Ik word een beetje moe van Dean zijn 'mieren' angst. Alles wat op de grond/bank/bed ligt is een mier en dat is eng! Gisteravond in bed gillen krijsen, kom op zijn kamer, ik dacht dat minstens zijn arm was gebroken, nu hoor, meneer zit op zijn kussen, alle dekens uit bed, te wijzen naar een 'mier' (een stofje) helemaal hysterisch.... Net loopt hij naar de keuken, en de kat is aan het verharen, maar die verhaart in plukjes, ligt er dus een plukje haar van dr op de grond, weer gillen, mier mier mier! Elk stofje, haartje, kruimeltje wat hij ziet is een mier, geen idee trouwens waarom hij die eng vind, maar wat moet ik hier nu mee??
Ja hier ook hoor. Maar ook spinnetjes/vliegjes etc vind ie niet leuk. Terwijl een grote blaffende hond geweldig is. Maar wat ik vorige week gedaan hebben is vertellen dat miertjes heel erg lief zijn. We zijn samen gaan kijken naar miertjes op straat en daarbij heb ik uitgelegd dat ze hard aan het werk zijn. En dat ze een eigen huisje hebben waar ze in gaan eten en slapen etcetc. Het heeft wel geholpen, want nu wil hij wel zwaaien naar de miertjes en begint hij niet meer gelijk te stampen en te gillen als ie er 1tje ziet.
Ja hoor hier ook. Het helpt inderdaad om uit te leggen wat mieren doen, wat ze eten en over hun huisje te vertellen.
Okay, thnx voor de tips! Ga ik ook proberen... En verder maar geduldig blijven als hij bij een kruimel/haartje staat te gillen
nou hier 1 die zo reageert op pluisjes... maar dan is de angst gewoon .. pluisjes... HELP mama pluis.... Hier ook de tijd genomen om uit te leggen dat een pluisje van kleren af komt ofzo en dat het alleen maar daar ligt en dus niets doet en dat als mama gaat stofzuigen de pluisjes vanzelf weer weg gaan. En sinds dien zwaait ze inderdaad naar alle pluisjes die ze ziet..
Kris8, laatst had de kat een vogel gevangen op het balkon, dus ik had de deur dicht gedaan zodat tie buiten bleef, vloog er een veertje naar binnen. Dus ik samen met dean met het veertje spelen, helemaal leuk, totdat ik het veertje op hem blies, huilen! Maar ik denk dat het dus beetje leeftijd gebonden is, gezien de leeftijd van jullie kids...
inderdaad alle miertjes vrolijk gedag zeggen en uit zwaaien. Hier ook een meisje dat vorig jaar erg bang was voor mieren en andere kleine beestje, nu pakt ze ze op en laat ze de mieren over haar handen lopen.
wat ook helpt is een dvd ofzo over mieren en insecten bekijken (kan je bij de bieb wel lenen) en insecten setjes kopen in speelgoedwinkel, van die grote plastice nep insecten. dit werkte bij mijn zoon goed, die was panisch voor Bijen en Spinnen