Poepen op commando?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaVanNina, Sep 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bijzonder hoor!

Hier zou het denk ik echt niet werken..meneer poept echt op de raarste momenten en ik heb echt maar zelden een signaal gekregen dat ie bezig is (behalve een paar keer een rood hoofd ;))

Hij zit gewoon rustig te spelen of naast je...en hij is druk aan het rennen en ineens stinkt het! Hahaha!

Ik denk ook trouwens niet dat een vieze luier kwaad kan hoor..ja oke..je moet hem geen uren om laten zitten...maar dat snapt toch hopelijk iedereen wel!

1 van de junibaby's wilde zelf niet poepen in een luier...het deed het gewoon niet! en die gaat dus als een poosje op het potje. Maar die geeft het iig wel zelf aan..dat vind ik wel belangrijk!

Als we bij Finn gaan beginnen en ik merk dat hij het niet snapt of het niet fijn vind is het jammer...maar voorlopig mag ie nog lekker een luier!

2. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik vind het eigenlijk ook wel een klein beetje sneu. Zo'n klein kindje en dan al zo "afgericht" worden. Mijn mannetje poept de ene dag niet en de andere dag 5 keer, zou een leuke bedoening worden als ik dit wilde proberen. Maar dat wil ik niet, ik laat mijn kind gewoon lekker poepen als hij moet :D

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ben het hiermee eens. Dit lijkt me niet echt gunstig op lange termijn en ik vind het ook een beetje spijtig om te lezen dat baby's op zo weinig manieren nog écht baby mogen/kunnen zijn...

4. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Wij noemen zijn rood hoofd POOPIE FACE :D
    Heb er zelfs een foto van whaha
    Even kijken of ik het verkleint krijg :D

5. girl21

girl21 Niet meer actief

haha erg grappige, maar ow zoow overduidelijke foto !

6. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    het is echt niet lullig bedoeld maar ik moet echt lachen om dit topic. Ik krijg gewoon echt van die filmpjes in mijn hoofd

(ben ook een beetje melig)

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ten eerste, je moet doen waar jij je goed bij voelt ;), maar...

ik trok eerlijk gezegd ook een raar gezicht toen ik dit las! snap het eerlijk gezegd ook niet goed. het kan toch geen kwaad om in een luier te poepen, nogmaals je moet ze er geen uren in laten liggen, maar dat snapt iedereen. zo bouwt ze toch ook geen weerstand op?
    sowieso af en toe het idee dat kinderen te hygiënisch op gevoed worden. (sommige gaan 2 keer per dag onder de douche, mogen het liefst niet buiten spelen, want dan raken ze vies, en dan raar staan te kijken dat ze vaak ziek en verkouden zijn...) maar nogmaals iedereen moet doen wat ze zelf vinden.... maar ben het wel eens met wat sommige zeggen... ze mag toch baby zijn? en hoop echt dat het geen problemen in de toekomst gaat geven voor je.;)

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik vind de reacties van sommigen een beetje vreemd. Het lijkt wel of sommigen jaloers zijn.
    Waarom zou een kind wat vroeg zindelijk is (of als de ouders vroeg bezig zijn met zindelijk maken) geen baby mogen zijn?
    Respect voor de topic-startster en knap van haar dochter en ik hoop dat ze met 18 maanden zindelijk is. Scheelt een berg luiers!

9. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik vind jou reactie vreemd, je bent het ergens niet mee eens en meteen ben je jaloers? Vroeg zindelijk en je kind met 4 maanden op commando laten poepen zijn mijns inziens wel heel verschillende dingen. Mij boeit het helemaal niets wanneer mijn mannetje zindelijk word, dat komt vanzelf, als hij er klaar voor is, van mijn part pas op zijn 10e!
    Het gaat ook niet zozeer om het zindelijk gedeelte, maar wel om dat het er op lijkt dat het kind afhankelijk word gemaakt van moeders toestemming om iets compleet natuurlijk te doen.

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    mee eens

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het ook een beetje raar, waarom moet een baby van 4 maanden op commando poepen? En wat vind je er vies aan dan?
    Toen mijn dochter 4 maanden was kreeg ze alleen bv en 6 poepluiers per dag, dus dat was zowiezo niet goed gegaan. Maar ik krijg wel een beetje een vreemd gevoel bij dit verhaal..

