Je leest van alles over bevallingen. Maar niets over poepen tijdens de bevalling . Komt het nu veel voor. Doet iedereen het? Ik vind het zo vies en schaam me rot ervoor. Bij mijn 1ste bevalling heb ik dus gepoept. Kan je het voorkomen? Wat zijn jullie ervaringen. Sorry voor deze onsmakelijke vraag
hoort er gewoon bij hoor bijna iedereen heeft het, het komt omdat je moet persen en omdat het hoofdje vd baby bij het naar buiten komen ook de inhoud vd darmen meedrukt, kan je niet voorkomen en je hoeft je er al helemaal niet voor te schamen, de vk haalt het gelijk heel discreet weer weg, je merkt het misschien niet eens, en als je het wel merkt dan ben je op dat moment ook met zoveel andere dingen bezig dat je je echt niet met poep bezig houdt, tenminste dat hoop ik niet voor je
Is mega-normaal. Zelfs met een klysma is het niet helemaal te voorkomen. Geen idee of het bij mij gebeurd is, maar eigenlijk denk ik van wel. Ik had de dag ervoor me wel helemaal "leeg gewerkt" (de welbekende diarree voor de bevalling), maar ook dat is niet helemaal 100%. Ik heb zeker weten WEL het bed ondergeplast, toen ik na toucheren liggend een wee op moest vangen, en de vk adviseerde dit zittend te doen. Voor de bevalling vond ik het een verschrikkelijk idee, maar nu... het kan me echt niks schelen hoor, hoort erbij.
er zijn hier al een aantal topics over. maar bijna iedereen doet het en je staat er echt niet bij stil! je hebt wel wat anders aan je hoofd op dat moment, echt waar! daarbij mocht het gebeuren vaak vegen ze het zo snel weg dat je het zelf echt niet in de gaten hebt. maarre in de andere topics stonden vele hilarische verhalen, dus de moeite waard om even terug te zoeken! joyce
Hier geen ontlasting tijdens de geboorte gehad, en met een klysma is het echt niet te voorkomen.. Heb zelf ook gebruik gemaakt van een klysma die morgen , nou diezelfde ochtend voor mijn pijnlijkste weeen heeft mn eigen lichaam zichzelf helemaal geleegd.. Ik stond er gewoon verbaasd van zeg! Ik denk niet dat ze er blij mee waren als het tijdens de bevalling gebeurd was omg! hihi
Ik heb stage verlsokunde gelopen en hoorde in de spreekuren heel vaak dat vrouwen erg opzagen tegen poepen tijdens de bevalling. Echter na de tijd hadden velen van hen niet eens door dat dat gebeurd was, en believe me, de vk en gyn en ha of wie dan ook kan het helemaal niets schelen hoor! Die zijn met hele andere dingen bezig!
oh ja en je kan het echt niet voorkomen hihi De baby drukt met zijn hoofdje de poep als het ware eruit... dus ja... dat hou je niet tegen
Ik heb niet gepoept tijdens mijn bevalling. Maar ik moet zeggen dat ik er totaal niet mee bezig was op dat moment
Ik was er van te voren heel bang voor. dacht ga echt niet poepen tijdens de bevalling ! Op het moment toen ik mocht persen zei ik tegen mijn man "ik durf niet straks moet ik poepen" en toen zei hij dat ik daar niet over na moest denken maar me op de baby moest controleren en dat als het gebeurde dan was dat maar zo.. En toen had ik ook zo iets van "al schijt ik mijn hele bed onder. dat kind moet er nu uit ! " van te voren kan je er dus erg tegen op zien maar op het moment zelf heb je er echt letterlijk en figuurlijk schijt aan. Een vriendin van me heeft ook gepoept tijdens haar bevalling en heeft het niet eens gemerkt. er ligt een matje onder je en als het gebeurd vouwt de vk het matje dubbel en weg is het.
Ik heb werkenlijk geen idee hoe of wat ik gedaan heb...betreft poepen dan ...maar het zal best want pas 3½ dag na de bev moest ik pas weer eens naar de toilet om dat te doen...dus ik was goed leeg
bij nr 1 heb ik ook gepoept.. werd subtiel weggehaald en mij werd verteld dat ik dus blijkbaar op de juiste manier aan het persen was mijn exman had er meer moeite mee, die kon alleen maar zeggen jeeetje mens, wat stinkt dat hahaha
Hahaha Kreeg Microlax. Krijg je vooraf lekker diarree, dat is fijn tijdens een wee. Hee, dat rijmt! Maar volgens mij niet gebeurd. En al was het gebeurd, zowel de man als ik hebben er niets van gemerkt en de rest die erbij was kom ik toch nooit meer tegen. Edit: en al kwam ik ze wel tegen.
Ik heb niet gepoept tijdens de bevalling. En ach, op dat moment komt er zoveel troep naar buiten zetten, dat dat beetje poep er ook wel bij kan Het was echt een slagveld bij mij, werkelijk overal lag bloed. Ik snap dus ook echt niet dat er mensen zijn die thuis willen bevallen
heb je zoveel bloed verloren dan? ik ben twee keer thuis bevallen en had twee keer maar zo'n 200 ml bloedverlies en vond dat echt reuze meevallen.. Al lijkt het wel vaak meer dan het is. Bij de eerste had ik ook een natuurlijke leging vooraf. Dat was wel fijn. Bij de tweede had ik tijdens de weeen al het gevoel dat ik moest poepen maar ik durfde niet omdat ik nogal snel beval en echt bang was dat ik dan ons kindje eruit zou persen op de wc ipv iets anders... dus dat kwam idd mee tijdens de bevalling. Niks van gemerkt! totdat ik ging douchen en mezelf ging schoonpoetsen en ik dus nog wat tegenkwam... toen schaamde ik me wel ff maarja, zoals gezegd het hoort erbij he...
hier tijdens m'n eerste bevalling manlief nog naar de badkamer gestuurd voor een nat washandje Vond het zo'n naar idee/ gevoel! Bij mijn tweede nam ik staaltabletten waardoor ik vreselijke obstipatie had. Ging ook naar de wc met het idee dat ik daarom wat buikpijn had. Bleek dus de bevalling te zijn. er is wel wat uitgekomen dus met de bevalling, maar dat was eigenlijk best wel een opluchting! Vk dacht even dat de beeb in het vruchtwater had gepoept, maar dat bleek dus van mij te zijn (met die staaltabletten wordt je poep bijna zwart! ). Zoals al eerder werd gezegd: komt er poep dan pers je goed Het is gelukkig supersnel opgeruimd en gaat toch mee met de rest van alle derrie. Bevallen is gewoon een smerige aangelegenheid, hoe je het ook wend of keert. Gelukkig zie je dat niet omdat je toch alleen maar oog hebt voor je kindje als ie eruit is
niet gepoept tijdens de bevalling, alhoewel ik er 'schijt' aan gehad zou hebben, maar wel heel veel geplast! bij de eerste persweeen, die ik ook nog eens allemaal moest wegzuchten, drukt ik mijn blaas steeds verder leeg.
Wat ik me dan nu nog afvraag: kan er in het ziekenhuis dan ook een raampje open mocht het gebeuren? Ik wil niet op mijn geweten hebben dat de hele santemekraam daar kokhalzend zit