Hoi hoi, ik heb misschien een beetje een vreemde vraag en ik weet ook niet of jullie hier ook wel eens last van hebben. Maar mijn dochter krijgt het regelmatig (1 a 2 keer per dag) klaar om zo te poepen dat het er op haar rug uitkomt. Ze poept haast bij elke voeding, zo'n 5 keer op een dag. Ze krijgt nog moedermelk. Haar ontlasting is heel vloeibaar. Het verhaal erachter. Telkens wanneer ze haar flesje krijgt poept ze. Soms moet ze er echt goed voor werken. Ik stop dan vaak even met het flesje en zet haar rechtop. Het gevolg is dat de poep er aan de bovenkant via haar rug uitkomt. Hebben jullie hier ook zo vaak last van? Is dit normaal? Ik heb nu luier maat 2 van pampers new baby. Kan een andere luier misschien helpen? Graag hoor ik jullie ervaringen en tips.
Mijn eerste idee was; tijd voor een grotere luier Welke maat heeft ze nu en wat weegt ze? Is het een mollig of slank kindje? Oh ik zie dat ze maat twee heeft. Ik denk dat drie nog echt te groot is. Zit de luier niet te los?
Dat had ik ook met mijn dochter rond die leeftijd. Ben toen overgestapt naar etosmerk. Die konden de meeste spuitluiers wel tegenhouden
Tijd voor de volgende luiermaat! Ik vond het ook al zo raar, alles telkens nat, maar de billetjes groeien ook mee en het gaat hard hoor in het begin. Verder poept de mijne ook tijdens het drinken tja wat doe je er aan, zo sneu om hem steeds los te koppelen want als het pijn doet drinkt hij gauw verder (dat verlicht blijkbaar).
Hier helpt een grotere maat luier echt niet hoor. Haar darmpjes zitten soms zo vast. En dan zet ze me een partij kracht!.... En dan spuit het eruit. Soms zit er amper iets in haar luier en de rest op haar rug. Geen luier tegenop gewassen.
Een grotere maat is denk ik echt te groot. Ze is ongeveer 60 cm en 6 kilo. Beetje mollig. Ik denk ook dat de luier goed strak vast zit, de plakkers zitten een stukje over elkaar. En verder zit de luier goed hoog, maar ze perst soms zo hard dat het er echt boven uit komt. Misschien toch ook eens etos proberen. Nog iemand tips?
Het kan aan mij liggen, maar misschien een keer proberen om haar niet rechtop te zetten? Als je haar rechtop zet (dus op haar billen) dan kan haar ontlasting maar 1 kant op: inderdaad omhoog via de rug... Hier ook een aantal keer gehad en toen ben ik er op gaan letten. Als ze ligt heeft ze er minder last van dat het via de rug omhoog komt. Maar overstappen op een grotere maat kan ook zeker geen kwaad. Gewoon even proberen! Succes en ik hoop dat je snel een oplossing hebt want dat scheelt een boel was.
spuitluiers! het hoort erbij hoor, kan het niet bij de rug omhoog dan komt het er wel bij de zijkanten uit Zoon poepte met 2mnd ook nog wel veel, met 4/5 mnd werd het al een stuk minder, maar ook nu nog wel eens dat het erboven uit komt hoor.
Had mijn dochter ook altijd, grotere luier werkte niet en of ze nu lag of ik hield haar vast; het kroop altijd de luier uit. We zijn op een gegeven moment overgegaan op wasbare luiers en die hebben elastiek bij de rugzijde, sindsdien nooit meer lekkages gehad.
@julia, liggend gebeurt het volgens mij ook, maar ik ga het zeker nog eens proberen. En ja het scheelt inderdaad een boel was en die vlekken krijg ik er ook amper uit. Ik gooi het meteen in een emmer met vlekken verwijderaar maar nog krijg ik de witte rompers niet altijd schoon, zelfs niet met 60 graden.... Wasbare luiers ..Andrea help me effe. En net was ik net op tijd....kwam er bijna weer uit, zou de derde keer zijn op 4 voedingen hihi...mijn wasmachine maakt overuren.