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind dit heel vreemd... om daar op zo een manier mee bezig te zijn, idd wat sommige schrijven, hoe zal dat later gaan?

mijn dochter heeft ook heel lang gehad dat ze op een bepaald tijdstip elke dag hetzelfde poepte. Maar op een gegeven moment was dat anders. Dus misschien is dat het wel en dus niet op commando.
    Ik weet dat infant potty training bestaat maar ik weet ook dat heel veel onderzoeken bewijzen dat dit niet werkt. Ja, alleen als je heel erg op de signalen van je kind let dan weet je wanneer ze gaan poepen of plassen maar ze houden het niet op zeg maar.
    Ik vind het leuk dat jij het gelooft, maar ik geloof absoluut niet dat je een baby van 4,5 maand zoiets kan leren...

13. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je geeft je kind dus met de paplepel in dat poep vies en onhygienisch is en iets is om vreselijke afschuw voor te hebben en dus op commando geloosd moet worden. dat wordt nog wat als ze een keer ziek wordt en diaree krijgt als ze 2 of 3 is. dan zal ze volslagen in paniek raken zeker. of een keer bij fam gaat logeren of in het ziekenhuis terrecht komt of naar school gaat om maar wat dingen te noemen.en om over op de wc te leren poepen nog maar te zwijgen. ik zie jou al zitten met je hand op je buik ernaast tot ze weet ik hoe oud is. ik vind het nogal ver gaan eerlijk gezegd. een beetje obsessie achtig.

14. MamaVanNina

Sep 1, 2010
    40
    0
    0
    Student pedagogiek (afstudeerfase)
    Amsterdam
    #34 MamaVanNina, Sep 2, 2010
    Last edited: Sep 2, 2010
    Ik wist wel dat mijn verhaal verschillende reacties uit zou lokken, maar daar is het ook een forum voor natuurlijk. Iedereen is geheel vrij om een mening te hebben en die te geven. Ik sta daar verder ook gewoon voor open en gaf zelf al aan dat het voor velen waarschijnlijk wel heel absurd zou klinken.

Heb alleen wel het idee dat een aantal mij misschien toch een beetje verkeerd begrepen hebben. Allereerst is het nooit mijn intentie geweest - en nu nog steeds niet - om mijn kindje zo vroeg mogelijk zindelijk te krijgen. Dat komt wel als ze daar zelf aan toe is en haar lichaam daar ook klaar voor is. Het is ook niet zo dat ik een vorm van smetvrees heb (integendeel zelfs). Zoals ik eerder ook al schreef; ik ben totaal geen fan van schoonmaken en doe eigenlijk alleen het broodnodige in het huishouden. Nina doen we om de twee dagen in bad (of mee onder de douche). Vaker vind ik niet nodig, want wat wordt zo'n baby nou vies? Zeker als ze ook nog niet eens in haar luier poept... ;)

Poep vind ik wel gewoon echt vies. Het is ook echt vies, het is een afvalproduct van het lichaam. Baby's kunnen er niet voor niets flinke luieruitslag van krijgen, als hun huid er te lang en te vaak mee in contact komt. Echter, als Nina bij mij aan het poepen is, trek ik geen vieze afkeurende gezichten ofzo. We maken er gewoon een gezellig moment van en ik ben van mening dat ze zo leert, dat poepen de normaalste zaak van de wereld is.
    Luiers zijn er alleen niet altijd geweest, eigenlijk is het gewoon tegen onze natuur in om een baby een luier om te doen.... Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze ook reuze handig en Nina draagt ze dus iedere dag, maar er zijn nog altijd zoveel landen waar het gebruik van luiers helemaal niet voorkomt.

Hoe doen zij dat dan?

In China bijvoorbeeld, daar dragen baby's geen luier, maar een broekje met een soort scheur. Ze worden op de arm gedragen en als de ouder een bepaald teken herkent, dan wordt de baby even opzij gehouden met de beentjes wijd, zodat een en ander gewoon op straat valt.

