Poepen is een bevalling!

Discussion in 'Gezondheid' started by bagheera, May 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tassie wat vervelend dat dit een chronisch probleem is voor je! Kan me je angst wel voorstellen. Ik heb zelf een blaasprobleem en in de afgelopen twee jaar zn dertien blaasontstekingen gehad wat ook erg pijnlijk en naar was (ook niet van wc afkunnen). Gelukkig nu in mijn zwangerschap totaal geen last van! Wat een verademing.. Hoop dat jij ook snel zwanger mag zijn!

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wat ook goed helpt om aambeien te voorkomen of te verlichten is vaseline op je anus smeren wanneer je aandrang voelt.
    Zo'n harde klomp ontlasting glijdt dan veel makkelijker naar buiten en je bloedt minder of zelfs helemaal niet meer.

3. jessy100

jessy100 Actief lid

Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Praat veel met een collega,

En die is af en toe zo bang, dat ik een halve pauze de wacht houd bij haar.

en die is al bevallen, maar dat is met haar stoelgang niet te merken.

zelf vind ik vasline beter dan middeltjes, de kans dat je luie darmen krijgt is zo groot.

4. sorien

sorien Actief lid

Apr 3, 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    hmmm wat ik nu ga zeggen klinkt heel fout!
    Maar wat je kunt doen is bij de apotheek een grote spuit halen.
    Die vul je thuis met water op lichaams themperatuur.
    en dan ga je op je rug liggen en stop je de spuit in je kontgat..
    Dan spuit je voorzichtig!!! de spuit leeg en probeer het zo lang mogelijk vol te houden! het klinkt super maf wat ik hier getypt heb maar het helpt echt! en het kan geen kwaad voor je darmen want er komt alleen water in...
    deze tip heb ik ooit eens van mijn oude huisarts te horen gekregen en ben hem nog steeds enorm dankbaar! aangezien ik sepastische darmen heb is dit de ideale uitkomst..

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Pffff ook voor mij is dit helaas een heel bekend onderwerp. Bij mijn eerste bevalling vond ik dat en dat ik gehecht moest worden gedeeltelijk zonder verdoving nog erger dan de hele bevalling.

Nu ben ik opnieuw zwanger. Heb het een keer zo erg gehad tijdens deze zwangerschap dat ik op de wc zat en het gewoon totaal verkeerd liep. Het was nog erger dan een bevalling zelfs. Ik zat op de toilet en het kwam er maar gedeeltelijk uit. Ik heb geprobeerd de ontlasting verder eruit te krijgen maar het ging gewoon niet meer. Mijn lichaam was uitgeteld en ik verging van de pijn. Uiteindelijk omdat het gewoon echt vast zat de rest van mijn ontlasting met mijn handen eruit gehaald. Het zat namelijk halverwege vast dus kon er gelukkig wel gemakkelijk bijkomen. De hele week heb ik het geweten. Had aanbeien van hier tot daarginder. Wat ik ook deed: zitten/liggen/staan/lopen het maakte niet uit. Met alles verging ik van de pijn. Ik had een soort vaseline creme en nog een plantaardige die ik ook na mijn bevalling had gekregen met pillen erbij, gebruikte laxeermiddel, at pruimen, zat om de 8 uur aan de paracetamols, begon smorgens met een glas warm water maar heb toch echt een week pijn geleden waarbij niks leek te helpen. Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter met me.

6. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje ruby wat een nare ervaring! Zou me kapot schrikken. Hoop dat het bij deze keer blijft.

7. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    @bagheera: dat was het zeker. Hoop het ook maar denk dat ik na mijn bevalling wel weer met hetzelfde zou zitten:s

8. jessy100

jessy100 Actief lid

Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ruby,

We duimen voor je dat je dat niet krijgt.

Lijkt me zo naar om te hebben.

Groet

Jes

9. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    ik zeg altijd peopen is goeie oefening voor de bevalling lol ..

10. jessy100

jessy100 Actief lid

Dec 13, 2010
    181
    13
    18
    NULL
    NULL
    je zegt het alsof je er ervaring mee heb haha.

Share This Page