poepen in het vruchtwater

Discussion in 'Zwangerschap' started by missX, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    ik vraag me af kan het ook voorkomen dat een kindje in het vruchtwater poept zonder dat je dit merkt? Dus als je (nog) geen vruchtwater verliest?

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ja hoor.

Dochterlief werden vliezen in ziekenhuis gebroken, meconium houdend vruchtwater wat eruit kwam.

Toen ze onderzocht werd door de kinderarts zei die dat ze waarschijnlijk al 1 week eerder erin had gepoept, omdat haar navelstreng helemaal groen was hihi, recycle poep! ieuwh....

Daar kunnen ze dus misselijk van worden, daarom moet je in ziekenhuis bevallen...met nog wat andere redenen geloof ik.

maar ja het kan dus!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    een week van te voren al??
    Ik meende dat dit altijd gevaarlijk was... omdat wanneer je vliezen zijn gebroken en ze zien dat er gepoept is, dan is er toch gelijk haast??

4. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    ik vroeg me dus eignelijk af of het, voordat je vliezen breken of gebroken worden het ook kwaad kan voor de baby....maar blijkbaar niet als jouw baby er al een week in heeft rondgezwommen??

5. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
  6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    jawel kan wel kwaad...bacterien he...

Maar blijkbaar bij ons meisje niet...de arts zei me, ze heeft het waarschijnlijk benauwd gehad en dan lozen ze meconium...en zei heeft dat al eerder gedaan voor bevallen.

Vaak benauwd of angst bij bevallen...daarom moet je naar ziekenhuis...

Misschein anders er eens op googlen hoe het zit..ik weet het ook niet..weet alleen uit ervaring dat dat de arts zei...en dat ze idd een groene navelstreng had (en die hoort niet groen te zijn hoor.....) hihihi

7. Linny79

Linny79 Lid

Mar 6, 2010
    24
    0
    0
    Volgens mij is het zo dat waneer een kindje in het vruchtwater poept hij/zij het even niet lekker heeft/in nood is. Het is dan idd zaak in het ziekenhuis te bevallen, want de kans dat er iets met het kindje is is dan groot. Dat kan bv zijn dat de navelstreng om het nekje zit ofzo.
    Mijn zoontje had ook in het vruchtwater gepoept, gelukkig was alles na de bevalling goed en kreeg ik hem vrijwel meteen op mijn borst gelegd.

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    mijn dochter had ook in het vruchtwater gepoept en bleek ook al minimaal 3 dagen oud te zijn...
    kon bij ons ook geen kwaad, maar helaas voor mij geen thuis bevalling, omdat er meer kans is dat je kindje het in de longen oid heeft gekregen moet je dan verplicht naar het ziekenhuis...
    maar statistisch gezien gaat het veel vaker goed dan fout!

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Was bij mij ook zo, ws ong 24 uur van te voren.
    KAN wel kwaad, maar hoeft niet perse hoor. Het is vooral niet de bedoeling dat ze het doorslikken, dan kan het in de longen komen. Maar zelfs dan is er nog wel iets aan te doen...

10. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

Mar 7, 2010
    179
    0
    0
    Mijn dochter en zoontje hebben het beide gedaan.
    Voor beide dus in het ziekenhuis bevallen(wat ik sowieso zelf al wilde-niet medisch).
    Ze doen dat omdat ze om wat voor reden dan ook zich even niet prettig/benauwd voelen, meestal tijdens de bevalling.Bij mijn zoontje ging het bijvoorbeeld erg snel allemaal, dat vond hij blijkbaar niet zo prettig en daarom heeft hij in het vruchtwater gepoept.Vlak voordat hij eruit kwam, heeft hij een grote slok meconium houdend vruchtwater ingeslikt en hij was daarom erg misselijk en wilde daarom niet aan de borst, maar gelukkig hebben ze de eerste 24 uur genoeg reserves om weinig tot niets te drinken.

Share This Page