Poepen tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Poeki, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    ik heb niet gepoept tijdens debevalling avondervoor nog naare de wcgeweest

2. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    hier ook gepoept, voor de bevalling leek me dat erg genant, nou tijdens de bevalling was ik daar totaal niet mee bezig!
    en de verpleegkundige haalde het snel weg!

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik moest ook poepen tijdens het persen, maar op dat moment kon het me helemaal niks meer schelen. Ik was goed geleegd voor de bevalling maar toch niet goed genoeg ;) ik denk dat het heeeeel vaak gebeurt en de VK's en Gyn. zijn wel wat gewend. Ze zeiden goed dat je poept want dat is een goed teken, en had toen idd eindelijk 10cm ontsluiting ;)

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ohh lkan me er nu al druk over maken en hoop dat t niet gebeurt!

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Daar hoef je je echt niet druk om te maken hoor CCwomen ;) want als het zover is dan intreseert het je niks, let maar op ;) En de meesten doen het...

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik dacht dat ik gepoept had, maar volgens de zuster lag er niks haha. Misschien tijdens het echte perswerk dat er wel wat uitgekomen is, maar daar heb ik geen idee van. Op dat moment was ik daar ook helemaal niet mee bezig.

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Heb wel een beetje gepoept tijdens de bevalling, maar daar kijken ze echt niet van op hoor, daar hoef je je echt niet voor te schamen! Bij mij veegde ze het heel subtiel weg zonder aandacht aan te besteden.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ach ik heb alleen alles ondergepiest :p

Alles ging nogal snel, ik liep 2 uurtjes daarvoor nog vrolijk rond tussen mn weeën door.
    Maar tijdens het persen moest ik dus echt plassen! Dus dat riep ik al, maar ik moest het gewoon laten lopen. "Nee dat kan ik n... Nou die beeb kwam tegen mn blaas dus kon niet anders, al probeerde ik in mn hoofd nog voor te stellen hoe ik nog bij de wc kon komen haha.
    Ik moest achteraf wel lachen hoe bewust ik daar nog mee bezig was :)

Poepen heb ik niet gedaan, maar het voelde wel alsof ik moest poepen zodra ik het persen echt goed deed. Dus verstand op 0 en poepen maar! Dan doe je het goed ;)

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb gewoon een klisma gevraagd, probleem opgelost.

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Wat een l*l zeg!
    Vraag me af of hij zelf naar parfum ruikt als hij naar de wc gaat?
    Enne.... als hij daar niet tegen kan, had hij beter een ander vak kunnen kiezen toch?!
    Ik hoop dat als dat bij mij gaat gebeuren en de gyn zegt zoiets, dat ik op dat moment helder genoeg ben dat tegen 'm te zeggen.
    Anders hoop ik dat mijn man hem op zijn nummer zet!

11. Sarah81

Sarah81 Nieuw lid

14 mrt 2009
    4
    0
    0
    Brabant
    Ik wist voor mijn eerste bevalling niet eens dat poepen tijdens de bevalling zeer gebruikelijk is maar gelukkig werd ik daarvan net voor de bevalling door een vriendin op de hoogte gesteld.

Dit betekende in mijn geval dat vanaf het moment dat de vliezen gebroken waren ik mezelf gelijk in de wc opsloot om mijn darmen volledig te legen. Ik heb daar geperst alsof mijn leven ervan afhing. Maar tijdens de bevalling zelf ben je daar eerlijk gezegd niet eens mee bezig.

Ook bij de tweede bevalling leek het idee om te poepen tijdens de bevalling me nog steeds zeer beschamend. Dit resulteerde dit keer dat ik in het ziekenhuis op het moment dat ze mijn vliezen gingen breken snel opsprong om me naar de wc te haasten. (om voor de 3e keer op die dag zekerheid te krijgen dat mijn darmen nu echt leeg zijn).
    Ja ik ben er echt heel erg mee bezig.

Ik moet zeggen dat hoewel ik nu 24 weken zwanger ben van mijn derde kindje nu al aan het plannen ben (voor zover dat mogelijk is) wanneer de beste moment is om de gang naar de wc te maken als de bevalling zich aandient.
    Ja ik weet het dit is echt te gek voor woorden.

