Temperaturen en 1e afspraak gyn.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anak2, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hallo meiden,

Ik ben een tijdje afwezig geweest in de hoop dat als ik er niet bezig zou zijn dat het dan wel zou lukken maar helaas. Na 1 jaar hebben we geen geluk gehad.

Morgen hebben wij een 1e afspraak bij de gyneocoloog. We zouden eerst niet het medische circuit gaan instappen maar ondat onze wens groter is gaan we het toch proberen.

Nu moest ik vanaf de 1e dag van een nieuwe cyclus gaan beginnen met temperaturen.. En daarvan heb ik nu 3 dagen er op zitten. Mijn temp zat 2 dagen achter elkaar op 36.50 en 36,51.. Vanmorgen ineens 36,67.. Is dat normaal dat het ineens zo erg omhoog is aangezien ik overal dat het soms maar 2 tienden verschilt.. Ik doe het wel altijd op hetzelfde tijdstip.. Of doe ik iets verkeerd..

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Van wie moet je temperaturen?
    Want je bent nog niet bij de gyn geweest toch?
    Ik zou gewoon elke dag op hetzelfde tijdstip temperaturen en dit opschrijven. De gynaecoloog kan morgen al je verdere vragen beantwoorden.

Succes!

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    in de brief met de afspraak zat een vragenlijst en daarin stond dat wij de maand voor de afspraak de temp moesten bij houden..

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Het verschil tussen de waardes die jij noemt is toch maar een paar tiende? Maar op welke CD zit je nu dan? Heb je een digitale temperatuurcurve die je hier kunt laten zien?

5. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Doodnormaal - jouw verschil is maar 2 tiende! Jouw thermometer meet in hondersten (wat heel goed is), maar eigenlijk is het dus 36.5 en 36.7 wat je afgerond hebt gemeten, dus slechts 2 tiende.

Sowieso kan er altijd eens een dag een grote uitschieter tussen zitten, veel groter dan je nu hebt.

Ik temperatuur al heel lang, en vóór de eisprong heb ik temperaturen tussen de 36.6 en 36.9 (dus 36.55-36.94 in feite), om maar even aan te geven dat een variatie van 3 a 4 tienden ook heel normaal is. Na de eisprong 36.9-37.2. De hoogte van de temperaturen kan bij iedereen anders zijn.

Je kunt er pas iets van zeggen als je minstens 1 hele cyclus hebt getemperatuurd. Belangrijkste is om het altijd op de zelfde tijd te doen en meteen na het wakker worden, en rectaal. Dan kan er verder weinig mis gaan ;) !

Succes met je eerste stappen in de medische molen, hopelijk is het gauw raak!

6. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi meiden,

Dank je wel voor de uitleg. Ik snap het nu. Ik heb de tienden verkeerd begrepen. Ik zit nu op dag 3 van mijn menstruatie..

7. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik meet gelijk na het wakker worden rond 6.45 uur. Ik heb de fertility app gedownload op mijn telefoon ;)

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Tijdens je menstruatie kan je temperatuur sowieso nog schommelen en wat hoger zijn dan je basale temperatuur.

Deel Deze Pagina