Poepen tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bubi, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Oh shit ja.. poepen..! Ik hoop dat het niet gaat gebeuren.. maar zoals ik het hier lees.. komt het 9 van de 10 keer wel voor.. yuck!

Ik denk dat ik mijn vriend toch maar eens in ga lichten over dit gebeuren.. dat ik hem ook maar eens even heel duidelijk ga maken dat 'wat er op de verloskamer gebeurt, op de verloskamer blijft..' ;) (tenzij het leuke en niet-genante dingen zijn :D)

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik had echt het idee dat ik aan het poepen was en zei dat ook, maar volgens de vpk en gyn was dat niet het geval. Maar op dat moment interesseerde me het eigenlijk ook niet echt!

3. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Leve het lavement voor de bevalling :D
    Ik moet één hebben (ben Belg en hier beval je eigenlijk bijna automatisch in het ziekenhuis).

Even de darmen schoonmaken voor de bevalling, en dan kan ik gerust bevallen :p

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik gok dat je het over een klisma hebt?

Volgens mij doen ze dat in Nederland niet meer, of wel?

(Maar los daarvan... mijn ervaring is dat de 'na-soep' nou ook niet zo fris is. Dan liever een paar vaste keutels, toch?)

5. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier niet gebeurd, maar het schijnt bij 9 van de 10 bevallingen te gebeuren. Dus ik zou me geen zorgen maken :D

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik weet t eigenlijk niet..
    Heb t niet bewust meegemaakt als t wel zo was en niemand erover gehoord. Kan me er eigenlijk ook niet druk om maken.
    De arts-assistent, verpleegkundige en mijn man hebben me op de meest kwetsbare manier gezien en op de meest intieme manier en er werd op een zeer respectvolle manier mee omgegaan, dus ook blijkbasr over het feit of er wel of niet wat mee uit is gekomen.
    Mijn man maakte zich druk om andere dingen en zou daar ook geen flauwe opmerkingen over maken. En hij heeft onze dochter zelf aangepakt toen haar schouders erdoor waren en op mijn buik gelegd, dus wat hij gezien heeft was veel intiemer dan een hoopje poep;)
    Hij heeft er geen trauma's aan overgehouden want dit kindje wil hij ook graag weer aanpakken:)

7. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Haha ik ben hier ook bang voor. Maar denk idd dat je daar tijdens de bevalling echt niet bij stil staat. Maar hoop natuurlijk dat het me niet gebeurd :p

8. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    Hier ook helaas..toen ik moest gaan persen had ik het idee dat ik alleen maar aan het poepen was. En was me er ook erg bewust van..vpkundige haalde twee keer een matje weg. En ik zei' het blijft maar komen he' :) vloskundige stelde me gerust en zei geeft niks dat hoort er eenmaal bij, de baby drukt de darmen leeg..
    niet prettig maarja het is niet anders. Gelukkig geen diaree of harde winden ofzo..dan zou ik echt door de grond zakken denk ik haha

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    yep, bij allebei!

10. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Hoe ik dat zo zeker weet? Omdat ik een no-nonsens gyn had bij de bevalling, die had dat zonder twijfel gezegd. Daarbij waren mijn man en moeder erbij en die stonde op een gegeven moment toch ook behoorlijk mee te kijken wat er daaronder gebeurde.

Zo weet mijn moeder dat ze bij mijn broer niet heeft gepoept en bij mij wel.

Daarbij gebeurt het idd ontzettend vaak, maar dus echt niet altijd. Gebeurt het bij het wurm wat nu in mijn buik zit, dan is het zo, ik kan er ook niet mee zitten, als die kleine er maar uitkomt.

11. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep! Hier ook! had er alleen zelf weinig van gemerkt, mijn man zei het achteraf. en ach.... het kon me op dat moment toch allemaal niet veel schelen! En ze zijn het echt wel gewend.

12. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Ik heb bij beide bevallingen van te voren mijn darmen al helemaal geleegd. Dat deed mijn lichaam uit zichzelf.
    Bij de eerste helaas met hele erge darmkrampen.
    Maar ik had dus geen last van gepoep tijdens de bevalling ;)

13. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Yep.. Errug! Naja je houd t toch niet tegen hihi

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Tip:
    Eet geen boerenkool de dag voor de bevalling.....wat een lucht!!:) Schaamde me dood.

Als ik bij deze zwangerschap weer wordt ingeleid vraag ik zeker om een klysma van tevoren. Ik weet dat het erbij hoort, maar als ik het kan voorkomen, doe ik het.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Bij beide.

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat een domme opmerking zeg! ;)

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Ik moest bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, op de dag dat ik me om half 7 s'ochtends moest melden om aan het infuus met weeënopwekkers gelegd te worden vroegen ze gelijk of ik al naar het toilet was geweest.
    Eh nee.. dus kreeg ik een soort zetpil of middeltje en binnen een paar minuten zat ik op het toilet en helemaal leeg!! Fijn gevoel. Maar uiteindelijk werd het een keizersnede.

De tweede moest ik ook aan de weeënopwekkers, zelf om dit middeltje gevraagd, want ik had ook geen zin om van me af te poepen tijdens de bevalling :) Gekregen, net als bij de eerste en weer leeg. Toen gewoon bevallen, en nergens last van gehad.

Bij de derde, weer in het ziekenhuis, begonnen na het strippen vanzelf snachts de weeën. Toen zei de zuster dat ik met 15 minuutjes naar de verloskamer ging dus ben ik nog even naar het toilet geweest, en gewassen. En tijdens de bevalling nergens last van gehad.

Dus dat is me gelukkig bespaard gebleven;)

18. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4