Tja, en wat moet ik dadelijk Siem in bed aan doen? Nu ligt hij in een gevoerde badstof slaapzak, zonder broekje met een truitje, onder een dubbel geslagen dekentje en lakentje. Het probleem is, dat de slaapzak langzaam te klein wordt (mt. 50/62) en het dekentje dubbel geslagen te kort. Ik denk dat ik tegen december echt het deken open moet doen, anders past hij er niet meer onder. Ik heb al wel een pyamaatje uit een stuk voor Siem (mt 68 ) en een dun slaapzakje (niet gevoerd) in een grotere maat. Deze had ik gekregen. Maar ik ben bang dat het dan nog te koud is, want hij is natuurlijk een dubbel geslagen dekentje gewend... Hmmm, iemand ideeën?
Een winterslaapzakje kopen met mouwtjes? Fenja slaapt hier nu een in (winter)slaapzak met mouwen en alleen in een romper.En daaroverheen strak een laken tegen het omrollen. Wel een 1 persoonslaken anders is het te kort om goed in te stoppen en trekt ze het zo los. Als het echt koud wordt krijgt Fenja nog een pyamaatje aan.
Hier ligt ze ook in zo'n badstoffen slaapzakje (waarschijnlijk dezelfde, van de Hema?). Ik heb er een deken en een lakentje enkel overheen. Eerst sliep ze in haar rompertje met lange mouwen daarin en nu doe ik haar gewoon een pyamaatje aan, aangezien het al wat frisser is 's nachts. Ze voelt altijd wel lekker warm aan, dus het zal wel goed zijn. Maar goed, het is denk ik per kind verschillend. Ik heb voor hierna een groter slaapzakje dat iets dikker is, ook van de Hema, die met die stipjes. Denk dat ze dan wel met dezelfde combinatie warm genoeg blijft en als het te warm is, trek ik haar gewoon weer alleen een romper met lange mouwen aan.
zijn die slaapzakjes er niet in een groter maat? (ook even voor mezelf die vraag want ik zoek een badstofslaapzakje ) dan zou je de armsgaten wat in kunnen nemen met een paar steekjes
Hier ligt Jesper ook in de hema slaapzak. Ik heb gisteren een slaapzak gekocht bij de prenatal. Een winterzak, een dikkere met lange mouwen die je eraf kunt ritsen. Deze is in maat 70 en past hij wel ondertussen. Ik dacht hem erin te leggen in alleen een romper met een shirtje met lange mouwen. Dan alleen een lakentje erover...eventueel met het dekentje (niet dubbel). Zou dit te warm zijn? Het is altijd best fris boven aangezien de ramen open staan overdag en ik ook liever geen verwamring aan wil zetten...dat maakt de lucht altijd zo droog vind, ondanks de waterhouders op de verwarming.
toen ik de deken nog enkel had toen het kouder werd werd mijn zoontje snachts wakker van de kou hij sliep toen in een dun slaapzakje laken en enkele deken meteen dubbel gedaan en hij sliep weer goed straks als het nog iets kouder wordt doe ik hem in een combisleeper die heb ik met mijn eerste ook gebruikt want mijn kids schoppen zich toch onder de deken weg en de babykamer is heel koud in de winter
Joris slaapt nu in een pyamatruitje, romper, luier en winterslaapzak (zonder mouwen). En daaroverheen een lakentje, alleen is dat het eerste wat hij eraf schopt... Van dekentjes of lakentjes of Joris niks te weten... Dat is het eerst wat van hem af moet zodra hij in bed word gelegd!
mijn dochtertje slaapt nu in een rompertje met lange mouwen pyjamatruitje en dan slaapzakje zondermouwen van katoen en daarover heen lakentje en dekentje enkel in de winter doe ik haar een rompertje aan lange mouwen pyjama truitje en broekje winterslaapzak en lakentje en dekentje enkel
Ik heb toevallig ook een pyama gekregen van de visite. Maar wanneer moet ik haar die aantrekken? Onze dochter is nu 6,5 week maar slaapt tussen de voedingen nog zo'n 4 uurtjes? Ik ga haar toch niet als ze naar bed gaat elke keer een pyama aantrekke? Of doen jullie die alleen aan rond een uur of 23.00? Bij de laatste fles (in mijn geval dan). En ze ligt nu nog onder een moltontje met hydrofielluier en daarover heen een lakentje met dekentje. Wanneer mag ze in een slaapzak en dan hoeft die luier niet meer toch? En moet ik dan een slaapzak met mouwen en dan alleen een romper met lange mouwen en onder een dekentje en lakentje? En dan van de winter de pyama aan? Ik snap er nl. niets van.
Rick slaapt in romper met dunne pyjama en winterslaapzak met mouwen. Hij ligt 's nachts niet onder de deken, want hij kruipt er toch onderuit . Als het straks echt koud wordt, kan de deken er altijd nog overheen (desnoods 2, ik heb een "4-seizoenen"deken voor hem) en eventueel nog een dikke pyjama.
onder een molton en hydrofielluier? waarom is dat? Mijn zoontje lag rond 4 weken in een slaapzak en slaapt nu met pyjamatruitje, dunne slaapzak, laken, dubbelgevouwen deken.... pyjama deed ik zo vroeg ook nog niet nee ze slapen zoveel en dan elke keer pyjama uit kleren aan etc had geen nut pas sinds hij rond 2.5 maand slaapt van 20.00-9.00 doe ik hem een pyjama aan
Rick kreeg op die leeftijd idd alleen 's avonds een pyjama aan. Overdag liet ik hem in zijn kleertjes slapen. In principe mag een slaapzak ook al op jonge leeftijd (wel even letten op armsgaten en hals opening; die moeten niet te groot zijn). Maar een luier moeten ze dan echt nog wel aan hoor....anders heb je ik weet niet hoeveel slaapzakken nodig op 1 dag . Voor van de winter kun je gewoon een romper + pyjama, slaapzak met mouwen en eventueel een laken+deken doen voor 't slapen. Het hangt een beetje af van de temperatuur op het kamertje. Je kunt ook deken en lakentje nog weglaten en voor je zelf gaat slapen, even in het nekje voelen (doe ik 's avonds ook altijd).
Bloem, die kleine slaapzak van de hema kan jou kindje al in. Fenne sliep met 3 weken al in het slaapzakje omdat ze de dekentjes van zich aftrapte. Ze slaapt nu gewoon in een romper met pyama truitje (idd pyama doe ik pas aan bij de laatste voeding of de voeding ervoor als ik weer een seenpoging waag haar dnaal te laten slapen ) dan de slaapzak en over haar ligt een dubbelgeslagen deken met lakentje. Voor straks heb ik een slaapzak met mouwtjes mt 70 dat moet warm genoeg zijnmet pyamaatje aan en enkele deken erover. Slaapzak werkt ongeveer als wanten. Ze warmen zichzelf en als ze het echt koud hebben kun je ervoor kiezen om een pyama broekje in de slaapzak aan te doen. Wel kijken dat tdan niet te warm word want dan slapen die ukkies ook niet
Of ligt ze op die hydrofielluier? Als dat zo is, kun je die luier wel weghalen als ze niet veel spuugt of kwijlt.