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen mijn eerste kind (24 jaar geleden) werd geboren, was ik in het ziekenhuis. Daar was het toen standaard dat je een klysma kreeg voor de bevalling.
    Ruim 2 jaar later kwam de tweede gewoon thuis, en daar heb ik ook gepoept tijdens de bevalling. Maar het ging allemaal zo snel dat het niet eens echt goed tot me doordrong. Ik ging er maar van uit dat het bij iedereen gebeurde.

Toen we vorig jaar onze derde kregen, hoorde ik dat een klysma in het ziekenhuis inmiddels niet meer gebruikelijk was, dus ik ging er maar weer vanuit dat ik zou gaan poepen. Maar het werd spoedkeizersnede, dus niks gebeurd.

Maar het hoort er gewoon echt bij, het is een natuurlijk proces, de weeën zijn vaak zo krachtig dat je het gewoon niet tegen kunt houden. En ik vind het schandelijk dat een verloskundiger daar ook maar iets van durft te zeggen! Pfff, wat een hork!

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Agh hou op hoor...

Ik moest zoooo nodig poepen...en ik wist dat t poepen was en geen persweeen maar ik mocht dus niet meer na de wc...ik had toen 7 cm ontsluiting.
    Ik zeg als ik niet mag poepen dan poep ik nu hier en dat heb ik ook gedaan!
    Believe me....het boeit je helemaal niks meer....
    Mijn moeder heeft het tussen mijn billen weg gehaald hoe genant is dat!

Agh jaaa.....ik bleef lekker poepen...tijdens het persen ook
    hahahahahahaha

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Denk wel dat ik t ook ga doen..
    Zie t hier op de boerderij bij de koeien ook gebeuren..

nadeel voor t kalfje is, dat die t meteen op de neus heeft.. en dat zal bij ons ukkie wel wat meevallen...( tenzij iemand er op knieen bijligt, maar dat lijkt me geen logische/prettige baarhouding...)

15. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Joh, temidden van de enorme golf van vruchtwater, de urine die ik al geplast had, het vele bloed wat ik verloren was viel dat beetje poep helemaal niet op. Ik heb me er geen moment druk om gemaakt, heb het zelf niet in de gaten gehad en mijn man kon het ook niets schelen zolang ons knulletje er maar heelhuids uitkwam! Valt voor mij echt in de categorie 'lekker belangrijk'. Als de verloskundigen/gynaecologen daar niet tegen kunnen hadden ze een ander beroep moeten kiezen!

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ach ja..het gebeurt..maar ik kan me er niet heel druk om maken. Ik denk dat je dan genoeg aan je hoofd hebt. Bevallen is nou eenmaal niet zo charmant ;)

17. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Daar was ik dus ook enorm bang voor, poepen tijdens de bevalling vind dat zo vies en schaamde me dan ook dood toen ik mocht persen en dat er behalve een mooi kindje ook nog ontlasting mee kwam!
    Ik zei al tegen de gync. van sorry schaam me dood maar voor hun is het de normaalste zaak...en hoewel het er vast bij hoort vind ik het toch vies ;) maar goed dat ben je ook zo weer vergeten haha

18. missyb

missyb Niet meer actief

Bij de eerste heb ik het volgens mij niet gedaan.

Bij de tweede wel maar dat kon me helemaal NIKS schelen ook de vk is heel wat gewent dus niks om je voor te schamen vind ik

19. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik beide keren niet gepoept tijdens bevalling. eerste keer moest ik tijdens weeen naar wc, 2 e keer dagen ervoor al diaree en tijdens weeen weer naar wc gegaan...toen barste het echt goed los net als vorige keer...was wel blij mee had me vreselijke geleken tijdens de bevalling

20. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik heb alle 3 de keren niet gepoept tijdens de bevalling, wel het idee (gevoel) gehad dat ik moest poepen, maar heb eigenlijk nooit beter geweten dat dat nooit gebeurde omdat door het persen de sluitspier ofzo niet werkte weet ik veel hoe me dat ooit verteld werd, dus ik heb eigenlijk nooit beter geweten dat je niet tijdens de bevalling (weeën) KON poepen :) :)

ben wel blij dat ik altijd heb gedacht dat je nooit kon poepen anders had ik er denk ik heel anders bijgelegen ;) heb eigenlijk wel overal schijt aan maar poepen tijdens de bevalling hoe normaal ook zou ik echt not fun vinden :)

Deel Deze Pagina