Poep vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tanja20, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Even een poep-vraagje :)

    Noa heeft hele dunne ontlasting.
    "Waterdun" , maar wel goede kleur... (morsterdgeel met pitjes)

    Is dit normaal ?

    Ik geeft borstvoeding..
     
  2. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Mn zus gaf ook borstvoeding bij alle 3 dr kinderen en die hadden dat precies zo.
    Mn oudtse neefje poepte zo een keer in een straal tegen de gordijnen aan :)
    Dus het is normaal hoor!
    BV poep is vaker dunner dan FV poep
     
  3. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij hebben dat hier ook nog steeds hoor...
    vooral de eerste paar weken superrrdun dan moest ie poepen op de commode en dan kwam t een meter verder en op gordijnen en op de muur.
    nu ist nog steeds dun maar niet meer zo erg dat ie het zo ver mikt:)
     
  4. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Is inderdaad normaal. Ik geef zelf ook bv en borstgevoede kindjes hebben veel dunnere ontlasting dan flesgevoede kindjes. En inderdaad geel met klontjes. Mick heeft het een keer gepresteerd met een turbostraal dwars door de kamer over zijn ledikant te poepen :confused:
    Op zich heel knap, maar ook de hele vloerbedekking zat eronder, dus wij waren minder blij. Mijn man dook namelijk opzij toen Mick ineens poepte. Nooit doen dus, ten alle tijden blijven staan! :)
     
  5. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden !


    Emma
    : Wat zullen jullie achteraf gelachen hebben.
    Op het moment zelf kookte je zeker :)
     
  6. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz had het ook leek wel mosterd hihi! is heel normaal met BV
     
  7. Niet meer actief

    onslasting van borstvoeding is inderdaad altijd wateriger dan met flesvoeding

    maak je niet te druk, zolang het maar niet groene waterdunne ontlasting wordt
     
  8. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Wat betekend het als het wel groene waterdunne ontlasting is ?
     
  9. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    bij groene ontlasting hebben ze of krampjes of jij hebt de dag ervoor spinazie gegeten..
    als het echt zo waterdun is dan moet je oppassen dat ze niet uitdrogen...maar wees niet bang hier is het ook echt nat en dun hoor als dat ook tijdens je kraamweej zo was en de kraamhulp heeft dat gezien is het gewoon ok....
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    groene ontlasting is vaak dat ze teveel voormelk krijgen.

    mijn zoon heeft trouwens sinds 2 dagen ook waterdunne ontlasting. hij had altijd al dunne ontlasting maar nu is het echt water.
    Ik heb gisteren de arts gebeld en die adviseerde om het in de gaten te houden. zijn plasgerdag, koorts en levendigheid, en bij elke verandering contact op te nemen.

    dus ja BV poep is waterig, maar je hebt daar ook wel verschil in
     
  11. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dat is volkomen normaal hoor!
    Je kunt het ook even aan kwebbelje vragen, zij is kraamverzorgster.
     
  12. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ook hier is het een periode waterdunne spuitpoep geweest..... waar geen enkele luier tegen op kon. Elke poepbroek was het raak... niet alleen poep in de broek maar halverwege de rug, tot de oksels, langs beentjes... tja dan was een badje soms echt de enige oplossing (al word je wel inventief met washandjes en waterbakjes etc... want max 1 keer per dag in bad anders wordt zijn huidje nog droger...)
    Gelukkig is het nu iets minder vloeibaar zodat het meestal wel binnen de grenzen van de luier blijft... ach liever dit dan dat ze niet kunnen poepen!
    Lang leve de borstvoeding!

    Ohja en idd even de temperatuur in de gaten houden ivm diaree heb dat toen op CB besproken en zorgen dat ze voldoende voeding vraagt.
     
  13. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    He Mensi,

    Leuke naam heeft jouw zoontje! ;)
     
  14. Ik vraag mij nog steeds af (bij elke kaka-broek :) ) van waar die gele pitjes komen? Echt zo fascinerend! We hebben er al uren over aan het fantaseren geweest :oops:
     
  15. kristel

    kristel Niet meer actief

    De klontjes in de ontlasting zijn restantjes melk. Mijn kraamhulp zei dat dat vaak betekende dat het melk is dat ze te veel krijgen en daarom niet verteren. Dus een goed teken zou ik zeggen.
     
  16. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Leuk die spuitluiers :evil:
    Maar het hoort erbij, als ik "geluk" heb mag ik Norah drie keer per dag verschonen, en dan bedoel ik ook...helemaal verschonen, want ze zit dan helemaal onder, voor en achter tot de nek, alle snoezige kleertjes onder de mosterd gele derrie...brrr.En die kleertjes moeten dan eerst in de voorweek...echt geweldig :(
     

Deel Deze Pagina