Mijn dochter zit als ze bloot is regelmatig te friemelen aan dr foefie Nu vind ik dat niet zo schokkend het zal er wel bijhoren?.. Maar ze doet het ook tijdens het plassen. Als ik zeg dat ze haar handjes op haar knieën moet houden of geef haar bv een boekje.. Nou ja.. Het helpt niet. Ik vind het echt vies ze steekt gerust d'r vingers erna in haar mond! Als ik het benoem kijkt ze boos en doet ze het expres (lekkere peuterpuber). Ook als ze gepoept heeft heeft ze regelmatig poep aan d'r vinger (kijk mama! Gepoept! Ehm ja.. Goed zo schat maar zit er maar niet aan, pak maar wc-papier..). Ik laat haar regelmatig even alleen op de wc omdat ze anders bv niet poept. Ze is volledig zindelijk met sporadisch een ongelukje daar gelaten. Is dit nou de poep en plas fase? Vind het maar vies
Ik herken het persoonlijk niet... dus kan je er geen 'advies' in geven! Misschien door het juist niet steeds te benoemen en juist te negeren maak je het minder interessant??
haha nee hoor, Elise is nog niet zindelijk dus we hebben er minder last van. Maar ook gefascineerd door poep en plas. Poep (ze heeft altijd harde poep) moet ik uit de luier pakken en we spoelen het door, maar ook de kattenbak is erg interessant, gelukkig blijft ze er van af en roept ze mij als er wat in zit. maar mijn nichtje haalde haar luier leeg en smeerde alles op de muur dus het kan veel erger haha Het is voor hun natuurlijk ook niet vies, net als speeksel dat niet is of snot Ze leren vanzelf dat het "vies" is
Hier zit ze ook midden in de poep en plas fase. Ze begint zindelijk te worden en zegt wel als ze moet plassen. Poepen is wat lastiger. De hele dag is ze er mee bezig en in menig gesprek (ook met vreemden) word wel ff poep of plas genoemd. Ook betrap ik haar er geregeld op dat ze in de badkamer met de wc speelt, gooit er dan stukjes papier in, spoelt die weg, maar dus ook al een keer dat ze met haar handjes er in zat. Gelukkig gebruiken wij alleen zelf de wc en hou ik hem erg goed schoon. Ik probeer haar nu iedere keer te leren dat ze niet met de handjes in de wc mag! Zo lang ze het niet op de muur smeert valt het nog mee.
Hier doet ze het niet.(nog nooit gedaan ook) mijn meid is al een jaar zindelijk maar vind het tegenwoordig leuk om in haar broek te plassen. Als ik vraag waarom,vind ik leuk zegt ze dan. Dus ook een vorm van aandacht vragen. Omdat wij dan reageren of boos worden(doet het echt expres) pff probeer maar geen aandacht aan te geven