Hallo meiden.. Wij hebben hier in huis helaas buikgriep.. en nu denk ik dat mijn kleine man van 4 wkn oud ook buikgriep heeft .. hij spuugt alles uit.. en heeft echt continu poepluiers.. zo zielig.. Maar is dit niet gevaarlijk voor zulke kleine baby`s? hij krijgt borstvoeding en komt nu iets vaker voor een voeding maar moet ik hem nog vaker aan gaan leggen i.v.m uitdrogings gevaar?..
Ja, kan gevaarlijk zijn voor kleine baby's ivm uitdroging. Mijn dochtertje heeft met 6 weken ook buikgriep gehad, alles kwam er weer uit en op een gegeven moment had ze al 6 uur geen plasluier meer gehad. Toen moest ze opgenomen worden in het ziekenhuis. Heel handig dat je bv geeft, want dat is nog beter dan ors. Eigenlijk moest mijn dochtertje toen ook een sonde, maar omdat ik bv gaf mochten we dat eerst blijven proberen. De tip van de arts was toen vaak kleine slokjes en niet te lang wachten, anders komt er ineens zo'n plens tegelijk. Binnen 24 uur was mijn dochtertje er alweer vanaf gelukkig.
Het kan inderdaad bij die kleintjes snel gaan.. Zorg dat je zelf ook wat extra drinkt (zeker als je het zelf ook hebt), en dat je meer aanlegt.. En goed opletten: wordt hij suf, weinig plasluiers, ingevallen fontanel. En bij twijfel gewoon de huisarts bellen!
okaj.. Hij blijft maar huilen zooo zielig.. heb de wieg al met een boek omhoog.. zodat hij niet het zuur krijgt.. heb hem al veel bij me.. maar ja niks werkt .. nou ik hoop dat het snel weer over is.. want vind het toch wel een beetje eng.. Demy kreeg pas buikgriep toen ze 1,5 jaar was.. dit is pas de 2x dat zij het heeft.. bedankt voor de tips..