poepbroek tijdens slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annekulpe, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Een vraagje dan voor de dames die wel de luier verschonen: Hoe weet je dan dat je kindje gepoept heeft in de slaap? Check je dat? Of gaan jullie de slaapkamer op als je kindje slaapt en ruik je het dan? Ik doe dus beiden niet en weet zo dus ook niet of ze gepoept hebt.

2. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Ik ga sowieso elk half uur/uur even kijken hoe het met hem gaat en hoe hij ligt. (Best apart dat sommige ouders helemaal niet gaan kijken). Als ik dan wat ruik, dan verschoon ik hem. Als ik twijfel kijk ik eventjes. Ligt een beetje aan de situatie.

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier verschoon ik zijn luier ook als hij slaapt. Nu hebben wij het geluk dat Dinand een erg makkelijk kind is. Als hij tijdens het verschonen wakker wordt, dan is hij nog meer in slaap dan dat hij echt wakker is. Ik leg hem daarna weer in zijn bedje, zet zijn muziekdoosje een keer aan en meneer slaapt binnen een minuut weer! Maar no way dat ik mijn kind in een vieze luier laat liggen, ik riskeer liever dat hij een uurtje wakker is (wat vrijwel nooit gebeurd), als dat ik de volgende dag een huilend kind heb die verschrikkelijk rode billen heeft!

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Als je het niet zou ruiken dan check ik altijd even tussen de benen/kontje. Als je de rand van de luier een klein beetje optilt, dan zie je dat gauw genoeg. Maar geloof me, je gaat die luiers vanzelf wel ruiken hoor hihi:p.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, ik hoef de deur maar open te doen of madame is wakker. Dan vertrouw ik liever op haar kunnen dan dat ik zo nodig perse wil kijken.
    Als je kind overal doorheen slaapt is het mooi makkelijk.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @mariya, zet je dan een wekker om de hele nacht door te kijken? Wij slapen nl gewoon door en als we iets horen (babyfoon naast het bed) gaan we kijken.

Als hij 's nachts wakker wordt verschoon ik hem altijd, ook plasluiers. Voor ik zelf naar bed ga, kijk ik of hij goed ligt, als ik dan een poepluier ruik verschoon ik hem slapend. Hier idd voorheen ook geen last met huidirritaties door poep, maar sinds de stresspoep van de tandjes wel..

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Voordat ik zelf naar bed ga ga ik altijd even kijken of ze goed ligt en het niet te koud heeft. Als ze dan gepoept heeft ruik ik dat anders ruik ik even aan de billen. Het stinkt zo dat ik dat meten ruik.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als ik 's avonds voor ik ga slapen even ga kijken bij haar en een poepbroek ruik, dan verschoon haar wel ja. Meestal slaapt ze gewoon door, dus til ik haar even uit bed op de commode, verschoon haar broek en leg haar terug. Ze valt weer gemakkelijk in slaap.

Haar laten liggen met poepbroek is geen optie. Ze heeft een hele gevoelige huid en haar 8 uur lang met poepbroek laten liggen vind ik zielig. Dan is haar huidje de volgende ochtend echt zwaar geirriteerd van de uitslag :(

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kijk sowieso nog altijd even bij haar voor ik zelf ga slapen. En geloof me...dat ruik je echt wel!! :D
    En soms twijfel ik of ze echt gepoept heeft en dan ruik ik even aan haar luier. Dan kom je er vanzelf wel achter :p

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    dat doe ik precies hetzelfde :D

mijn kleine meid is wat jonger dan die van jullie en zij ligt (helaas) nog geen 8 uur, dus het is niet zo dat ze uren in een vieze luier ligt

is het nooit voorgekomen, dat wanneer je nog om de 3 of 4 uur moest voeden dat je je kindje wakker moest maken en dat er een verassing in de luier lag??
    hoe lang lag het er dan in....weet je ook niet toch?