Lastig hoor, ik denk niet dat je een grotere maat moet hebben als de plakkers nog over elkaar zitten. Wellicht een ander merk. Volgens mij sluit de kruidvat luier wat hoger aan dan pampers bijv. Ik dacht dat bij onze dochter toen het probleem een stuk minder was.
Vervelend probleem (en vervelende vlekken). Gelukkig hebben we het maar een enkele keer meegemaakt dat het boven de luier uit schoot. Wij zijn met ruim 2 maanden wel overgegaan op maat 3 van new baby, denk dat dat met ongeveer 6 kg was. Onze dochter had ook veeeeel bv poepluiers op een dag. Etos hebben we geprobeerd, kruidvat, pampers baby dry maar hier beviel new baby het beste. Misschien is er een andere luier die qua pasvorm beter past bij jullie? Ik heb eventueel wel etos 2 hier nog liggen waarvan ik er wel even een paar in een envelop wil opsturen zodat je kunt kijken of de pasvorm beter is voor jullie. Als ik de vlekken had uitgespoeld werkte het bij mij het beste om de vlekken in te smeren met vloeibaar wasmiddel, een nacht te laten liggen en vervolgens op 60 graden te wassen.
Finley is ook rond de 60 cm, weegt zo`n 6.000 kg, maar zit toch echt al in maatje 3 van de Kruidvat luiers. Plakkers hoeven niet over elkaar heen. Hij krijgt borstvoeding, poept net zo vloeibaar als jouw kindje en ook vaak op een dag. Ik zou toch een maatje groter proberen. Welke maat rompers draagt ze nu trouwens? Een te strakke romper kan ook voor luierlekkage zorgen namelijk. Alhoewel ik dus denk dat de luiers te kort ziin geworden en je nu dus rcht een maatje groter moet hebben.
Wij hebben het ook regelmatig, bij elke soort pamper en trainingsbroekje (onze Meneer is intussen 3) dat we geprobeerd hebben. Het minste last hadden wij toen hij nog katoentjes droeg, maar pff, elke dag een wasvat puur van zijn luiers, voor de (fulltime) werkende mens erg belastend vond ik. Tegenwoordig gelukkig maar 2 poepluiers per dag en rond vaste tijden, dus meestal ben ik er op tijd bij om ongelukjes/lekkages te voorkomen ('s avonds loopt Meneer dan al in enkel pamp en t-shirt meestal).
Met die leeftijd had mijn zoontje dat ook regelmatig! Tot aan zijn nek soms! Sinds hij vaste voeding krijgt, is het gelukkig niet meer voorgekomen. Ik denk dat je er weinig aan kunt veranderen.
@arual: bedankt voor het meedenken. Ik doe nu er meteen vlekkenverwijderaar op en dan even opspoelen en dan in emmer voor een nacht met vloeibaar wasmiddel. Sommige vlekken blijven er echter nog in. Wat betreft de luiers, ik ga zelf wel een pak halen, maar toch bedankt voor je aanbod. @allistair: ik ga het zeker proberen met de flap. @be happy, ik had eerst ook kruidvat luiers de eerste weken maar daar ging de bv poep vaak langs de randen aan de zijkant ernaast. Ik had toen maat 1 en die vielen naar mijn idee kleiner dan maat 1 pampers new baby. Is dat met maat 2 ook zo? Ik heb namelijk sinds ze maat 2 heeft alleen pampers gebruikt. De romper kan het niet zijn want ze draagt nu ook een grotere maat (62/68) van de hema en daar gebeurt het ook mee. Vinden jullie niet ook dat kruidvat kleiner uigvalt dan pampers? Misschien maatje 3 van kriidvat eens proberen.
Zou het inderdaad toch maar eens proberen, een maat grotere pamper. En misschien niet zo strak doen, want dan kan het vaak ook maar 1 kant op. Te strakke rompers zorgen ook voor dat effect, dus misschien ook daarbij een maatje groter proberen. En het niet rechtop zetten is ook het proberen waard... Maar misschien helpt het allemaal niet en moet je het de tijd geven tot het beter wordt (totdat er tandjes aan komen, dan komt dat weer terug )