Mijn zoontje van bijna 13 maanden wordt binnen kort geopereerd aan zijn keel en neus amandelen. En zelfs waarschijnlijk ook meteen buisjes. Dit omdat hij sinds hij 6 maanden was al 3x oorontsteking heb gehad en ook al verschillende keren keel ontsteking. Ook heeft hij uit het niets 40 graden koorts en soms zelfs tegen de 41 aan. De kno vond dit de verstandigste keuze. Hij keek in zijn keeltje en zijn amandelen zijn zeer vergroot. Ook ademt hij bijna alleen maar via zijn mond en haast niet Door zijn neus. Heeft er iemand ervaring van kindjes die op zulke jonge leeftijd al geopereerd werd aan keel... neus amandelen en buisjes. Hoe is het gegaan en de periode daarna. . Bedankt alvast.
Zo jong aan keel amandelen niet, ze heeft haar keel amandelen wel flink gezwollen en ook met regelmaat keel ontsteking maar ze willen hier bij haar echt mee wachten tot ze twee is. Als het dan nog zo is als nu gaan ze er direct uit. Onze jongste was 14 maanden met neus amandelen en buisjes, Ging heel goed, ze heeft astma en zon kapje van de puffers was ze dus al gewend, na de narcose wel flink gekrijst tot we naar huis mochten maar eenmaal thuis was ze helemaal happy, We kregen echt een ander meisje terug, ze huilde veel minder, in de nacht krijste ze van 12 tot 6 en nu sliep ze opeens, slapen is nog niet haar sterkste kant maar ze slaapt meestal iig de nacht door dat is al heel wat, Ze is nu een stuk minder benauwd doordat haar neusamandelen eruit zijn, en ook geen oor ontsteking meer gehad,
Hier 20 maanden wij mogen in februari voor neusamandel Keel wilde ze nog niet doen vanwege zijn leeftijd Ik had zoiets van je hebt hem dan toch onder narcose dus haal dan alles maar meteen eruit Volgens de arts moet het al stukken beter gaan met hem als alleen de neus wordt gedaan. Dus we zullen zien
Onze jongste heeft uiteindelijk, na 5 maanden wekelijks oor- en/of keelontsteking, de amandelen eruit gehad bij 18 maanden. Buisjes had ze toen al, (met 8 maanden gekregen), maar dat zal voor jullie verder weinig verschil maken, buisjes is echt een simpele en lichte ingreep Caitlyn was na de ingreep in eerste instantie nog wel wekelijks ziek, maar geen ontstekingen meer en stapsgewijs verbeterde het steeds: het werd steeds minder heftig, (terwijl het voor de ingreep alleen maar steeds heftiger werd). Deze winter merken we dat ze veel beter in haar vel zit en veel minder heftig verkouden is en er ook veel minder last van heeft. De ingreep zelf was heftig, en vooral het koude drinken moeten drinken en ijsjes eten was de eerste dagen wel flink aandringen.
Hier met 2,5 keel en neus amandelen eruit. ingreep was zwaar en heftig. Vooral de nasleep. Ze had zo'n pijn en dronk niets. Ook niet onder dwang. Tegen uitdrogen aan gezeten maar gelukkig kwam daar ook t moment dat de pijn minder werd en ging ze kleine beetjes drinken. Gelukkig wel het gewenste resultaat! Heel ander kind. Meer energie (had moeite met ademen). Geen nare luchtjes uit dr mond en nog het belangrijkste, geen ontstekingen dus geen ab kuurtjes meer. Even pittig maar als het nodig is is het nodig.
Mijn dochter was denk ik ook 13/14 maanden toen haar keelamandelen verwijderd zijn. Bij haar werd het gedaan omdat ze eten maar moeilijk door kon slikken (stikte bijna in eten) Ze bleken heel erg grote keelamandelen te hebben) De ingreep viel erg mee. Ze kwam huilend bij uit de narcose maar met een uurtje ofzo at ze haar eerste ijsje & zong ze alweer.
Oh mijn middelste heeft trouwens ook buisjes gekregen en keel amandelen eruit en neusamandelen eruit, maar dit gebeurde tussen de leeftijd van 2,5 tot bijna 3 jaar, eerst buisjes toen neus en toen de keel. Alle drie de operaties gingen perfect, De eerste was goed eruit maar huilend eruit, verder nergens last van 2 maand later moesten haar neus amandelen eruit, dit ging ook super, ze ging er wel want meer zenuwachtig erin, en ook huilend eruit, ze werd steeds wakker gemaakt om te drinken en raakte hier helemaal overstuur van De derde keer voor de keel ging ze er rustig in en kwam er rustig uit, ze probeerden haar wakker te maken uit de narcose en ik heb gezegd dat niet te willen, maar ze moest drinken dus hup weer wakker maken, hiervoor raakte ze weer overstuur dus ik heb haar gewoon haar ogen weer dicht laten doen, en elke 5 minuten zei ik dat ze was moest drinken, dit ging echt prima en na 1,5 uur werd ze uit zichzelf heel rustig wakker, mocht naar huis en thuis lag ze lekker op de bank filmpjes te kijken en voelde zich weer helemaal goed