Hoi allemaal, mijn dochtertje van bijna 7 maanden is al 2 weken flink verkouden. Hiervan heeft ze 1 week erg slecht gegeten, maar precies genoeg om niet uit te drogen (zo'n 300-400 cc per dag) . Na 2 dagen erg slecht eten, zijn we in het ziekenhuis geweest waar ze gewogen werd en ze woog toen 7100 gram. Bij het cb, 3 weken daarvoor, woog ze nog 6980 en donderdag, exact 1 week na de meting in het ziekenhuis, woog ze dus bij het cb 6740 gram. Ze is dus in 4 weken tijd, 240 gram afgevallen in plaats van ook maar iets aangekomen. En als ze weegschalen enigszins gelijk zijn, dan zou ze dus in 1 week tijd ruim 300 gram afgevallen zijn. Momenteel eet ze ietsje meer, ze haalt de 500 cc per dag nu (maar eet dus verder geen groente of fruit, dat hoeft ze simpelweg niet). Deze hoeveelheid haalt ze, doordat we haar regelmatig haar flesje aanbieden. Maar ik vraag me af wanneer er nou stappen ondernomen (moeten) worden? Maandag ga ik weer wegen (dan heeft ze haar afspraak), dan zijn we dus weer 4 dagen verder vanaf donderdag. Maar heeft iemand dit al eens meegemaakt? Ze droogt dus niet uit, maarja, dat afvallen is natuurlijk ook niet goed. Ze was overigens wel 2,5 cm gegroeid in 4 weken... alvast bedankt (van een bezorgde) Athina oja extra info: ze heeft al antibiotica gehad, maar uit het bloed kwam niets naar voren in het ziekenhuis. Dus het moest vanzelf overgaan en de koorts is gezakt, het hoesten nog niet zo, maarja dat eten blijft dus slecht gaan.
Ja heel herkenbaar Mijn mannetje is vaak ziek en als hij goed ziek is valt hij ook veel af, zijn recor staat op 1 kilo Zolang hij levendig is en niet uitgedroogd dan nemen ze niet snel actie. Teminste dat is mij verteld.
ow pff moeilijk hoor... Ze kan nu ook zo moeilijk aansterken nu ze zo weinig eet... Maar een kilo zeg... jee!
Jesse was laatst ook een weekje grieperig. Hij was toen 300 gram afgevallen, dan vond ik best veel al.
Mike was 11 maanden 50 gram lichter als met 9,5 maand. Maar hij was paar keer behoorlijk ziek geweest, dus wij maakten ons geen zorgen. Maar het cb wil hem een keer extra zien.. Hij was trouwens wel wat meer afgevallen, maar er zat inmiddels al weer wat aan. Vond dat ze wel een beetje dramatisch deden bij cb om die 50 gram.
Vooral bij deze leeftijd, als ze meer gaan bewegen, kruipen, langslopen enzo. Dan verdoen ze ook veel meer energie. Maar ach, een beetje extra controle kan geen kwaad, toch?
Wij hebben 't ook gehad, alleen was Milan, voor zover wij wisten, niet ziek. Toen Milan 4 maanden was, woog hij 6980 gram, met 5 maanden woog hij 7100 gram. Hij was toen dus in 1 maand tijd heel weinig aangekomen, terwijl hij normaal altijd heel goed groeide. We moesten daarom die week erna weer komen meten, en toen woog hij ineens nog "maar" 6940 gram. Bij ons werd er verder ook niet echt wat aan gedaan. We zijn 'm zelf wel gewoon elke week gaan wegen en ik heb 'm extra vaak aangelegd. Zolang hij er goed uitziet en zich goed voelt, probeer ik me niet zoveel zorgen te maken. Ik vond het ook wel moeilijk hoor, maar het is hier uiteindelijk weer helemaal goed gekomen (hij is in de afgelopen 3 weken ruim een kilo aangekomen ).
Je kind wordt 1,5 maand later gewogen en is 50 gram lichter... Dan is hij niet gewoon 50 gram afgevallen, maar zijn groei is ook tijdelijk gestagneerd. Niet dat dat perse een drama is, maar ik snap wel dat ze hem een keer extra willen zien. Het gaat toch om de gezondheid van je kleintje? Dan is dat toch een kleine moeite?
Ik vind dat ook best heftig idd, als wij in het ziekenhuis niet gewogen hadden, hadden wij niet geweten dat ze ooit al over de 7 kilo gewogen had en dan blijkt je kindje dus ineens meer afgevallen dan feitelijk bij het cb later vastgesteld wordt... Maar oke, de conclusie is dus wel; Soms -en bij ziekte- kunnen ze toch ineens wel veel afvallen, maar het kan geen kwaad. In die zin: er wordt geen actie op ondernomen, hooguit een beetje in de gaten gehouden. Ik ben benieuwd of ze maandag dus aangekomen is of niet. Als ze weer afgevallen is, zullen wij ook wel een keertje extra 'moeten' komen denk ik. Maar bedankt voor de reacties in elk geval allemaal!
Die kleintjes kunnen inderdaad behoorlijk afvallen als ze ziek zijn. Wij hebben dit ook bij ons meisje gehad. Komt er vanzelf weer bij als alles verder normaal gaat. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal er zeker extra naar gekeken worden. Maar in principe kan het geen kwaad voor een keertje.
Is mij ook gezegd ja. Onze dochter is nu al 3 weken ziek en we gaan donderdag weer wegen, ben heel erg benieuwd want het is al geen zwaargewicht en ook nog nooit geweest.
Gjalt is laatst ook zo ziek geweest, 1 week amper eten en drinken kreeg ik er met moeite in. Was ook erg afgevallen, kon op het laatst een maat kleiner van luiers weer om. Maar hij heeft het alweer ingehaald, als hij beter is dan eet hij voor 2 meestal, net alsof hij alles weer moet inhalen dan, en zit nu weer op zijn goede gewicht gelukkig. Ik hoop dat dat jou dochtertje ook zo gaat Athina, ik vond het toen ook best stressen, je wil niet dat ze teveel gewicht verliezen...
Dat ze het extra in de gaten houden vind ik geen probleem Tuurlijk vind ik de gezondheid van mijn kind belangrijk. Heb drie keer bij de huisarts gezeten toen hij ziek was hoor. Maar het ging inmiddels weer beter en hij was dus ook weer aan het aankomen en druk aan het spelen, kruipen etc. Toen mijn vriend aangaf dat wij ons daarom geen zorgen maakten, reageerde ze heel raar, alsof dat niet normaal was en we ons wel zorgen moesten maken. Daarom vond ik de reactie een beetje overtrokken. Maar Athina sucses maandag, hoop dat je kindje weer goed op gewicht is