Poep in uitwasbare luiers; Hoe schoonmaken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Domino85, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik gebruik ook katoenen luiers (nu 3 weken) en bevalt prima. Wij gebruiken wegwerp-inleggers voor de ergste poep en de luier gaat daarna in de luieremmer met een biotex-sopje. Ik was eens in de 1-2 dagen op 60 graden.
    Eigenlijk krijg ik tot dusver alle vlekken eruit. Het is me nu een paar keer overkomen dat de vlekken er niet helemaal uit gingen. Die luiers was ik dan nog een keer en die behandel ik eerst met een vlekkenmiddel.
    De inleggers kan je volgens mij bij de Hema kopen, maar ik heb ze bij de website kaatjekatoen besteld.

Een tip die ik van een vriendin kreeg voor hardnekkige vlekken (nog niet uitgeprobeerd): in de zomer in de felle zon leggen, dan bleken de luiers weer mooi schoon.

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hey dames die katoen gebruiken, bestaan die plastic strikslips ook altijd nog? Die had ik met onze eerste zoons en vond ik wel handig destijds.

3. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik gebruik voorgevormde katoenen luiers en overbroekjes. Deze werken beide met klittenband.

4. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ik weet het ook niet om eerlijk te zijn, maar volgens mij kun je die nergens meer kopen...

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Gebruik geen katoenen luiers maar heb wel regelmatig per ongeluk een billendoekje in de was zitten. En kan me goed voorstellen dat die heel goed bruikbaar zijn als inlegding in een katoenen luier.

6. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Ik weet niet of mijn tip van toepassing is op katoenenluiers.
    Maar als mijn kinderen doorlekten op hun kleding, wastte ik het eerst met de hand uit en vervolgens 'behandelde' ik de vlek met ossengalzeep.

Vervolgens wastte ik de kleertjes op 30 of 40 graden. En met witte was ook wel eens op 60 graden.

Liefs,

7. Shout schijnt ook goed te werken.

En ik las ergens dat je zomers de luiers in de zon kunt laten bleken, dat kan nu ook al hoor als de zon schijnt ;)

Een paar weekjes geleden had mijn oudste een diarree ongelukje gehad.
    Dat broekje heb ik ook buiten in de zon gelegd en de vlek was helemaal weg.

en de luiers moeten wel nat in de zon gelegd worden ;)

8. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Shout! In zo'n witte droehoekige knijpfles. Superspul.

9. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    als mn meisje alles naast haar luier gepoept heeft en gooi de romper in de was krijg ik het er ook niet uit,doe er een beetje dreft op en wat warm water ff schrobben en in de was en helemaal schoon!

gebruik voor mn vlekken altijd shout of dreft!

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier weken we in in vanish, 's avonds in het water, de volgende dag op 60 graden, het enige dat we er nog niet uit hebben gekregen is bramensap, verder altijd alles.

11. mamavanYMS

13 feb 2009
    8
    0
    0
    Uit onderzoek is gebleken dat het niet perse milieuvriendelijker is; denk maar aan het vele wassen op hoge temperaturen, wasmiddel, uitspoelen (en evt. droger)....

12. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik heb dat onderzoek ook gezien. Maar dat ging uit van wassen op erg hoge temperaturen en het gebruik van bleekmiddel. Daarbij is ook geen rekening gehouden met hergebruik bij een eventueel 2e kind.

13. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik heb ook die tupperware wasemmer. idd, met wat biotex in lauw water, schudden, lucht laten ontsnappen, nachtje laten staan, zooo in de wasmachine; SCHOON!
    echt super, raad ik iedereen aan.

14. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Om de katoene luiers wordt er een overbroekje gedragen.
    Deze houdt de vocht tegen, wat betreft de kleertjes.

Veel voordelen hoor deze luiers.
    Echter het nadeel vind ik, dat je de broeken allemaal een maat groter moet hebben, want de luiers maken de omvang van de kont wat groter, dan een wegwerp luier.

Als ik de deur uitga dan gebruik ik uiteraard ook wegwerpluiers.
    Anders moet je de gebruikte katoenen luiers ook nog eens mee sjouwen.

Deel Deze Pagina