Elke nacht wordt hij wakker met buikpijn wie herkent dit en wat kan ik doen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door quinten2011, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Mijn zoontje is 16 maanden en altijd al een slechte slaper geweest.
    Nu sliep hij sinds twee weken door maar de laatste week word hij elke nacht schreeuwend wakker van de buikpijn.
    Overdag heeft hij nergens last van.
    Eet gewoon krijgt om vijf uur s avonds een potje en eet dan af en toe nog een beetje met De pot mee.
    Dan krijgt hij om half zeven een fles van 150 cc
    Hij valt meteen in slaap maar meestal na een uurtje of twee begint t en zo gaat t de hele nacht door
    Herkent iemand dit en wat kan ik er aan doen. Vind t zo zielig

2. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    hoe weet je zo zeker dat het buikpijn is?

3. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij overstrekt zich en schreeuwt als ik aan de buik kom

4. Ballie

Ballie Niet meer actief

Kan het misschien iets van KMA zijn? Ik kan me nog herinneren van vroeger dat de buikpijn vaak 's nachts op begon te spelen. Misschien helpt het in de tussentijd om hem een kruikje te geven.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou naar de dokter gaan

6. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net na de hap geweest Ze wisten t ook niet hij heeft nu nurofen vloeibaar gekregen en moesten maar na de kinderarts gaan.

Ik ga de melk eens vervangen door soya want t kleine mannetje heeft echt veel last van buikpijn maar wel raar dat t alleen t s nachts is.

7. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,

Wat vervelend voor je kleintje zeg! Hier ook veel ervaring met buikpijn (KMA), je voelt je soms zo machteloos als ze pijn hebben!

Hier krijgt ze geitenmelk/yoghurt en dat vindt ze heerlijk!
    Soja zou ik niet zo snel geven, zitten veel hormonen en andere slechten stoffen in. In dit artikel staat veel info over soja :)
    De gevaren van soja | Advance natuurlijke geneeswijzen

Succes ermee!

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat krijgt hij als laatste voeding? Want veel kindjes kunnen ook niet tegen die slaap lekker papjes enzo omdat het buikje dat dan snachts moet verteren em dat soms te zwaar op de maag is voor ze of van die rijstpap enzo

Anders zou ik ook niet over op soja gasn, zeker niet als je hem verdenkt van KMA(wat me sterk lijkt omdat het alleen snachts is) maar veel kindjes die wel KMA hebben zijn ook allergisch voor soja en anders is er ook nog een grote kans dat wel te ontwikkelen

Suc6!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Rond deze leeftijd zou het prima kunnen dat het KMA is en alleen s nachts buikpijn geeft. Mijn oudste lijkt er nu wat overheen te groeien maar het laatste jaar klaagde ze ook alleen s avonds laat of s nachts over buikpijn.

Kindjes die KMA hebben kunnen ook allergisch zijn voor soja of geitenmelk. Dan zou ik tijdelijk even alle zuivel schrappen.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Haal jij de geitemelk en -yoghurt gewoon in de supermarkt?
    En hoe oud was je meisje toen jij ermee begonnen bent?

11. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Heb je een jumbo in de buurt? Daar hebben ze lactose vrije melk, het heet minusl.
    Dat kan je ook proberen, soja zou ik ook niet doen. Veel kinderen en volwassenen kunnen daar ook niet tegen.
    Van minusl heb je ook lekker toetjes en gewone yoghurt.

12. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mupet hij krijgt alleen dreumesmelk maar niets erin. Van de nutrilon

Hij kan echt niet zonder zijn flesje wat moet ik hem dan geven als ik tijdelijk moet stoppen met zuivelproducten.

13. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je brigit de een zegt je moet dan over gaan na soja en de andere zegt zo dus wat is nu t goeie

Je staat zo machteloos als je kleintje pijn heeft en de hap neemt je gewoon niet serieus

14. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ja, haal ik gewoon bij de supermarkt. AH heeft alleen de yoghurt, maar wij hebben hier ook een MCD en die heeft ook melk (en zelfs boter!).

Volgens mij was zij zo rond de 8 maanden toen ik er mee begon, toen kreeg ze de yoghurt als toetje.

Als je een MCD in de buurt hebt zou ik het daar halen, daar heb je de yoghurt in kleinere verpakking dan de AH.

15. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hebben ze ook zijn oortjes en alles nagekeken. Heel raar maar kleine kindjes geven vaak buikpijn aan terwijl er ergens anders in het lichaam iets aan de hand is.

Eet de kleine het avondeten met jullie mee of krijgt hij apart gemaakt eten? Als hij met de pot mee eet, hoe zit het met het kruidengebruik?

16. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft buisjes omdat hij vaak oorontsteking had maar dat gaat nu goed. Hij eet potjes van olvarit.

Hier is geen supermarkt nu open. Ga er straks voor kijken

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn dochter deed dit ook en blijkt naast allergie voor koemelk en soja ook niet tegen aardappel en kippenei te kunnen.
    En dat zit in heel veel potjes...
    Maar 2 potjes niet vanaf 12 maanden vd olvarit....
    Misschien kan.je dat ook nog eens proberen?

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik weet er alles van, mijn dochter heeft snachts ook nog steeds buikpijn. van soja krijgt ze net als van koemelk pukkeltjes in haar gezicht.
    Wij hebben van de week ontlasting opgestuurd en dat word uitgebreid gecheckt. Dit gaat via een natuurgeneeskundige en onderzoek moeten we zelf betalen, maar dokter doet niks dus dan maar zelf erachter aan.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou wel even opletten wat betreft geitenmelk, heel veel kinderen met kma kunnen ook niet tegen geitenmelk. Mijn dochter heeft ernstige kma gehad en dat werd ons echt afgeraden.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Overigens zijn die angstverhaaltjes over soja nog steeds niet helemaal bewezen, half Azie gebruikt enorm veel soya en daar zijn ook geen problemen.

Deel Deze Pagina