Hihi, zeker die strip waarbij Catootje vraagt naar de hond van de buren of dat Jan zijn koosnaampjes noemt
Mijn oma had vroegen een hekel aan het woord poepen. Vanhaar moest ik drukken zeggen. Zeg nog steeds poepen. Drukken doe je op een knopje haha
Ahja! Of "een drukje gedaan!" Ene wat? En hier... Heet dat ding waar je uit plast gewoon een plasser. Zowel bij dochterlief als bij papa zegmaar. Al vind ze piemel wel een geweldig woord dus bij tijd en wijle rent ze lachend door het huis "papa heeft een piemel! Papa heeft een piemel!" Nouja.. Dat lijkt me prima.. Dat papa een piemel heeft
Als onze oudste wakker is netjes 'poepen'. Als we met zijn tweeen zijn (bijv. savonds) word het al snel 'schijten' of 'kakkeh'.. lol Wij doen dat overgins meer vanuit onze rare humor, niet omdat we zo (aso) praten de hele dag door ofzo.
Haha, wat een zinloos topic, heerlijk!! Hier ook gewoon "poepen" als het om de kinderen gaat. Als ik zelf moet dan zeg ik gewoon niks. Ik ga naar de wc en wat ik daar doe gaat niemand wat aan ik hoef het van mn man ook niet te weten, al denkt die daar anders over. Als hij moet poepen dan moet de hele wereld dat weten! Ook zegt hij dingen als: even een stuk uit mn rug drukken, "er drukt wat tegen het katoen" of even kleien" GAVERDEGADVER!!! AFKNAPPERRRRR!!! Snap sowieso mensen niet die dit soort info moeten en willen delen met een ander!! Mn schoonmoeder zegt altijd "drukken", netjes bedoeld, maar vind dat stukken ranziger klinken dan gewoon poepen. "Een hoopje" doen, doen alleen dieren en "schijten" vind ik aso woord, net als n**ken ipv vrijen.
Ik snap niet zo dat mensen er van die rare woorden voor verzinnen. Bv. om zo beleefd mogelijk over te komen of juist "grappig", net zoals mijn zus bv... Die heeft het dan over 'een fax uit Darmstad ontvangen'. Wat is er mis met gewoon noemen zoals het heet.
Inderdaad: drukken doe je op een knopje, ken het niet als zijnde poepen. Hoorde laatst ook iemand trouwens zeggen: ik kon niet afgaan. HUH?? Afgaan is blunderen, maar poepen????? Of je moet per ongeluk naast de pot gepoept hebben ofzo??!! Bips vind ik ook zo walgelijk netjes, hier gewoon billen. Piemel=piemel of plasser en bij mn dochter noemen we het spleetje of plassertje.
@ Vlamingen, als poepen iets anders betekent bij jullie (en ja ik weet wel wat), waarom dan eigenlijk 'ka ka'?
denk omdat het makkelijk uit te spreken is voor kindjes. volw zeggen echt niet dat ze kaka gaan doen hoor. Meer kakken, schijten, groot wc ed.
Wat een supertopic weer, haha. Hier zeg ik altijd (als ik het meldt) dat ik ga plassen of naar de wc ga. Dan is het dus poepen. Maar dat zou ik mijn kinren dus ook zo len. Vroeger idd drukken.
Ik zeg gewoon poepen, voor mijzelf en ook voor mijn zoontje. Mij schoonmoeder zegt altijd "drukken" en ik krijg de kriebels van dat woord!!
Mijn moeder werkt op een overblijf op de basisschool en op een keer zei een kindje tegen haar dat hij moest 'moppen'... Ook zo'n raar woord voor poepen. Mar je moet niet te vaak poepen achter elkaar zeggen, want dan klinkt dat ook heel raar
Bij de kids poepen, anders begrijpen ze het toch niet. Ik werk in de zorg ik vraag meestal, moet u nog drukken? Meestal word ik dan scheef aangekeken van wat zegt ze nu? En vraag ik moet u nog poepen? Meestal is dan het antwoord nee of ja En in rapportages is het dan ontlasting of defeaceren