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Toen ze nog zo klein was en ik haar om de 3 a 4 uur voedde, dan verschoonde ik toch wel haar luiertje. Omdat ze altijd al een gevoelig huidje had en 's nachts best veel plaste. Nu ze ouder is, slaapt ze echt lang door (van 19:00 - 8:00/8:30 uur). Ze is een enorme slaapkop en als ik dan wat ruik, dan verschoon ik haar. Anders weet ik zeker dat haar billetjes kapot zijn de volgende ochtend. Die ontlasting wordt hard en koud en gaat dan "aankoeken" op haar billen :( Niet zo fijn dus ;)

12. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Nee! Als ie er last van heeft wordt ie er echt wel wakker van. Ik ga hem niet wakker maken voor iets waar hij zelf (nog) geen last van heeft..
    Maak het hier dagelijks mee dat ie wakker wordt van een poepbroek, dus ik hoef hem niet eens wakker te maken.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    De slaapkamerdeur van mijn zoontje staat altijd op een kier en als hij heeft gepoept in zijn slaap, dan ruiken we dat al als we beneden de trapdeur opendoen :) Hoeven we dus weinig moeite voor te doen, haha! Hij poept ook alleen maar in zijn slaap als hij tanden krijgt of ziek is, dus dan ruikt het ook nog eens extra sterk.
    Maar ik kijk sowieso als we naar bed gaan altijd even om het hoekje hoe hij erbij ligt, hoor, dus minder sterk ruikende poep zou dan ook wel opvallen, denk ik.

14. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier dus net een gevalletje 'poepbroek tijdens het slapen'. Hij werd er zelf wakker van.. verschoond en nu slaapt ie weer.

Maar ik loop dus niet om de haverklap de kamer op om te ruiken.. Dat geeft ie zelf wel aan zoals je kan lezen.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Floor poept eigenlijk zelden in haar slaap..
    Vaak is het raak tijdens of na de laatste voeding dus krijgt ze een schone broek voordat ze naar bed gaat. Dan doe ik altijd een lag bepanthen op haar billen aangezien ze dan zeker 8-9 uur slaapt... Meestal 's morgens bij wakker worden heeft ze wel flink geplast en poept ze weer bij de eerste voeding.. Hier eigenlijk nooit rode billen en anders bepanthen erop en het is zo weg!

Als het overigens eens gebeurd als ze in bed ligt dan laat ze het wel weten haha...

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Echt wakker er voor maken nee. Ze komt meestal gelijk zelf er achter aan als ze een poepbroek heeft ze heeft daar z.n hekelaan haha.

dus optie midden weg.

Tot nu toe geen kind dat last heeft van haar billen. maar daar kan natuurlijk verandering in komen. We zien wel.

17. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja ik verschoon hem meteen zodra ik hem ruik. Ik kijk savonds voordat ik naar bed ga altijd nog even bij haar, en 1 keer in de zoveel tijd heeft ze een poepbroek, die verschoon ik dan meteen en dan slaapt ze lekker door. Het lijkt me niet echt fris om je kindje in een poepbroek te laten liggen. Tenminste niet voor een hele nacht, een uurtje zou misschien nog wel gaan..

18. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het merk verschoon ik 'm wel, zo weinig mogelijk licht aan en in bed laten liggen. Als ik z'n speentje in z'n mond doe slaapt ie meestal wel een soort van door en merkt er dus weinig van.

19. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Dit kwam toevallig gisteravond voor het eerst voor. Wij wouden op bed en ik ging nog even kijken bij Puck. Je kon het al ruiken, een poepbroek, tja en dan. We hebben besloten om te gaan verschonen anders zou hij nog de hele nacht in zijn poep liggen. Niet fijn voor zijn kontje natuurlijk. Hij werd wel even wakker, rekte zich wat uit, lachen naar papa en mama natuurlijk. Toen het klaar was weer in bed gelegd en meneer sliep meteen verder. Ik zou mijn kleintje toch niet met zo'n vieze broek laten liggen.

20. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Voor de nacht verschoon ik het wel ja als ik het ruik.. Maar niet voor een slaapje overdag hoor. Maar Jayden wordt er dus wakker van..

Deel Deze Pagina