik zei volgens mij heb ik daar verdomd veel pijn voor moeten lijden om hem eruit te krijgen en hebben mijn man en ik ervoor gezorgd dat hij er zou komen. God was er echt niet bij in de slaapkamer! En nog bleven ze doorgaan, toen heb ik vriendelijk bedankt en de deur dichtgedaan.

12. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Heel makkelijk! Aan mij hebben ze echt een verkeerde.
    Mijn man trapt er nog weleens in, dus ik doe altijd open :)

13. Daar word ik nog het meest agressief van, van zulke figuren. Ik heb nog liever een verkoper voor de deur staan die vraagt of hij met 'de baas in huis' kan spreken, dan zo'n geloofsovertuiger. Echt, gá weg. Hier komen ze met van die boekjes, met heel groot op de voorkant 'WAT IS EEN GELUKKIG GEZIN?'. Dan volgen er tig pagina's met voorbeelden waar een gezin vooral niet gelukkig van wordt, zoals elke dag luxe kunnen eten of wat dan ook, om dan af te sluiten met dat een gezin pas écht gelukkig is, als ze god kennen. Het is maar goed dat ze dat boekje door de brievenbus hebben gedaan en hem niet persoonlijk aan me hebben gegeven, want echt.. :x '

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ja die boekjes, hou maar op :x:x gelukkig is mijn voordeur net Fort Knox dus als er iemand aanbelt doe ik al niet open omdat er eerst 300 sloten open moeten. (Wij gebruiken alleen de achterdeur)
    Dus ze staan er misschien weleens maar ik doe niet open ;):D heerlijk rustig.

15. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Jahoor, geen probleem mee.
    Laatst nog iemand van een energiemaatschappij.
    Ik kon wel weet ik hoeveel besparen als ik bij hun ging.
    Dus ik zeg: meneer, ik ben zo rijk, dat geld maakt mij echt niet uit.
    Stil was het. Hahahaha

16. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hier reageer ik meestal met de zin " ga maar een ander gelukkig maken" Werkt prima en als het niet werkt dan ben ik redelijk kortaf en hang ik op

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ga altijd helemaal mee in het verhaal en allemaal vragen stellen en aan het einde vh gesprek zeg ik: ik wil er over nadenken, waar kan ik u op bereiken?

18. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hier ook heel vaak gebeld. Meestal weet ik ze wel af te poeieren, maar soms heb je van die doordrammers. Wilt u geen fikse korting op de energie?! Nee, dat wil ik niet, geen interesse. Om vervolgens te gaan vertellen dat ik een van de weinige ben, of ik geld teveel heb en ga zo maar door. Soms zeg ik wel 5 keer 'geen interesse' in hetzelfde gesprek. Misschien moet ik toch maar ophangen tijdens het gesprek.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Gewoon zeggen dat je heel graag lid wilt worden maar in bewind zit dus ff toestemming moet vragen. Dan hangen ze zelf al op. Probeer ze dan zelf aan het lijntje te houden whaha. Geen bewind, nooit gehad maar werkt wel

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb niet eens het geduld om te zeggen, geen interesse. Ik hang gewoon op. Sindsdien word ik ook niet meer gebeld.

Deel Deze Pagina