Poepbroek op school, hoe gaat dat bij jullie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door theeleut, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verschoont de juf een poepbroek op school?

1. Nee

2. Alleen incidenteel

3. Ja, altijd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik zou ook kijken voor luierbroekjes voor je dochter. die zijn niet zo dik als echte luiers. en als ze dan een ongelukje heeft dan zit het tenminste daarin en niet in haar hele broek. Lijkt me voor haar ook prettiger. Als ze dan al moet wachten tot er iemand komt om haar te verschonen dan plakt het tenminste niet overal. en de geur is ook minder.
    En ik zou het ook eens met de juf bespreken, misschien is er op jullie school wel een mogelijkheid dat er bij een ongelukje dan wel een luier verschoont kan worden. Misschien dat ze dan alleen even een handje kunnen helpen met het afdoen van de luier en dat je dochter het dan zelf kan schoonmaken, evt onder toezicht. Misschien dan ook even wat billendoekjes meegeven. dat maakt wat makkelijker schoon.

Om even terug te komen op je opmerking dat je niet wilt dat je dochter uitgelachen wordt om een luier. Denk je niet dat dat eerder gebeurt als ze zich in de klas in de broek poept. In een luier kan ze het meer voor zichzelf houden en zelf naar de wc gaan. Misschien even met de juf overleggen dat ze met gym een legging aan mag houden ipv in onderbroek, bijv.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier krijgen de kinderen bij een plas ongelukje een schone onderbroek broek en een wegwerp washand. Dan kunnen ze het zelf. Poep komen de ouders.

Wel is de regel dat als een land vaker als 2 keer per week in de broek plast zonder rede. Dat het dan thuis moet blijven tot het wel zindelijk is

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier juf van groep 3 en vorig jaar nog 2 poepongelukjes gehad. Die verschoon ik zelf. Ook omdat het kind vaak erg schrikt en dan laat ik het liever niet over aan iemand die ze niet zo goed kennen. Als het vaker zou voorkomen dan koppelen we dit terug naar ouders.

Snap het ook goed dat ouders niet altijd heel snel op school kunnen komen. Zeker als er reistijd ivm werk is. Op school kunnen we het vaak best even uitzingen. Het fijnste is het voor een kind dat de eigen mama natuurlijk komt wanneer het ernstig ziek is.

Laatst zelf gehad dat ik niet bereikbaar was. Was buitengymmen met mijn klas en had de telefoon binnen laten liggen :(. 2 gemiste oproepen van school. Was de BSO zo lief geweest om mijn dochter toch eerder op te halen en even te vertroetelen. Dankbaar ben ik dan dat er goed voor mijn dochter gezorgd wordt en ik ga haar natuurlijk daarna zsm ophalen. Het is niet altijd onwil...

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij plas ongelukje geeft de juf alleen de schone kleding aan het kindje. ze doet niks van verschonen of zo.dat leren ze aan het begin van school. dat de juf het niet doet.
    ik vind het ook niet raar dat de juf poep niet schoon maakt. dat is volgens mij echt niet haar taak.
    beterschap voor je dochtertje!

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Dubbel geplaatst :)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft de oudste fases dat ze regelmatig een ongelukje heeft met plassen. Juf denkt goed mee wat we eraan kunnen doen. Ze was nl gelijk zindelijk toen we ermee begonnen 2 jaar geleden. Maar bij spamning/veranderingen gaat het soms een tijdje mis. Ze heeft een tijd een wekkertje op school gehad en als die afging moest ze naar de wc.
    Poepen is hier een jaar geleden mis gegaan en sindsdien loopt dat nog steeds niet zoals ze het moet. Ze doet het soms in de luier, soms gaat het mis en heel soms op de wc.
    Gelukkig maar weinig op school dat ze in haar broek poept, juf verschoond haar dan wel.
    Ik wil binnenkort een keer met haar naar een osteopaat. Mocht dat niet helpen, misschien naar een bekkenbodemfysio.
    Ze lijkt het soms niet te voelen. Als poepen makkelijk gaat, komt t er zo ineens uit zeg maar en als het soms wat moeilijker gaat, durft ze het niet op de wc te doen. Na een paar pogingen mag ze dan een luier om. Ze doet het okk wel eens in haar slaap in haar nachtluier.

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    hier lopen we tegen hetzelfde probleem aan.
    Zoon durfde niet meer te poepen en hield het dus op. Medicatie gestart en veel aandacht. Durft nu wel in de luier te poepen maar nog niet op het toilet. Dwingen betekent weer ophouden.
    Hij gat in januari naar school. ik hoop dat hij dan wel op het toielt durft te poepen of dat hij thuis poep. Anders hebben we een probleem. Alleen op maandag. De andere dagen is een van ons huis. Opa zit in verpleegkliniek en oma moet 40 kilometer rijden en is meestens niet bereikbaar. Tantes werken. Goede vriendin werkt ook op maandag
    Ook al is het medisch school legt het voledig bij ons. Er is geen secretariaat, onderwijsassistenten of wie dan ook.

Deel Deze Pagina