Vanaf wanneer nemen jullie de kleine mee onder de douche en hoe lang gaan jullie er dan samen onder staan. Hebben jullie verder nog tips hoe ik het moet aanpakken en gaat het trouwens ook als je een best harde straal heb?
Ik stond al met Glenn onder de douche op de leeftijd van Amy. Als je het niet alleen aandurft, dan wacht je toch op je man/vriend? Toen ik alleen met Glenn douchtte, had ik het wippertje in de douche staan, daar een badcape in, en ín de badcape een hydrofiele luier. Als je dan klaar bent met Amy om te douchen, leg je haar daarin, wikkel haar in, zet haar vast in het wippertje en voila.........je kan zelf 'afdouchen' zonder dat ze het koud krijgt.
ja ik ging vanaf week 1 al hoor heerlijk! idd t wippertje in de douche zetten genoeg handdoeken erin en douchen maar! je kan je zelf idd ook nog lekker douchen!
Wij gingen met Dhani onder de douche toen hij een week oud was.. Als ik alleen was dan legde ik het aankleedkussen op de grond met daarop een badcape.. Ik ging ongeveer 5 minuutjes met hem douchen..soms wat langer..hing ook beetje van hem af..
toen elijah 3 dagen was, ging mijn man al met hem onder de douche, ik pakte hem dan aan en kleedde hem aan. misschien is het handig om eerst met z'n 2en te zijn. die van die wipstoel is een goed idee, ik heb namelijk geen plank in de douche en doe hem wel in de douche in bad, maar dat kastje waar ik altijd zijn handdoek op leg wordt echt te klein, dus bedankt voor de tip
Wij hebben afgelopen zaterdag voor het eerst gedouched met Kyra, ze vond het heerlijk. Alleen hebben we het nog niet geprobeerd, maar ik heb hier al wel handige tips gelezen!
Ja gewoon op je arm. En welke houding moet je toch zélf uitproberen. De ene keer heb ik Glenn liggend, de andere keer tegen me aan. En wat betreft de tijd met douchen, in het begin is 5 minuten lang zat. Met Glenn sta ik nu af en toe 10 minuten.
wij houden m in de voedingshouding, wel een beetje uitkijken dat er niet teveel water in het gezichtje komt, ze knipperen namelijk niet echt als er water in de oogjes komt...
Ik denk dat Bob ongeveer 4 weken was. Hij vond het heerlijk! We hebben de temperatuur van het water eerst goed opgemeten (we hebben nl. nog geen thermostaatkraan) en de eerste paar keren hebben we het alleen gedaan als we samen thuis waren. Ook omdat het winter was, dus in de handdoek gewikkeld heen&weer naar zijn kamertje en snel weer lekker warm aankleden. Nu gaat hij bijna dagelijks mee onder de douche, omdat hij dat veel lekkerder vindt als zn badje. Alhoewel het grote bad op zn matrasje vindt hij ook heerlijk, dus dat doe ik ook nog wel een paar keer per week (als ik zelf mn haar niet hoef te wassen). En nu doe ik hem inderdaad in zijn wipstoeltje. Ik wikkel hem in zijn handdoek en douche dan eerst zelf, omdat hij nat misschien sneller afkoelt, en dan komt hij er gezellig bij. Als we in bad gaan laat ik hem nog lekker dobberen terwijl ik mezelf afdroog en aankleed. Ik sta dan toch naast het bad en blijf gezellig met hem kletsen. Als we in de douche gaan volgt hij alles vanuit het wipstoeltje en kleed ik me meestal iets sneller en minder helemaal aan. Ik was in het begin erg voorzichtig met water in zijn gezichtje, maar nu vindt hij het wel grappig. En ik begin altijd met de straal op zijn voetjes, zodat hij niet schrikt. En ik gebruik die schuimzeep van Zwitsal met zo'n pompje onder de douche, zodat ik het makkelijker met 1 hand kan pakken.
wij gingen ook al vanaf dat damian 1 week was onder de douche..maar tot nu toe altijd met z'n tween en dan pakt de ander hem aan maar de tip van het wippertje ga ik morgen zeker proberen . de douche straal zetten wij altijd half open zo is de straal niet te hard.. succes met amy
Wij gingen met Finn onder de douche toen hij 4 weken was. We doen het eigenlijk nog steeds met zijn 2en ondanks dat finn nu 10 weken oud is. Finn vind het heerlijk om met zijn hoofd onder de douche te gaan en knijpt zelf zijn ogen dicht. Wij doen het niet hoor hij doet het zelf door met zijn hoofd naar achteren te gaan hangen en doet zelf zijn ogen dicht. Mijn vriend zit meestal op een tuinkrukje onder de douche en dan met finn zijn billen op zijn benen.. Hij vind het heerlijk Die tip met het zitje is iets om te onthouden voor als ik het alleen moet doen.
Hoe wassen jullie je kindje dan? Lijkt me onhandig om dat zo in te smeren.. Als ik maar 1 hand kan gebruiken heb ik het idee dat ik lang alles niet goed schoon krijg.
wij gingen met fay al onder de douche na een week ze vond het beter dan in bad hahahahahah ik ging dan met fay of mijn vriend met fay en dan stond de ander erbij om haar in te smeren en na het afspoelen af te drogen! wij hielden der ook gewoon op onze arm let alleen wel op dat alsze in gesmeerd is dat ze super glad zijn!
ik sop kailynn op de comode in doe er een cape omheen en geef ik aan mijn man, ik sop alleen haar onderkant in de rest droogd zo hard uit met sop en is niet supervies ofzo
Ik leg hem op mijn arm en hou zijn beetje goed vast. Of als ik zijn rugje was tegen me aan. Met mijn andere hand pak ik zeep, smeer ik hem in en spoel ik hem af. Ik gebruik onder de douche de schuim van Zwitsal omdat ik met mijn ene hand het pompje ook nog wel kan indrukken en dus maar 1 hand nodig heb om het te pakken. En verder was ik hem stukje bij beetje en spoel ik hem steeds af zodat hij inderdaad niet te glad wordt. Wat enorm scheelt is dat hij in de douche het zo lekker vindt dat hij rustig ligt te genieten en nauwelijks spartelt. Dat gaat er in zijn eigen badje heel anders aan toe.