Bij ons is dat niet gebruikelijk en ik moet er zelf ook niet aan denken om het zo te doen, maar het is gewoon even een voorbeeld hoe het hedendaags nog steeds op veel plekken in de wereld gaat. Zijn die kindjes dan ook geen baby meer? Worden zij niet zindelijk? Of poepen zij dan de rest van hun leven op straat? Dacht het dus niet! Wat ik doe komt eigenlijk een beetje op hetzelfde neer, alleen ik hou het binnenshuis. ;)

Ik push mijn kindje verder helemaal niet, ik doe het alleen wanneer ik haar signalen zie. Gebeurt er niks, dan wacht ik nog even en kroel ik lekker met haar. Niks gaat op een dwingende manier, mijn meisje geniet zelfs zichtbaar van deze knuffel momenten. Duurt het me te lang, dan kleed ik haar weer aan en proberen we het na een uurtje nog eens. Poept ze in de tussentijd toch wel in haar luier, dan is dat prima. Ze is immers nog maar een baby en heeft daar nog geen echte controle over.

Het lijkt soms alsof ik haar laat poepen op commando, maar dat is het niet echt natuurlijk. Ik ken haar lichaamstaal gewoon goed en zij kent het ritueel en snapt de bedoeling daar van. Ik gebruik niet voor niets vraagtekens in mijn topictitel en aanhalingstekens wanneer ik het over "trainen" en "poepcommando's" heb. Hiermee laat ik blijken dat mijn woordkeuze niet te letterlijk opgevat moet worden. Op de basisschool leren we al wat dat soort leestekens inhouden toch? Wanneer Nina geen signaal afgeeft, doe ik ook niks natuurlijk en wanneer papa of een ander haar signalen mist, doet ze het gewoon maar in haar luier. Daarom draagt ze in eerste instantie dat ding. ;) Alleen toevallig ben ik meestal in haar buurt, wanneer ze haar grote boodschap moet doen. Ik hoef haar niet nonstop in de gaten te houden daarvoor. Ze begint eerst een tijdje scheetjes te laten en een beetje te kreunen, alvorens ze daadwerkelijk moet. Zo hoor ik dus vanzelf wel dat het bijna tijd is.

Zelf een beetje opletten en je kind op die manier dus op een speelse, liefdevolle manier bewuster laten worden van zijn/haar signalen, kunnen echter wel bevorderlijk zijn bij het echt zindelijk worden en dat is iets waar ik wel gewoon voor open sta. Waarom niet? Maar goed, dat is dus mijn persoonlijke mening.... En werkt het niet, dan is dat niet het einde van de wereld, ik ga daar geen issues van maken hoor!

p.s. @ debby82: wij kennen elkaar trouwens, ik ben Laura (van Boris). Ik heb het er nog wel eens een keer met je over, ben benieuwd of je het dan nog steeds zo vreemd vind. No hard feelings verder hoor!! Vind het wel heel grappig eigenlijk om jou hier zo tegen te komen. XD

15. adi

adi Niet meer actief

Ik kan jouw tweede verhaal best wel volgen, alleen denk ik dat je de komende maanden voor een moeilijke taak zult staan. Haar poep en de frequentie zullen steeds veranderen bij de introductie van vaste voedsel, ze zal ooit diarree krijgen, s nachts poepen enz.en het wordt met de dag viezer ;).

Overigens als poepen bij babys niet natuurlijk was, zouden ze wel zindelijk geboren zijn. En vroegen werden babys gewoon in doeken ingewikkeld, deze werden later lekker met de hand uitgewassen. Kijk maar naar oude schilderijen waar babys op staan.
    En dat verhaal van China slaat natuurlijk nergens op :). Ik ben in China geweest en heb zat babys gezien. gewoon met kleren aan,in een kinderwagen of draagdoek, maar nooit met een gat in de onderbroek poepend op straat, kom op zeg! :) ze hebben daar super strenge winters,dan dragen ze hun babys toch niet in blote kont rond? Ik vind dit verhaal behoorlijk beledigend voor Chinese volk, het zijn geen honden.

