Nog een (beetje onsmakelijke) tip: ga liggen in een leeg bad of op bed met een onderlegger onder je billen. dan zet je minder druk op je bekkenbodem bij het persen en gaat het makkelijker.
Niet beginnen met lactulose etc jo! Probeer eerst kiwi's op een nuchtere maag en pruimen (gedroogd of vers, maakt niet uit). Verder veel vezels en veel drinken. Laat de natuur z'n gang gaan! Er zit inderdaad wel een restrictie op het aantal dagen niet poepen, het kan zijn dat de vk je een klisma geeft.
De dag na de bevalling gepoept en ging hartstikke goed, geen pijn alleen vond ik het wat spannend. Daarna ook gewoon weer om de dag eigenlijk Zou wel uitkijken met middeltjes, dat je lichaam er niet gewend aan raakt. Zou eerst natuurlijke producten proberen. Succes!
Ik ben op maandag bevallen en geloof dat ik vrijdags voor het eerst gepoept heb. Gelukkig was dat best dun dus kwam het er redelijk makkelijk uit. Ik nam daar ook echt de tijd voor en liet het er zonder veel mee te persen uit glijden. Ik heb altijd wat last van obstipatie dus was ook erg bang voor pijnlijk moment. Paar weken later bleek in aambeien te hebben waardoor het poepen alsnog pijnlijk werd. Het prikte ook zoals jij omschrijft. Ik heb daar toen bij Drogist Sperti voor gehaald. Werkte goed. Succes
Haha nu voel ik me echt raar. Ik moest 2 uurtjes na mn bevalling al heel nodig. Het zweet brak me uit van angst, maar t kwam goed.
Hier ook na 6 dagen pas weer naar de wc geweest met behulp van microlax. Echt een minuut nadat het was ingebracht moest ik naar de wc! Werkte prima dus! En inderdaad, met wat wc papier tegendruk geven aan de hechtingen.
ik heb vanaf dag 1 lactulose genomen, flink aan de diarree gegaan (heerlijk ) en dat een week lang gedaan tot ik het vertrouwen had dat ik zelf kon gaan poepen (de pijn was toen een stuk minder geworden na een week) en lactulose langzaam afgebouwd. Het spul werkt na 1 tot 2 dagen. succes want het is spannend in het begin! Als je klachten hebt zoals buikpijn kan je misschien meer gebaad zijn met een ander middel en moet je even contact opnemen met huisarts, anders kan je lactulose eerst proberen.
Nou na maandag is er niks meer gebeurd. Gisteren is de verloskundige geweest en heb het met haar besproke. Die raadde me aan om vandaag de huisarts te bellen voor movicolon. Ik eet veel vezels, activia etc maar er komt niks, op een hoop lucht na. Ze vind dat het nu echt te lang gaat duren, dus er moet wat aan gebeuren. Ik ga er zelfs echt voor zitten, zit ruim een half uur maar niks. Geen drang geen druk gewoon niks.
Gelukkig is het gelukt. Ik moet sowieso altijd maar heel weinig , en na mijn bevalling lukte het ook niet. Ik moest op mijn laatste kraamdag echt gepoept hebben anders klysma. Naja die heb ik dus gehad daarna kwam het in mijn eigen ritme weer op gang gelukkig. Succes !!