Poep ruikt ineens anders: karamel-karnemelk...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Mijn meisje poept ineens minder vaak en de poep ruikt ook heel anders: beetje karamellig en zacht zurig als karnemelk. Niet vies trouwens :D

Weet iemand wat dit kan zijn?

Ze lijkt ook een beetje zweterig (nekje, hoofdje), maar geen koorts/verhoging. Ook niet meer kleertjes aan dan anders: romper en dun katoenen wikkel vestje plus broekje en sokjes.

En misschien is er een relatie met mijn andere topic http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/238251-kindje-hyper-druk-tijdens-avondblok.html ?

We gaan ook morgen naar de ha trouwens, voor de zekerheid.

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Even up: komt niemand dit bekend voor? De poep is ook wat groener geworden.

Zou het kunnen dat de vertering anders is, doordat de darmpjes rijpen? En dit dus normaal is? Herkent iemand dit?

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Groene poep betekent dat ze meer voormelk binnenkrijgen dan achtermelk. Misschien dat het daardoor ook anders ruikt?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb wel meegelezen hoor, maar herkende het niet. Ben wel benieuwd hoe het was bij de ha.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Als je kindje niet ziek overkomt, zou ik denken dat er niets aan de hand is.
    Poep kan vele kleuren hebben; zolang het niet felgroen wordt en je kind geen kramp lijkt te hebben hoeft het niets te betekenen.

Dat zweterige hebben mijn kinderen ook regelmatig, vooral als ze zich een beetje druk maken, of (bij die kleine dan) als ze bij me ligt te drinken. Echt een nat zweetkoppie krijgt ze dan; het zal dus wel iets te warm zijn om zo dicht tegen me aan te liggen, maar ze heeft daar verder geen last van.

Had de ha nog iets te zeggen erover?

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou suf, ben helemaal vergeten het hierover te hebben :(:(.

De belangrijkste reden om te gaan was nl Candida/spruw, dat blijken we toch niet te hebben of niet meer, ondanks dat ik en zij ook wel onder de rare plekjes zit die ik verdacht vond van schimmel. Ik was zo verbaasd hierover dat ik vergat mijn andere vragen te stellen waarvan ik dacht dat het ook door de candida/spruw kon komen....

Zucht.

Nou ja ik zoek nog verder, heb het ook aan de lactatiekundige gevraagd, en als ik erachter kom horen jullie het. Misschien bel ik het cb nog. Maar ik had zoveel aan mijn hoofd vandaag - beslissing over opvang moesten we nemen incl effect op mijn werkweek...

7. Bri

Bri Niet meer actief

overigens wilde ik je een compliment maken voor de beeldende omschrijving van de geur van je dochters poep ;)
    dat karamel-achtige herken ik wel, en ook iets zurigs zit in de geur bij mijn dochter. misschien is dit typische meisjespoeplucht? hahaha, is 't toch waar dat meiden lekkerder ruiken :D
    dit ging vorige week niet op; ze had last van diarree, man wat zat die meid te stinken! wist ik wel meteen dat ze gepoept had, dus ze hoefde er niet lang in te zitten.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha, dank je.

Maar was het bij je dochter altijd zo? (Behalve tijdens de diarree dan.) Bij die van mij is het nl ineens veranderd. De eerste 4 weken - of nou ja, sinds de poep geel is geworden na de meconium - rook het heel anders nl.

Het lijkt nu ook wat slijmeriger, wat minder vloeibaar dan die gele poep. Sorry voor de omschrijving weer :);) Hoop toch maar dat ze niet ergens last van heeft. Poepen kost haar ook wel wat moeite en gehuil en gepers, en ze doet het dus ineens ook niet meer 6/7x per dag.

Iemand anders nog die dit herkent?

9. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Dat is normaal. Na ca 6 weken is je bv ingesteld op de behoefte van je kindje. Sommige kinderen krijgen dan 1 maal per week of nog minder ontlasting. De ene keer dan met veel ontlasting en een andere keer weinig. Ook de kleur kan flink varieren. Hangt er ook vanaf wat jij hebt gegeten. Zo lang je kindje tevreden is na een voeding, goed plast en groeid hoef jij je geen zorgen te maken. Je kun eventueel het cb bellen als je een bevestiging of advies wilt.

Deel Deze Pagina