poepen

Discussion in 'Flesvoeding' started by henkie24, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mijn kleintje heeft maandagavond om tien uur voor het laatst gepoept. daarna niet meer. lijkt wel nergens last van te hebben maar is dit wel normaal? wanneer moet ik cb bellen?
    babys met flesvoeding moeten toch 1x per dag poepen?

liefs henkie

2. henkie24

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Lars poept meestal 1x in de 3 dagen. Als je denkt dat het te lang duurt en je kindje heeft er last van kun je hem wel een beetje zonnebloemolie geven, door de fles of op een lepeltje. Gegarandeerd resultaat. Ze hoeven volgens mij niet elke dag te poepen hoor...

4. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In den beginne poepte zoonlief ook meestal om de dag/2 dagen. Nu elke dag.
    Kan gewoon vanzelf bijtrekken. Of doe wat extra water in de fles.

5. henkie24

had net een klein beetje geholpen met de thermometer, al mocht dit niet van de cb maar ze heeft wel wat gepoept nu. niet echt veel en was ook wat harder als normaal

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

wij hebben Seth echt vaak geholpen met de thermometer, anders poepte hij daaaaagen niet. Hij had ook echt buikpijn, dus wel hielpen hem zeker elke dag een keertje. Nu gaat het gelukkig weer goed en kan hij het zelf.

7. henkie24

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

de reden dat hij niet goed poepte is een koemelkallergie. Hij zat echt enorm verstopt.... voordat we dat wisten hebben we wat meer water in de fles gedaan. En voor de krampen Cinababy. Hij bleef verstopt! Later van de kinderarts Lactulose gekregen, hier ging het echt beter mee. Nu hij ook speciale voeding heeft gaat het nog beter, maar de lactulose is nog wel iets nodig.

Dus tja, je hebt niet zoveel aan mij qua tips denk ik......

9. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    huh.. 1x per dag of nog minder? Ik geloof dat ons meisje wel 6x per dag poept, echt heel vaak.. vraag me dan af of dat eigenlijk wel normaal is? Ze krijgt hypo allergene voeding van nutrilon..

10. henkie24

nou we gaan dalijk even naar de huisarts want vanmorgen zat er niet meer als een veegje in en mama vind dat het te lang gaat duren nu. ze is verder niet huilerig. ligt heerlijk te ronken nog!

11. Ik ben op dit moment van borstvoeding aan het afbouwen op flesvoeding. laura had ook al twee dagen niet gepoept. De cb gaf als tip om inderdaad wat meer water bij de voeding te doen en je kunt met een billendoekje ook de anus masseren aan de buitenkant. Dit geeft een stimulerende werking. Laura had een paar uur later een beste poepluier.

Share This Page