Poep&Plas grapjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Artemis88, 17 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Ik heb een grappig kind. Hij lacht om alles en maakt veel grapjes. Maar nu is de beroemde poep&plas fase aangebroken en dat is gewoon geen fijne combinatie o_O
    Al een paar weken (zoon is ruim 3,5) is alles poep. Het begon met knuffels die scheten lieten, toen kwam er een scheetkussen voorbij (echt hoe stom konden we zijn :rolleyes: )
    Nu zitten we vol in de broodje poep fase, en nog steeds ruften de knuffels er op los. We geven aan dat het geen nette woorden zijn en verder gaan we er maar niet te veel op in. Godzijdank heeft hij nog niet ontdekt dat in een winkel piemel roepen ook gênant is.:oops:

    hoe lang duurt deze fase en wat hielp bij jullie om het een beetje in te dammen? Op internet las is dat het soms wel 5 jaar kan duren, zeg me dat het niet zo is:|:D
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Gaat nooit meer over.

    Hier werkte er niet op reageren het beste. Geen aandacht is niet leuk, dus houdt het weer op.

    Verder weet iedereen dat alle kinderen die fase hebben, dus voel je niet opgelaten. Knipoog of lach vriendelijk naar de mensen om je heen, haal je schouders op en ga door waarmee je bezig bent.
     
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Gewoon lekker meedoen. Als je er moeilijk over gaat doen wordt het des te interessanter ;)

    Poep is heel gewoon en een piemel ook.
     
    Paardenbloem, Archie83, Adje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Negeren idd. Mijn bijna 7 jarige vindt het nog steeds grappig...
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh hier vinden ze poep/pies/piemels/borsten etc nog steeds súper grappig. Er gaat geen dag voorbij zonder vieze grapjes en liedjes.... Wij negeren het al jaren ;)
     
  6. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Oh daar was ik al bang voor.. Mijn oudste had het helemaal niet en vindt het nog steeds niet interessant. Ik herkende het dus niet.

    Ik vind een paar grapjes niet zo erg, maar dit is de hele dag door. Nouja, ik doe er maar normaal over dan en negeer het verder wel. Hopelijk neemt het dan iets af mettertijd.
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Toevallig had ik het daar afgelopen week nog met een vriendin over. Haar zoon doet het ook nog steeds en die is inmiddels 10. Wel op een iets ander niveau dan mijn 5-jarige die inderdaad te pas en te onpas het woord poep/plas/piemel in een zin erin gooit en zichzelf dan enorm grappig vind... :cool:
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Niet. Sommige volwassen kerels lachen zich nog steeds een ongeluk erom haha

    Je gaat straks nog een fase in: piemels tekenen. Ik heb paar maand geleden de primeur gehad: een poppetje met een piemel met een druiper hahaha o nee hij plastte
    Hij koos ook een stieren figuur uit van plastic, die had namelijk een piemel
     
    Biny, Paardenbloem, Robijn89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Tsjah, wat maakt het eigenlijk uit? Hier ook heel veel poep/pies/billen grappen, dat is gewoon een fase waar ze doorheen gaan. Mijn zoon introduceerde zich laatst bij mensen met 'ik heb een piemel en papa ook'. Voor een kind van 3,5 is dat blijkbaar heel normaal en ik vind 't wel grappig. Hij heeft nog genoeg jaren waarin hij zich aan allerlei sociale normen moet houden ;)
     
    Paardenbloem, Axia en Lomo vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik heb trouwens harige billen, want meisjes hebben geen piemels. Wat wel hilarisch is want hij vroeg of mijn moeder ook harige billen heeft
    Vulva neemt hij niet over, hij blijft hangen in harige billen haha
     
    Mvm2018, Suuzan, Robijn89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Mijn dochter is bijna 8 en vindt het nog hilarisch. Een 5 jaren lange fase!
     
  12. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    474
    260
    63
    Vrouw
    Gaat echt nooit meer over:D. Wat bij ons hielp dat hij een bepaald moment per dag alles mocht zeggen met poep, plas, piemel etc. Bijvoorbeeld in de auto, 10 minuten. Scheelde veel genante momenten in het openbaar. En hij had die 10 minuten de grootste lol.
     
  13. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Jarenlang, pfoe. Hij doet vooralsnog meer thuis. We waren laatst bij het consultatiebureau voor een prik en controle, daar heeft meneer zich van zijn allerbeste kant laten zien. Daar waren we al gauw een half uur. Eenmaal thuis beginnen de grapjes weer. Misschien is het ook grenzen opzoeken en test hij onze reactie. We hebben wel afgesproken dat het aan tafel niet meer mag. Daar probeert hij zich wel aan te houden gelukkig
     
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.770
    4.734
    113
    Vrouw
    Mijn dochter zei toen ik zwanger was tegen iedereen: Mama heeft een baby in haar buik, die baby heeft een piemel :roflmao:
     
    Artemis88 vindt dit leuk.
  15. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Haha gezellige fase he!!
    Hier zijn we daar wél vanaf, maar zijn de “doordenk” grapjes het je van het, gelukkig blijft deze fase wél beperkt tot thuis en in de klas vermoed ik.

    Voordeel van de poep/plas fase grappen iedereen die kinderen heeft herkent deze fase en vindt het stiekem grappig of herinnert het zich nog. Ik heb nog nooit me afgevraagd als een kind een knuffel een scheet liet laten of het kind wel opgevoed wordt i,t.t. Vloekende kleuters ;)
     
  16. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Gelukkig zegt hij ‘Poep’ en geen ‘Shit’ :roflmao:
     
    Catou vindt dit leuk.
  17. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Pfff...hier 3,5 jaar en is het ook begonnen. Gelukkig vrij onschuldig mama jij bent een poepie scheetje! En dan keihard lachen. Naja als dat het is, vindt ik het prima! Scheelt ook wel dat ze geen oudere broer of zus heeft die wat andere woorden leert haha
     
  18. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dit idd!
     
  19. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Het zal wel minder worden, maar of het helemaal weggaat?! Ik lach nog steeds om elke scheet die ik hoor/zelf laat. Ik kan er niks aan doen. Ik blijf het grappig vinden.,Oke, ik maak dan geen poepgeluid als ik speel met mn kinderen.
     
    Biny vindt dit leuk.
  20. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Het gaat nooit over. Mn man is 30 en vind het nog steeds leuk en grappig.

    Klein voorbeeld,
    Hij heeft de ziekte lichen planus (huidziekte). Mijn man vindt het dus hilarisch dat hij een ziekte heeft met het woord anus erin.
    Hij spreekt het uit als; lichen pl.. * korte stilte* anus

    Dus....:thumup::roflmao:
     
    Biny, Paardenbloem, Suuzan en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina