Mijn zoon van 2,5 jaar gaat over een maand naar de peuterzaal. Alleen nu mag mijn zoontje van 4 maanden nog niet op de fiets. Het is niet super ver lopen maar voor mijn zoontje van 2,5 jaar denk ik net te ver. En als hij daarna nog een ochtend of middag op school moet verblijven. Ik heb geen rijbewijs en mijn man is die uren net aan het werk. Nu hoor ik dat je ook zo'n plankje achter de kinderwagen kunt doen. Maar nu is mijn vraag is dat alleen voor achter de kinderwagen of ook voor achter de wandelwagen. Want als het alleen voor achter de kinderwagen is dan is het met 1 a 2 maanden niet meer nodig. Omdat mijn andere zoon dan al in de wandelwagen kan. Wij hebben een 3 in 1 kinderwagen van maxi cosi.
Wat is het verschil tussen een kinderwagen en wandelwagen? Of heb je het over een buggy? Of bedoel je met kinderwagen de reiswieg en wandelwagen het zitgedeelte? Het plankje kan achter beide delen namelijk, dat maakt niet uit, die zit aan je frame vast. Plankje is ideaal. Zeker als je s ochtends een keer haast hebt en je peuter is weer eens aan het treuzelen.
Hier de kid sit gehad, ideaal. Achter buggy kan het niet maar wel achter de wandelwagen, met en zonder bak. Dat het omgebouwd wordt heeft verder geen invloed op de bevestiging van plankje.
Wij hebben ook een kidsit achter de maxi cosi mura. Bevakt super goed! Kan bij de wandelwagenbak maar ook als je het zitje erop hebt. Maakt niet uit dus..
Ik zou even kijken of jouw merk kinderwagen/wandelwagen het ondersteunt. Gewoon eens google'en. Ik vind het ideaal. Dochter van 3 loopt veel zelf, maar bv naar de stad gebruiken we het plankje.
Voor degenen met een Maxi Cosi Mura: Heb je zelf nog genoeg plaats om je benen kwijt te kunnen met lopen? Ik ben bang dat je nogal naar voren moet gaan leunen om de wagen vast te houden. Bij mij staat de beugel trouwens op de laagste stand, dus heb al niet veel beenruimte.
Ik heb een andere wagen (bugaboo donkey), maar de beugel op de hoogste stand, peuter op het plankje en dan achter de beugel (dus de beugel zit tussen mij en peuter in). Beugel is voor mij aan de hoge kant, maar dat went.
@Mura: Ik heb de duwstang dan op de hoogste stand (normaal laagste, ben kort). En dan loop je nog ietwat gebogen. Omdat hij zo licht stuurt die ik dat vaak met 1 hand en loop een beetje naast mn oudste.