Hoi Dames, ik zal me even opnieuw voorstellen in dit topic, ben hier lang niet geweest (dit onderdeel toch niet) Aangezien mijn zoontje al 19 maanden is en hij zich goed duidelijk maakt lukt het me allemaal wel een beetje alleen en ben ik met hem zeer zeker van mezelf! afgelopen woensdag 9 juni ben ik bevallen van een flinke dochter Eline. op 2u tijd (vanaf de eerste wee tot de bevalling zelf) is ze geboren. ze is 53cm en weegt 3.465kg! bij mijn zoon had ik het erg moeilijk met borstvoeding en ben ik na 2 dagen gaan kolven (tepelkloven) ook nu heb ik hier weer last van, van de kloven bedoel ik. maar met behulp van tepelhoedjes loopt het toch als een trein! tis ff pijnlijk bij aanleggen maar dat zal snel beteren door de hoedjes! wel heeft mijn dochtertje ongeloofelijk veel last van krampjes enzo... tis nu allemaal weer wennen en zoeken, welk huiltje betekend wat... ben weer erg onzeker... bang dat ze te weinig eten krijgt... dus leg ik haar opnieuw aan waardoor ze weer gewoon gretig drinkt... waardoor ze wss weer te veel in haar maagje heeft en erge krampjes krijgt,.... tis allemaal weer ff zoeken! nou, tis weer een heel verhaal geworden zie ik jullie zullen me hier wel vaker tegen komen nu
Allereerst gefeliciteerd! Volgens mij moet je bij een tweede kindje weer net zo zoeken als bij de eerste (ik heb nog geen ervaring, heb er pas net eentje). Maar het komt vast goed, volg je gevoel. Volgens mij kunnen baby's de eerste tijd toch gemakkelijk krampjes hebben, ze moeten wennen aan het 'drinken buiten de baarmoeder'.
Darmkrampen maakt dat ze inderdaad gretig weer pakken omdat zuigen helpt met de pijn. Helaas komt het door de melk en die stoffen dat het zeer doet omdat haar lijfhe nog moet wennen aan voedsel verteren. Ik heb de eerste weken een beetje om de 3 uur aangehouden om te voeden en dan dronk ze 20 minuten flink en goed door. Als je het moeilijk vind omdat je het niet zo goed in de gaten kan houden zou ik elke week naar het weeg uurtje gaan bij het cb. Ook 6 plasluiers en een tevreden kindje zijn een meter Tegen darm krampen kunnen middeltjes als infacol enzo heel goed helpen.
sorry, met flinke dochter bedoelen wij in belgie: een Brave dochter haha, tis net 10minuten over de grens dat wij wonen maar je ziet wat een verschil tis inderdaad gewoon een mooi gewicht, niet te groot, niet te klein het begint steeds beter te gaan met de krampjes. ik haal morgen venkelthee, dit helpt ook heb ik mij laten vertellen... njah, tis het proberen waard. mijn zoontje kreeg sinababy tegen de krampjes, maar had niet de indruk dat dit erg hielp. wat nu wel helpt is een warme kruik tegen haar buikje aan te houden na een voeding ze heeft heel erg goed geslapen vannacht trouwens ben heel trots op der! van 11u tot half 4 en dan weer tot half 8 best netjes voor een eerste nachtje thuis vind ik!