Ons meisje heft net gepoept en het is heeleg tei, zeg maar idd als klei... Wat kn de probleem zijn en hoe kan ik het oplossen, want volgens mij is het net normaal?
Klei is idd te hard, het moet echt smeuig zijn. (lekker onderwerp) misschien beetje sinaasappelsap geven, paar theelepeltjes? goed laten drinken, barleduc water.
Moet ik anders iets minder poeder in haar voeding doen of idd gewoon af en toe een beetje water geven. Ze doet tot nu toe niet echt huilen, maar dat kan nog wel komen of niet?
Niet minder poeder doen, dan weet je niet wat ze binnen krijgt. Eventueel een beetje extra water kan wel.
heey maureen heeft in het begin ook klei poep gehad. ze had er ook behoorlijkl last van gehad. in het begin meer water bij de voeding gedaan en dat hielp niet toen over gestapt op andere voeding. sinds dien heeft ze het nog zelden en heeft er geen last van. liefs rianne
Hier de mama van iemand die niet zelf (zonder medicijnen kan poepen). Drinken is idd goed, je kan meer vocht geven. Weet niet precies de leeftijd, maar fruit (behalve banaan laxeert ook. Wat olie door een hapje of flesje doen. eventueel kun je in overleg met de huisarts lactulose geven. Als ze moeite heeft met poepen kun je hetzolgende doen: - Kontje goed insmeren met vaseline - eventueel tempen, kans dat het daarna op gang komt - Buikje masseren (met de klok mee) - Beentjes bewegen Heel veel succes ermee!
hier nog een kindje dat klei achtige ontlasting heeft, maar tycho heeft KMA dus die heb nutramigen en daarmee is het wel smeuiig maar de tips hierboven allemaal lief bedoelt maar tempen om de ontlasting op gang te helpen is niet de manier en je kan veel schade brengen van binnen
hoi luca heeft dat ook en ik doe 10 cc water extra en hij poept nu om de 2 dagen is het ook groen bij luca is het groen en het smeuige geel groetjes diaan
Klei-achtig is niet erg hoor, volgens mij, zolang je kleine verder wel regelmatig poept en er geen last van heeft.
Zou toch zoals hier al vermeld is . 10 of 20 cc extra water toevoegen aan de fles. Volgens mij is het nl niet goed als ze continue kleipoep heeft. Dacht dat ze hierdoor te weinig vocht zou binnen krijgen. Maar met 10 cc of meer water op de normale voeding moet dat wel beter worden volgens mij. Danischa kreeg standaard 10 cc extra water, en heeft echt nooit darmklachtjes gehad.
ik doe ook altijd meer water in de voeding, dit helpt wel, maar sinds hij vaker fruit krijgt en rijstebloem verandert de ontlasting ook..