Eind sept/begin okt willen we naar de efteling. Oudste wordt week later 4 jaar. Maar is t ook leuk voor onze jongste dan 19 maanden En op maandag of dinsdag gaan?
Wij zijn ook pas geweest. Opzich erg leuk maar de jongste vond erg veel eng. Bijvoorbeeld droomvlucht, fatamorgana dat soort dingen waren te donker. Dus verwacht niet dat je veel kunt doen met je kindje
Onze jongste hebben we een dag bij opa en oma gebracht. De oudste kan al in aardig wat dingen en met een kleintje ben je daarin weer meer beperkt of moet je wisselen en op elkaar wachten. Over het algemeen is het na augustus niet zo schrikbarend druk meer in de Efteling, dinsdag is vaak wel rustiger.
Wij zijn met onze dochter van toen ook bijna 19 maanden geweest en was hartstikke leuk. Zijn in heel wat dingen geweest, fata morgana, droomvlucht, de trein, sprookjesbos, de carrousel. Genoeg te doen, en zij vond het niet eng, maar ze is sowieso niet snel bang.
Zou hem lekker meenemen, zat te doen en in de donkere stukjes gewoon doorheen praten Droomvlucht vind ik trouwens op zich wel meevallen want in de donkere gedeeltes heb je vaak lichtjes en muziek die het mooi maken, ook voor kleinere kinderen hoor
Persoonlijk zou ik nog niet gaan. Ik denk dat een kindje van bijna 4 ook niet veel kan/wil. Ik zou een paar jaar wachten......
Dds serieus?! De Efteling is super voor kinderen van 3-4 jaar al! Er is zoveel te doen voor die leeftijd! Mijn oudste (gister 4 geworden) vindt het daar fantastisch! Sinds zijn tweede vindt hij het daar helemaal geweldig. Ts, 19 maanden is zeker niet te jong maar het hangt van je kind af. Mijn jongste is nergens bang voor en vindt de Efteling ook al een tijdje echt heel leuk.
nou daar ben ik het niet mee eens. er is heel veel voor kleintjes! wij hebben een abbo en gaan dus regelmatig. mijn kids zijn 4 2 en 1. wij gaan in het sprookjesbos, de trein, de autos, de carnaval, polka marina, pagode, bootjes, carousel, antonpieck plein, lavenland, speeltuin. de mijne vinden droomvlucht en fata morgana ook nog eng dus die slaan we lekker over maar meer dan genoeg te doen
Echt ik vind dat er JUIST heel veel voor kleintjes is! Sprookjesbos vinden ze vanaf babyzijnde al schitterend! In sprookjesbos heb je de sprookjesboomtheater, carnavals festival, droomvlucht, volk van laaf, in de bootjes rondvaren, de pagode, diverse speeltuinen zelfs een babyspeeltuin met een reuzenpiano waar ze overheen kunnen lopen, babyschommels, wipjes en kleine glijbaantjes...en zo kan ik nog wel even flink doorgaan.. Absoluut leuk voor kleintjes hoor!
Hier laatst ook geweest met een dreumes van 19 maanden. Ik zeg niet dat er niets te doen is voor ze, maar zelf vond ik het wel een beetje jammer van het geld achteraf. Onze dochter is voor niets bang, maar we eindigden die dag in een speeltuintje naar 1 van de restaurants en zelf denk ik dat dat voor haar het hoogtepunt van de dag was! Daarvoor hoef je dus geen 36 euro (of iets in die koerst) uit te geven. Ook voor een 3/4 jarige zou ik me afvragen of het het geld waard is. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik vind de Efteling sowieso zelf al geweldig, dus mijn voorkeur met een dagje uit gaat al snel daar heen Wij zijn voor het eerst geweest op haar eerste verjaardag. Was een hele leuke dag. Daarna nog een aantal keer en ook rond de 18 maanden. Het was jammer dat ze nog niet kon lopen want het sprookjesbos vond ze erg leuk. Dit jaar weer met haar verjaardag geweest (2e dus) en ze vond het echt heel erg leuk. Ze vond ook niks eng. Ik zou lekker gaan hoor!
Voor de jongste is wel wat te doen, maar dan is de dag voor jezelf een stuk rustiger dan wanneer je zonder kinderen zou gaan. Ik vind eigenlijk dat je dan net zo goed naar een leuke speeltuin kan gaan, gezien de kosten. Het feit is wel dat het een prachtig park is. De Efteling op maandag en dinsdag zijn goed te doen. De week voor de herfstvakantie is wel wat drukker.
over angst voor droomvlucht: Die is dan dicht dus dat scheelt. Maar verder sluit ik me aan bij Tina en Catheleine. Beiden dochters hier zijn helemaal wild van de efteling . De oudste is voor ze 4 werd heel wat keertjes met oma en opa meegeweest. en de jongste is nu 2 keer meegeweest, het komt er nu niet zo gemakkelijk meer van. Maar bij de minste 'link' roept ze : gaan we weer naar de efteling?
Wij zijn met de kinderen een midweek geweest toen ze 1,5 jaar en bijna 4 waren (eind september). Ze vonden het helemaal geweldig! Toen hebben we in januari een abonnement genomen en die liep tot maart 2013 dit jaar. Zijn er zo'n 20 keer geweest denk ik en wij waren er wel een beetje klaar mee. Maar de kinderen vonden het elke keer weer even geweldig! En eerlijk gezegd mis is de Efteling nu ook wel een beetje . Maar mijn man nog niet. Hopelijk in maart weer een abonnement . Eva kwam een paar dagen geleden toen ze moest slapen naar beneden en zei: ik wil naar de Efteling! We hebben inmiddels wel wat andere uitjes gedaan dit jaar, ook naar andere pretparken, maar de Efteling blijven ze toch het meest geweldig vinden. En eerlijk gezegd ik ook.
Zeker doen! Wij hadden wat kortingskaarten en hebben even aangekeken of onze zoon het leuk vond. Hij vond en vind het helemaal geweldig! Wij hebben dus een abbo genomen. Wij wonen vlakbij en zijn nu inmiddels al zo vaak geweest. Vooral de carnaval festival en droomvlucht zijn hier favoriet. Wij gaan morgen weer en dat is deze week al de 4e keer (we hebben vakantie).