1 borst per voeding; is dat genoeg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door EvelineThijssen, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momenteel drinkt mijn dochtertje van 2 weken oud 1 borst per keer. Zeker in het begin had ik namelijk erg veel voeding.
    Maar is 1 borst per voeding geven genoeg om de borstvoeding echt op peil te houden, of zou ik dan ook de andere borst telkens moeten afkolven bijvoorbeeld, of ook even moeten aanbieden?
    En hoe merk je dat 1 borst niet meer voldoende is per voeding; is dat als ze 1,5 uur later weer wil drinken al het geval, of kan dit ook gewoon liggen aan krampjes/regeldagje?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Vaak is het van tijdelijke aard dat een baby 1 borst per keer drinkt. Als je dan ook de andere borst kolft zorg je juist voor overproductie.
    Als de borst waaraan je niet gevoed hebt niet heel vervelend hard aanvoelt kun je die borst gewoon 'bewaren' voor de volgende keer.

Bij twijfel kun je altijd je baby de tweede borst aanbieden. Wil ze die wel dan is het ok, hoef ze hem niet dan weet je dat ze genoeg heeft gedronken.

groet
    Linda

3. Klinkt wel weer logisch ook, maar het is toch iets waar ik snel onzeker over wordt. Uiteindelijk komt het er dus toch vaak op neer dat je zolang je 'luistert naar je baby' je lichaam de voeding vanzelf ook daarop afstemt.
    Bedankt voor het verhelderende antwoord, nu nog m'n eigen twijfels laten varen :p

Deel Deze Pagina