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    he ik had niet verwacht jou hier tegen te komen ;)
    ach iedereen moet doen wat ie wil, maar mijn ding is het nog steeds niet ;) Ik denk dat het misschien nu werkt maar dat als haar ritme verandert en ze moet poepen als jij naar school bijvoorbeeld dat het dan helemaal niet meer zou werken.
    Zoals ik al aangaf heb ik veel stukken gelezen van mensen die ifant potty training hebben geprobeerd en ik kan me niet herinneren een stuk gelezen te hebben van iemand die het gelukt is.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Interessant om te lezen. Zou hier alleen niet werken, want om dit aan te leren, zouden we vaker thuis moeten zijn. We werken hier allebei 4 dagen per week en op de andere dagen gaan we ook vaak weg. Ik kan niet continu alle signalen van mijn zoon monitoren. En wat als je net in de auto zit of aan het winkelen bent?
    Ik vind het wel knap hoor, maar het kost mij te veel energie en ik vind het niet nodig.

Zo onnatuurlijk is het trouwens niet om je behoefte te laten lopen. Ooit een aap in de jungle naar de wc zien gaan? Die kijken op z;n hoogst of er niemand een tak lager zit :D

18. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    In je openingspost geef je de indruk dat je kindje poept wanneer jij aangeeft dat het mag poepen, je hebt het zelf over "op commando" poepen. Nu zeg je dat als je ziet dat ze moet, je haar luier vast uitdoet en dan wacht.
    Dus eigenlijk is er compleet niets bijzonders aan wat jij doet. Ik zag ook wanneer mijn kind moest. Ik pakte dan vast een schone luier en doekjes, en als hij klaar was verschoonde ik hem. Het enige verschil tussen jou en mij is dat jij de luier vast uitdoet en ik niet.

Maar over een paar maand als je kindje vast voedsel gaat eten word de poepfrequentie wel anders, ons zoontje krijgt het voor elkaar om stealth te poepen, geen enkel teken dat hij bezig is, maar toch ineens een volle luier. En zolang ze er niet uren inzitten kan dat echt geen kwaad.

Verder vind ik je stukjes over poepen erg grappig, ik bedoel, volwasenen poepten vroeger ook gewoon overal, scheten in een emmer die op straat gekukeld werd, is het toilet dan ook tegen onze natuur?
    En je stukje over China klopt volgens mij toch echt niet hoor!

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Beste Laura,
    ik heb je reactie gelezen. Je bent een intelligente en verbaal sterke vrouw en daarmee onderbouw je ook jouw intenties, maar nog altijd kan ik me niet vinden in jouw ´methode´. Dat wil ik je graag uitleggen (want inderdaad, we mogen het oneens zijn en ik wil je niet 'ompraten' of zo) . Dus ...

Ik vind je verhaal dus wel degelijk obsessief aandoen. Ik respecteer je mening en waardeer je uitleg, het heeft wel een en ander verduidelijkt. Tegelijkertijd vind ik je argumenten een excuus voor je intentie.
    Voordat ik ga doordraven...een fijn weekend!

groetjes
    Amber

20. MamaVanNina

Sep 1, 2010
    40
    0
    0
    Student pedagogiek (afstudeerfase)
    Amsterdam
    #40 MamaVanNina, Sep 3, 2010
    Last edited: Sep 3, 2010
    Een van mijn beste vriendinnen woont al een aantal jaar in Shanghai en een andere vriendin heeft er drie jaar gewoond. Zij hebben mij daar over verteld en als je eens op Google kijkt kun je vast ook een heleboel foto's vinden waarop het te zien is. Ik heb dit dus van meerdere mensen die in China zijn geweest gehoord. De speciale broekjes met een gat, zijn daar gewoon in de winkel te koop i.p.v. luiers!

Verder vind ik het juist een belediging naar mij toe, dat je tegen mij zegt dat ik het Chinese volk beledig. Ik heb diep respect voor de Chinezen en hun gewoontes. Dat het honden zouden zijn, zijn jouw woorden en niet die van mij! Chinezen zijn een heel wijs en oud volk. Zij zien het overigens als een belediging om hun kind in een broek/luier te laten poepen. Zij zien uitwerpselen ook als iets heel smerigs en willen hun kindje daar dus zo min mogelijk in contact mee laten komen. Ik praat geen onzin, Google is your friend!! (plus dat ik dus ook mensen ken die in China wonen, tussen het gewone volk, dat is heel wat anders dan een vakantie en wat toeristische plekken bezoeken).

nb: je hoeft op google alleen maar china, baby en pooping in te typen en je komt een immense hoeveelheid sites en foto's tegen hier over. Hier alvast een voorproefje: Infant Potty Training Diaper Free Baby

Share This Page