's nachts zindelijk..hoe aanpakken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamaleonie, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    De titel zegt het al: hoe hebben jullie het aangepakt om je kind de nachten zindelijk te krijgen? Ging dit vanzelf of hebben jullie hier mee geholpen?

Mijn zoontje werd vannacht om 4.00 uur wakker en vroeg waar zijn luier was, deze was ik dus vergeten om te doen. Ik heb hem toen een luier omgedaan maar naderhand over nagedacht en had hem misschien beter op een potje kunnen zetten?

Graag jullie ervaringen, bedankt!

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb een paar dagen haar voor dat ik naar bed ging laten plassen tot de afgelopen keren dat ze er echt niet van gechammeerd was en toen heb ik het opgegeven jet resultaat dat ze gewoon droog is

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier kwam Thijmen er zelf mee eigenlijk. En omdat hij al steeds droog was 's ochtends heb ik het maar geprobeerd, tot nu toe gaat het prima (nu anderhalve maand) nog geen ongelukjes.

Is hij normaliter wel droog 's ochtends of geeft hij 's nachts aan dat hij moet plassen? Dan zou je het (met een waterdichte molton :) ) gewoon kunnen proberen.

4. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Hij is normaal gesproken niet droog 's morgens en ook als hij een luier aanheeft meldt hij niet dat hij moet plassen en laat het gewoon lopen.

Nu was ik dus gisteravond vergeten een luier aan te doen en hij was droog tot 4.00 uur en toen kwam hij bij me dat ie moest plassen... Zou ik hem vanavond gewoon eens zonder luier naar bed kunnen doen? En een waterdichte molton, haal je die gewoon bij bijv de Hema? ( ook voor peuterbed )

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn dochter plaste ook steeds met luier, en als ik m afliet dan niet haha
    Die was makkelijk haha!!
    Ik zou t gewoon proberen om af te laten en een hoes erom te doen dat water tegen houd zeg maar.

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn dochter plaste ook gewoon in haar luier als ze hem om had
    vandaar dat ik hem dus helemaal heb afgelaten resultaat na 2 weken is ze dag en nacht zindelijk

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, waterdichte molton hebben ze in elk geval bij de hema. Ik heb een grote, maar heb die gewoon verder om het matrasje heen gedaan (Thijmen heeft ook een peuterbed). Dacht dat ze ook bij de action zijn.

Om de kansen te vergroten dat het goed gaat, zou ik hem niet te veel drinken geven 's avonds en goed laten plassen voor hij naar bed gaat.
    Succes :)

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het ging eigenlijk van zelf.
    Ze was al een paar nachten droog en opeens zei ze ik wil geen luiers meer aan die zijn voor baby's en sinds toen is ze droog snachts, 1x een ongelukje gehad in bed maar dat kwam denk ik door een drukke sinterklaas feest.

9. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Nou, de molton is gehaald en we zullen het vanavond eens proberen...Ik hoop dat het gaat lukken :)

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris wilde het hier toen zelf ineens. Had niet verwacht dat het ging lukken, vooral omdat de luier altijd hartstikke vol was 's ochtends. Maar ja, omdat hij het zelf aangaf toch gewoon geprobeerd en ging meteen goed. Hij is nu ongeveer al half jaar droog 's nachts en heeft 2 keer een ongelukje gehad (beide keren was hij ziek ;))

Heb hem trouwens ook het 's avonds laat nooit wakker gemaakt om nog even te plassen ;)

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter wilde het al een paar maanden heel erg graag, we hebben gezegd dat als ze 3 nachten droog bleef dat het luierbroekje uit mocht en een onderbroek aan.

In oktober was het zo ver en vanaf dat moment 1 ongelukje gehad waar ze wakker van werd en de rest op de wc deed.

Waterdichte molton ligt hier ook op de matras, verder het bed dubbel opgedekt zodat ik bij een ongelukje niet midden in de nacht moet gaan zoeken naar het beddegoed.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Bij ons ging het vanzelf, we hadden de afspraak dat 7 droge luiers na de nacht dat ie dan mocht slapen met een echte normale onderbroek ipv luier. In het begin nog wakker gemaakt toen wij naar bed gingen maar dat was niet echt welkom haha dus niet meer gedaan en gaat keigoed, op 2 ongelukjes ofzo na ofzo..

13. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Hmmm, meneer heeft het er de hele dag over gehad en wou perse zonder luier naar bed....echter net bij het naar bed gaan wou hij toch echt een luier aan. Heb hem er maar 1 omgedaan om geen strijd aan te gaan en ik vind dat kinderen ( in ieder geval mijn kind ) prima aangeeft wanneer hij ergens aan toe is.
    We zullen zien hoe het deze week gaat...

Deel Deze Pagina