ik zeg niet wat ik juist ga doen op de wc maar tegen de kinderen zeggen wij inderdaad :moet je nog kaka doen?in het ziekenhuis moet ik vragen aan de mensen of ze al"naar de grote koer zijn geweest"vind ik zo belachelijk.alsof zo'n ziekenhuiskoer zo groot is maar kakken en schijten zijn verboden woorden bij ons thuis.en poepen,tja dat zeg je ook enkel als je een beetje een rare bent en dat betekend dan vrijen. ik had zo'n mopje gezien op facebook en dat was over vlamingen die in nederlandse ziekenhuizen gaan werken en die dikke vlaamse zuster stond klaar om op een patient te meppen toen de nederlandse zuster net op tijd binnenkwam en riep:nee!hier betekend poepen iets heel anders!
Ik heb het nooit over poepen, voel de behoefte niet om het daar over te hebben Maar als het moet, ja dan spreek ik over poepen. Mijn stiefvader noemt het ontlasten, vind ik zo irritant :')
Kakken schijten poepen noem maar op... Moest wel lachen... vroeg laatst aan zoon. Waar is papa. Papa op wc skijten weet het ... niet goed maar moest er stiekem wel beetje om lachen
En 'poep' betekent toch billen/kont in het Vlaams? (Nu we toch bezig zijn...) De broer van een vriendinnetje van me vroeger had het altijd over 'bannen', ook zo raar.
Een poep is inderdaad de billen . Poepen spreken wij anders uit Julie zeggen poeeeepen wij poepen echt kort uitgesproken .
Hihi Mja ik ga zelf meestal gewoon naar de wc zonder te vertellen wat ik er ga doen Maar met dochterlief gebeurt het weleens natuurlijk. Plus dat ze helemaal into de poep en pies grapjes is Ze heeft er zelfs een leuk liedje over... (Bij voorkeur zo hard mogelijk...) "Plas, poep, pies! Das pas vies!" En dat dan 300 keer herhaalt op vol volume (Nahja.. Meestal zijn we het ruim voor de 300x wel zat )
Mijn moeder is ook zo'n persoon die in geuren en kleuren gaat vertellen wat ze van plan is te doen op de wc... Zo irritant vind ik dat! Wil eigenlijk niet dat mijn dochter dat overneemt, maar nu vindt ze het normaal omdat oma dat ook doet.
Gewoon poepen... Niks geen drukken, nr. 2 etc. En heel kinderachtig zeg ik ook weleens tegen mijn dochters; oeeeee stinkiewinkie! Waarop ze dubbel liggen van het lachen. ( ja ik ben zo'n irritante moeder doe meebrabbelt haha)
Gewoon poepen ! Wel zo duidelijk voor het kind. Straks is je kind ergens en zegt hij/zij tegen de oppas. Ik moet een hoopje doen haha. Geloof niet dat iemand dan snapt wat hij/zij bedoeld.
Gewoon poepen. Mij zoon zegt "oh, er komt een poepje aan" Oma is Vlaamse dus het duurde even voor ze doorhad wat hij bedoelde met "ikke poepen!" sowieso een misverstandje want toen oma zei "efkes op uw poep zitten" was het antwoord "Bah, vies!"
ik werk in de thuiszorg en daar verteld een man elke dag trouw dat zijn vrouw die ochtend een bolusje gelegd of gedraaid heeft... Jakkie.....
mijn kinderen noemen het meestal plassertje, dat hebben ze er zelf van gemaakt....een dochter heeft het ook een tijd haar voorkontje genoemd en haar achterkontje
Ik vraag meestal of er nog ontlasting moet komen..... dat gaat meestal goed.... Ik had een bewoner die altijd helemaal in paniek ging gillen : Hij piest Hij piest Hij piest ( dementerend) als haar plas kwam.....