poepen tijdens bevalling??!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pip1986, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Pfff...en OF ik gepoept heb! hahaha... of mijn leven ervan afhing :D
    Ik had het niet door en rook het ineens... ik schaamde me dood! En het ging maar door en door, voor mijn gevoel was het echt zo'n olifantenhoop. En die zusters maar vegen, en ik maar: sorry, oh wat erg, sorry, sorry! :)
    Maar ja je kan er niks aan doen he...

2. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Ja hoor hier ook, bij de eerste niet maar dat had ik bij de 2e wel ingehaald.
    Ik zat al op de baarkruk en ik schaamde me dood en t stonk blegh!!:)
    Heb maar even gevraagd of ze die po weg wilden halen anders moest ik ook nog spugen haha(ik kan er nu om lachen maar toen vond ik t echt heeel erg)

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    nee joh, laat je niks wijsmaken!
    Je poept echt niet tijdens de bevalling...
    Je laat ook geen urine lopen hoor en vruchtwater is maar een paar druppeltje, dit loopt er keurig uit en is makkelijk op te vangen. Weeen zijn totaal niet pijnlijk, vloeken doe je ook niet en je kan er heus wel voor zorgen dat je haar keurig opgestoken blijft zitten. Zweten vind ik ook altijd zo'n onzin, phoe.. totaal niet nodig! Net als dat persen, soms gaan mensen zo hard persen dat ze een rood hoofd krijgen, gespongen adertjes in de ogen of nog erger... aambeien! Hoeft helemaal niet, gebeurd alleen in films.
    Je kindje komt er trouwens ook heel schoon uit hoor, die hoef je eigenlijk niet eens te wassen.. uitgelopen make up kun je simpelweg opvangen met waterproof mascara en scheren kun je nog wel tijdens de weeen doen.
    Ik vind het echt zo raar dat mensen er bij een bevalling soms bij liggen alsof ze aan het bevalling zijn.... totaal niet nodig en niet charmant. Wat moet dat wel niet raar lijken of foto's!

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ik kan met beide kindjes niet herinneren dat ik gepoept heb maar ik heb zelf als kraamverzorgster gewerkt en bijna elke vrouw poept wel een beetje, ook de vrouwen die zeggen niet gepoept te hebben. Er komt gewoon altijd wel wat mee met het persen, maar ze zijn daar zo op ingespeeld en vegen dat zo snel en vakundig weg dat je dat vaak helemaal niet merkt.

Overigens, heb ik met beide kinderen en complete zee van vruchtwater veroorzaakt. De verloskundige zat onder het bloed en vruchtwater. Er komt meestal wat wat druppels urine mee en tussendoor lag ik over te geven. Bevallen is nou eenmaal niet iets wat het mooiste in je naar boven haalt en boeie...
    Je zet een kind op de wereld, je lichaam neemt het totaal van je over en het is brok natuurlijk geweld. Laat het lekker gaan, laat gebeuren wat er gebeurd en vertrouw op je lichaam. Als je er over in gaat zitten belemmer je alleen maar de bevalling.
    En ik moet de verloskundige nog tegen komen die nog nooit een poepende bijna moeder in bevalling heeft meegemaakt!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    *zucht* wat heb ik toch fout gedaan?;)

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik was er ook heel erg bang voor, maar tis wel een teken dat je de goeie kant op perst, ik heb uiteindelijk ook wel gepoept, maar dat halen ze zo snel weg, dat je het ook meteen weer bent vergeten

7. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    ja hoor gedaan, beide keren, heel normaal hoor

8. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hier ook hoor, wat wil je dan als je aan het persen bent!?! En geloof me, het kan je echt helemaal niets schelen. Je bent dan wel met iets anders bezig dan met het niet willen poepen hoor.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik had een waanzinnige diarree aanval en toen ik opstond om af te vegen (ja lekker he die details ;)) braken mijn vliezen. Niet gepoept tijdens de bevalling want er zat niets meer in :)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier wel 2 keer en iedereen die zegt dat het je op dat moment niet kan schelen, nou het kon mij dus wel schelen. Ik schaamde me dood, ook al weet ik dat het erbij hoort. Gelukkig gingen ze er discreet mee om, alles werd direct weggehaald. Had vantevoren tegen mijn man gezegd dat hij daar nooit meer iets over mocht zeggen, heeft hij tot op de dag van vandaag niet gedaan gelukkig haha.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dankjewel voor deze oppepper... een hele opluchting!! :D :D ;)

12. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha wat een geweldig topic is dit!! Echt hilarisch! :D
    Maar goed, hier dus ook wel een beetje gepoept. Ik was er van tevoren ook echt panisch voor en was dus ook heel blij dat ik voor de bevalling nog naar de wc was geweest. Helaas bleek er toch nog een klein restje in m'n darmen te zitten ;) :p Gelukkig wordt het wel heel discreet weggeveegd en merk je er zelf amper iets van. Bij de eerste perswee had ik ook een klein scheetje gelaten :) dat vond ik ook echt heel gênant maar je kunt het gewoon niet tegenhouden. Ik ben altijd ook heel preuts geweest maar ik moet zeggen dat dat na de bevalling echt compleet veranderd is en dat heeft zijn redenen:
    - Tijdens zwangerschap: wekelijks met je blote billen bij de gyn op tafel, getoucheerd worden.
    - Tijdens bevalling: scheten laten, kotsen, poepen, katheter om blaas te legen, bloedverlies, liters vruchtwater verliezen, oergeluiden bij het persen, gewassen worden door vpk.
    - Na bevalling: dagelijkse controles van hechtingen, spoelingen van je vagina en borstvoeding in het openbaar......
    Ja dan ben je dus echt alle schaamte voorbij hoor ;) :D En ik heb voordat we naar het ziekenhuis vertrokken nog snel mijn makeup bijgewerkt in de hoop toch nog een beetje "aantrekkelijk" te zijn tijdens mijn bevalling :D

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bij eerste bevalling moest ik wel wat poepen, niet overdreven veel. Maar bij de tweede bevalling.....!! Ik was de dag daarvoor niet naar de wc geweest voor de grote boodschap, dus toen de bevalling begonnen was, vreesde ik al het ergste... o-oh, m'n darmen zitten echt nog goed vol...! Dus ja, dat kwam er tijdens het persen wel uit ja. "Je verliest wat ontlasting, maar dat is gewoon normaal hoor", zei de vk om me gerust te stellen. Maar dat maakte me toen echt helemaal geen klap meer uit. Had het bij de 1e bevalling ook al gedaan, dus kon me echt niks schelen. Ik wilde het kind er uit hebben! Dus persen!!

14. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

bij mij is er ook wel wat losgekomen maar heb me er echt niet mee bezig gehouden. De vk heeft het heel snel weggehaald en zei er verder ook niks over. Ik was met hele andere dingen bezig.

Liefs

15. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    We gaan het wel zien donderdag of vrijdag... als het komt komt het, kan ik er ook niks aan doen. Ik vind het alleen een beetje een eng idee dat ik dankzij de ijzer tabletten redelijk vaak aan de diarrhee ben, dat lijkt me nou niks als dat eruit komt hoor :):):)

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wahaha, ik heb laatst eens gevraagd of mijn man het niet vervelend vond dat ik gepoept heb bij de eerste. Zegt-ie:
    'nee hoor, dat hoort erbij. Nou ja, het stonk wel heel erg, dus dat leidde me wel een beetje af'

:D

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, nou... ik zat tijdens de zwangerschap nogal verstopt, (nadien snapten we waarom: Thirza lag gewoon enorm de weg te versperren :D 4330 gram en 53 cm, en ik had een erg klein buikje), en als ik dan eens kon, dan poepte ik er zo'n enorme hoeveelheid tegelijk uit....! Heb mezelf toen eens voor en na gewogen, en dat scheelde 500 gram!!!
    Dus ja... tijdens de bevalling gebeurde dat dus ook, dat alles wat weer een paar dagen opgepot zat, er uitkwam. En dat heb ik dus wel gemerkt dat de VK dat weghaalde.
    Maar daar maal je op dat moment niet om hoor! :D

18. Ik ben een tijdje bezig geweest, en ben op de wc daar nog leeggelopen ongeveer :) en had ervoor ook nog een klysma gehad!! Verder had ik 24 uur niet gegeten.. Mijn man zei dat ik 1 mini drupje verloor, maar naast de liters vruchtwater die ik leek verliezen is me dat samen met de pijn echt niet opgevallen :D kon me ook geen drol interesseren, wilde alleen maar dat die pijn stopte en hij eruit was ;)

19. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Moet zeggen dat ik op de toilet ben gaan zitten toen ik persdrang kreeg. En ook op het toilet mijn ontlasting kwijt ben geraakt.
    Mijn vrichtwater brak in bed. En was voldoende om een natte onderbroek te hebben. Ik maakt me ook zo druk over hoe ik eruit zag toen ik begon. Maar een half uur later interesseerde het me totaal geen flikker meer. Ik ben ook altijd preuts maar liep in me topje rond toen de vk kwam. En ik was bevallen net klaar met douchen liep naakt rond en stond er niet bij stil. Zo stom
    Ik ben ook wel op een rare plek bevallen. Boven het toilet maar dat is weer een totaal ander verhaal haha
    Dus ik maak me totaal geen zorgen meer als ik weer niet bevallen. Behalve of me man op tijd is. (1e bevalling 3,5 uur)

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik weet niet meer of ik hier nou al gereageerd had, maar bij mij is er niks meegekomen hoor! Gelukkig ;)

Deel Deze Pagina