Probleempje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door WillyJP, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillyJP

WillyJP Lid

6 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 WillyJP, 11 okt 2014
    Laatst bewerkt: 11 okt 2014
    Mijn dochter van 2,5 wil nog steeds niet onder haar dekbed liggen. Als baby sliep ze in haar slaapzak onder lakentje. Maar op een gegeven moment had ze lakentje los getrokken en lag wat over haar gezicht. Dus wij in paniek. En toen lakentje weggehaald en alleen in slaapzak. Nu heeft ze mooi dekbedje, maar wil er niet onder. Dan trapt ze het weg. Ze slaapt dus nu nog in slaapzak als het koud is, anders in pyjama. In mijn bed gaat ze wel even onder de dekens liggen en vind ze dat wel even leuk. Maar ook niet te lang.

Hebben jullie tips of adviezen? Of herkennen jullie dit?
    ben bang dat ze het anders koud krijgt

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kan wollen piyama kopen dan is zo even opgelost!
    dekbed geen advies ik zou het ook niet weten

3. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Mijn oudste slaapt in een pyama en met een dekbed. En hij ligt er met regelmaat boven, naast of op. Als hij het echt koud krijgt, wordt hij wakker en kruipt er zelf weer onder, nadat hij ons een paar keer wakker had gemaakt en we het hem zo geleerd hebben. Hier geen enkel probleem dus. Nu is het ook niet echt koud op zijn kamer.
    Wat wij de eerste maanden met dit bed deden, was heel laag opmaken en het dekbed overdwars en goed strak instoppen. Dan kon hij het bijna niet van zich aftrappen. En door een kussen of opgerolde deken boven zijn hoofd vast te leggen, kroop hij ook niet omhoog.

4. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Mag ik vragen wat er mis is met alleen een slaapzak? Ze slaapt hier ook in een winterslaapzak en vindt dat prima.

5. WillyJP

WillyJP Lid

6 okt 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze begint nu ook wat moeilijk te doen met een slaapzak aan. Die wil ze dan ook uit hebben.

6. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat als ze het echt koud krijgt, ze vanzelf wel onder het dekbedden wilt gaan liggen. En nu inderdaad een lekkere pyjama aan! Als je naar bed gaat nog even het dekbedden over haar heen leggen?

Mijn zoontje ligt ook vaak boven het dekbed door het wiebelen in bed. Als ik naar bed ga, ga ik altijd even kijken en dan dek ik hem weer in.

Deel Deze Pagina